Gå til innhold

ble tatt i fotoboks i 52-53 i 50-sone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Onkelen min sa det at hvis du er usikker på om du ble tatt eller ikke så ble du ikke tatt, han er yrkessjåfør, vet ikke om det gjelder noe på kredibiliteten jeg.

 

Men jeg har ikke nok erfaring til å si noe om det.

 

Om du har blitt tatt er kredilliteten større, yrkessjåfør eller ei :)

Lenke til kommentar

Fikk svar.

 

Det var egentlig et vanskelig spørsmål, som vi måtte spørre Statens Vegvesen om, som har ansvar for drift og vedlikehold av fotoboksene. De fleste blitsene har helt hvitt lys, men siden dette ofte blender bilførerene, er det mange plasser erstattet med en infrarød blits, som i praksis sees som et svakt rødt lys. Pr. i dag har Statens Vegvesen to steder i landet hvor det er såkalt streknings-ATK. Der er det 50 m etter siste fotoboksen satt opp en stolpe hvor det blinker et orange lys hvis man er tatt. Ingen bokser skal egentlig lyse grønt, men så var det en gluping som kom på at det måtte være linsen; altså en lysrefleks i fotoobjektivet når man passerer. Det forutsetter at man har øynene festet mot fotolinsen akkurat når den har siktelinjen rett mot deg, men ser man mot fotoboksene hele tiden og sitter i rett høyde over bakken, vil man jo før eller senere passere det punktet. Noen annen forklaring har vi ikke fått, dog har jeg et annet svaralternativ, men det skal jeg la ligge.

 

Sånn, nå må jeg skrive en mail som forklarer "mase-mailen" jeg mailet i går..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...