Gå til innhold

Bil i feil kjøreretning - hva tenker enkelte med?


Bonna86

Anbefalte innlegg

Om ein er litt vekke når ein svinger ifra ein veg over på ein annan, så er det fullt muleg å havne i feil køyreretning... Gjorde det borti Sverige og skjønte at eg kom feil når det kom ein trailer imot meg, heldigvis var det 2 felt. Problemet når ein har reist inn i feil køyreretning som det er nemnt over her, er at ein ofte må køyre litt for å komme av igjen. Så no har me altså komme til ein par personar i denne tråden som har sett andre køyrt feil, tenk på alle dei som ikkje blir sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det meste av negere i norge kommer selv fra utlandet, eller har familie som for ikke mange generasjonene siden bodde i utlandet.

Ja, men "ikke mange generasjoner siden" kan bety at han/hun har vært lengre i landet enn hvor gamle de fleste her er. Å si "nye landsmenn" blir dermed feil, og rasistisk.

Lenke til kommentar
det meste av negere i norge kommer selv fra utlandet, eller har familie som for ikke mange generasjonene siden bodde i utlandet.

Ja, men "ikke mange generasjoner siden" kan bety at han/hun har vært lengre i landet enn hvor gamle de fleste her er. Å si "nye landsmenn" blir dermed feil, og rasistisk.

 

Det finnes vel mer rasitiske uttrykk enn "nye landsmenn", og jeg syns det var greit å nevne på i den store sammenhengen uten at det var ment rasistisk!

 

Voldsomt hårsår, eller har du bare besøk av PMS-dyret? :p

 

Ja, det finnes "fullnorske", og kanskje en trønder? (for å være litt "norsk-rasist") som sikkert kunne gjort det samme, men her var det snakk om ting som var så åpenbare at jeg ville si litt om omstendighetene og hva som skjedde videre.

 

 

Edit: Dette var aldri ment til å spore over på en diskusjon om svart/hvit, kokt/stekt, hard/bløt eller lignende, så om det skulle være noen som skulle ville diskutere dette mer, send meg en PM og la denne tråden være!

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Det er ikke uttrykket "nye landsmenn" eg reagerer på, men at du treffer på en mørkhudet busssjåfør i feil kjøreretning og dermed antar at han er en innvandrer. Du har ingen holdepunkter å gå etter når du antar at han er en innvandrer og det har heller ingenting med saken å gjøre. Det var en yrkessjåfør som førte en buss og gjorde en grov feil og satte andres liv i fare. Punktum Typisk hverdagslig rasisme som av en eller annen grunn er akseptert.

 

For alt du vet har han vært i Norge i 40 år og flyttet hit med sine foreldre fra Sverige da han var 2 år. Men ja, dette er kanskje off topic, allikevel føler eg at eg må få lov til å reagere.

 

For å bevege meg litt mer tilbake til temaet. Det er mennesker som kjører på veiene og mennesker gjør feil. Eg tror dermed ikke at det er mulig å bli kvitt dette problemet helt. Nå har eg aldri gjort dette selv, men om man skulle bevege seg inn på en motorvei i feil retning, hvor mange skilt/indikasjoner får man på at man kjører feil? Eg har sett at det er innkjøring forbudt skilt på selve avkjørselen, men er det flere skilt? Eg kan se for meg at om man ikke er vandt med å se på veimerkingen så kan det være vanskelig å se at man kjører i feil retning om det er flere felt. Om det er lite biler vel og merke, siden disse ofte ligger i høyre fil, noe som blir korrekt sett i fra når man kjører i venstre fil i motsatt retning. Sånn teoretisk.

Lenke til kommentar
Det var en norsk mann, basta bom, ihvertfall var han hvit. Hudfarge er uansett irrelevant. Så har vi det på det rene, og vi kan dra diskusjonen over på hva den egentlig dreier seg om.

Jasså, hvordan vet du det? Du kan (i følge nomore) ikke bare anta at han var norsk.

Dem er hvite i sverige og danmark, til og med i hauevis av andre land, han trenger ikke dermed være norsk.

Desutten, kanskje han var svart og hadde malt seg i fjeset.

Lenke til kommentar
Det var en norsk mann, basta bom, ihvertfall var han hvit. Hudfarge er uansett irrelevant. Så har vi det på det rene, og vi kan dra diskusjonen over på hva den egentlig dreier seg om.

Jasså, hvordan vet du det? Du kan (i følge nomore) ikke bare anta at han var norsk.

Dem er hvite i sverige og danmark, til og med i hauevis av andre land, han trenger ikke dermed være norsk.

Desutten, kanskje han var svart og hadde malt seg i fjeset.

 

So what? Hva i all verden har det med noen ting å gjøre? Jeg blåser en lang marsj i om han kommer fra Norge, Sverige eller USA. Det har ingenting med saken å gjøre. Foretrekker at du holder deg til saken, framfor å ødelegge denne tråden med noe som er totalt irrelevant.

Lenke til kommentar

Ok, nå er det ikke mulig å splitte ut/slette denne lille avsporingen siden noen innlegg inneholder både on-topic og off-topic. Jeg vil anbefale de som er interessert i å diskutere etnisitet (eller hva nå temaet er) i en egen tråd, gjerne link til innlegg i denne tråden for å sette det i kontekst. Da vil dere få i både pose og sekk :)

 

Imens finner jeg frem min magiske strek og smekker hardt på plass under her, under den er vi alle englebarn som respekterer trådens tema.

 

Reaksjon på moderering tar vi på pm eller i egen tråd i tilbakemeldingsforum. Beklager avbrytelsen, I love you all. :)

 

*Indiana Jones-musikk mens jeg slenger rundt på strek*

 

WHOOSJ!

 

 

-------------------------- Magisk strek -------------------------------

Lenke til kommentar

Jeg var et eller annet sted i Norge (husker ikke hvor :p) og skulle ut på motorveien. Jeg var helt ukjent og ble forvirret av alle skiltene, skulle til å kjøre ned på motorveien da jeg oppdaget "SNU!" på et skilt. Jeg valgte da selvsagt å fortsette i rundkjøringen og fant riktig påkjørsel :p

 

Vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg ikke så det skiltet... hadde hvertfall følt meg TEMMELIG idiot. Men noen ganger kan man virkelig lure...

Lenke til kommentar

Jeg opplevde noe lignende da jeg var på E6 nord for Göteborg. Det var natt, lite trafikk og mørkt ute. På den strekningen er det firefelts motorvei. Uten å tenke over det møtte jeg en bil som kjørte i feil felt.

 

Jeg mener, hallo, i Norge og de fleste europeiske land som kjører på «den riktige siden» skal man ligge til høyre i en firefelts motorvei. Da vil man få gress, trær, hus og annet på høyre side. Det burde ringe ei bjelle hvis man har en annen veibane på sin høyre side.

 

Kanskje dette var en stakkars engelskmann? :)

Lenke til kommentar
Er vel 80 på strekningen der helt frem til alnabru. Mener jeg å huske. Tror faktisk det er 70 i tunnelene.

Men er vel ikke unormalt med folk som kjører i 100+ på strekningen.

 

Er faktisk 60 mellom Festningstunnelen og Ekebergtunellen, 70 i tunellene og 80 etter Vålerengatunnellen. 100 blir det ikke før du kommer ut av byen igjen, ved Djupedalstoppen for å være litt mer nøyaktig. :)

 

Møtte en kar på rundt 60 som var på vei ut i feil fil på E6 ved Ryenkrysset for noen uker siden. Han hadde akkurat krysset vikelinjen, men snudde når jeg tuta og blinka som en gal.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...