Gå til innhold

Norges billigste HW-butikk: Studrab.no/Milrab.no


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Milrab.no er kanskje best kjent blant oss som har vært inne til førstegangstjeneste. Det er en relativt ny nettbutikk som jeg har bare hørt gode ord om den hittil.

Ambisjoner

Vi jobber kontinuerlig med å utvide og forbedre vårt varesortiment, med målsetning å bli den foretrukne leverandør av PC, elektronikk og kit mot privatpersoner, bedrifter og organisasjoner tilknyttet Forsvaret.

 

For å være kundens beste alternativ må vi blant annet ha markedsledende priser, leveringstid og service. Hvis du finner en vare billigere et annet sted, kontakt oss og få tilsvarende eller bedre pris hos oss. Forutsetninger for at prisgarantien er gyldig:

 

* Prisgarantien gjelder alle norske utsalgsteder

* Modellen må ha samme varenummer fra produsenten.

* Konkurrenten må ha modellen på lager.

 

Er du misfornøyd, fortell det til oss. Er du fornøyd, fortell det til andre.

Dette er hva som fikk meg til å kontakte milrab, prisgarantien. Jeg sendte de inn oppsettet mitt for bygging av en helt ny gamer pc og fikk alle deler til en lavere pris enn noen andre nettsider.

 

Kundeservicen hos milrab.no er veldig bra og jeg er sikker på at mange personer på dette forumet vil bli veldig fornøyde med å handle her.

 

Dette er tråden for å dele erfaringer angående milrab.no. Give it a shot, you won't be disappointed!

 

Studrab.no

Denne siden har faktisk enda litt lavere priser enn milrab.no og er koblet opp mot prisguide.no og kelkoo.no, men vi har ytterst få produkter ute da vi venter på å få prisprogrammet klart.

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden er rapportert. Viser til punkt 5 i retningslinjene.

 

5. Bedrifter, ansatte og reklamering

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Det er tillatt for næringsvirksomhet og organisasjoner å ha en offisiell brukerkonto som benyttes til å svare på spørsmål eller påstander som blir fremmet, såfremt de ikke er forbudte etter norsk lov eller strider med forumets retningslinjer. Det foreligger spesifikke regler for en slik konto:

Den kan benyttes av flere personer innenfor virksomheten.

Brukernavnet skal tilsvare virksomhetens navn.

Kontoen kan kun benyttes til å delta i diskusjoner som omfatter virksomheten eller tema relatert til virksomheten.

Brukerkontoen skal ikke benyttes til å poste reklame eller nyheter om egne tjenester, med mindre det er svar på spørsmål fra andre brukere. Det skal kun svares på konkrete spørsmål og påstander. Informasjon ut over det kan bli ansett som snikreklame.

Signaturen til kontoen skal ikke inneholde annet enn kontaktinformasjon.

Brukerkontoer for bedrifter og virksomheter skal ligge i en egen brukergruppe for dette. Kontakt en administrator for å bytte brukergruppe på bedriftskontoen.

Om du deltar i diskusjoner som omhandler din arbeidsplass/bedrift eller virksomhetens konkurrenter så plikter du å opplyse om dette i tråden.

Lenke til kommentar

Zeitgeist har nok ikke noe bevis for brudd på retningslinjene, men det er ytterst sjelden noen lager en slik tråd kun for å skryte av en butikk. Stort sett så består forumet av tråder som begynner dårlig men som får en lykkelig slutt. Man blir derfor mistenksom når man ser slike åpenbare skrytetråder. De foretar vel bare en liten IP sjekk for å utelukke mulige koblinger mellom deg og milrab.no, ikke noe farlig det.

Lenke til kommentar

Hei. Rapporteringen av tråden var ikke vondt ment. Men måten butikken blir presentert på gjør at det minner mer om en reklame enn en anbefaling av en nettbutikk. Hvis moderatorene kommer frem til at det ikke er noe ved tråden som bryter ved rettningslinjene så beklager jeg selvsagt at jeg feilaktig rapporterte tråden.

Lenke til kommentar
Hei. Rapporteringen av tråden var ikke vondt ment. Men måten butikken blir presentert på gjør at det minner mer om en reklame enn en anbefaling av en nettbutikk. Hvis moderatorene kommer frem til at det ikke er noe ved tråden som bryter ved rettningslinjene så beklager jeg selvsagt at jeg feilaktig rapporterte tråden.

 

Hei,

 

tar imot kritikk, og gjorde noen endringer, men grunnen til at jeg skryter av milrab.no er grunnet at jeg faktisk syntes det er genialt med prisgaranti og de har veldig god kundeservice. Var ikke ment som reklame, men en god kundeanbefalning når det gjelder både pris og service.

 

Vis de kan fortsette sånn de gjør nå, og fortsette å få nye kunder så tror jeg dette kan bli en stor konkurrent til både Dustin og komplett, samt andre nettbutikker.

 

 

 

Stusser litt på info på firmaets hjemmeside hvor det står at det (AS'et) ble etablert i 2005. Brønnøysundregisteret sier imidlertid at de ble nyregistrert i 2008. Ønsker de å gi innrtykk av at har lengre fartstid enn det de egentlig har?

 

Kan nok godt være at de ble oppdatert da de byttet fra Militærrabatten til Milrab. Har ikke sjekket i Brønnøysundregisteret før men det var nok smart. Det kan godt være at de drev på fra 2005, men da kun med militæret, nå er de jo også tilgjengelige for både privatpersoner, bedrifter og militæret.

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut, har prøvd ut både Dustin, komplett, MPX og Amentio. Men dette ser ekstremt lovende ut med lave priser og fin nettside, men synes nettsiden kan forbedres litt, litt kjipt å bruke åpen kildekode :p

 

Men vis nesten gratis nettside, betyr lavere priser, så gjør ikke det meg noe. Skal handle der neste gang å se på hva jeg sparer.

 

Kommer tilbake med review da jeg har fått bestilt noe, så får vi se hvor god siden faktisk er.

 

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Gründeren bak dette er en kompis av min svoger. Han er en hederlig kar.

 

Jaså ja. Har du noengang brukt milrab da? Kjøpt noe der eller kanskje faren din har? Har du noen erfaringer eller kanskje du kan skrive ett lite review av siden?

 

Siden er jo genial da man er i førstegangstjeneste, jeg kan jo handle for dimmisjonspengene mine. Det er sjef :D

Lenke til kommentar
Dette er hva som fikk meg til å kontakte milrab, prisgarantien.

 

Jeg sendte de inn oppsettet mitt for bygging av en helt ny gamer pc og fikk alle deler til en lavere pris enn noen andre nettsider.

Hvor mange kroner tilsammen?

 

2600 kr billigere enn vis jeg hadde kjøpt eksakt det samme oppsettet hos komplett, men siden komplett er ganske dyrt så sjekket jeg på prisguide.no, og hele oppsettet mitt ble da en smule billigere enn det ble på prisguide.no

Men så slapp jeg da å betale frakt fra 4 forskjellige butikker, så da sparte jeg (kjapt utregnet) 289 kr i frakt også.

Trenger nå kun å forholde meg til en butikk, en kundeservice og en levering. Litt lettere vis ett av produktene tar kvelden eller er defekt. :D

Lenke til kommentar

Kan si det er brukbart ja, greia er at de gir deg en lavere pris en noen andre nettbutikker på markedet per komponent, så da vil du få alt sammen på ett sted mye billigere enn på noen andre nettbutikker. Så det spørs jo helt hvor mye du skal bruke i forhold til hvor mye du sparer. Men 1 kr her og 1 kr der, det kan fort bli ekstremt mye.

 

Ett tips er å søke opp delene du har lyst på i prisguiden å finne billigste nettbutikk for hver enkelte komponent. Da vil du få priser som er langt under hva Komplett, Amentio og Dustin har muligheter til å gi deg.

 

De har også ett ekstremt godt utvalg, men prisene som står på nettsidene deres er veldig utdatert.

Lenke til kommentar
Dette er jo bare enda en webmercs butikk som føyer seg inn i rekken.

 

Klarer nok å holde lave priser en stund, helt til han får et ettermarked å betjene, og da vil prisene sakte å gå opp. Akkurat som man ser har skjedd med Amentio og andre lignende nettbutikker.

 

Du kan ha rett i det ja, men at det er norges billigste nettbutikk per dags dato er et faktum og det vil vel alltid komme nye konkurrenter.

Lenke til kommentar

Kommer kanskje mottiltak fra en av de andre aktørene her inne; "vis oss tilbudet ditt fra Milrab og vi går uansett 200 under"

 

Vet ikke, men jeg for min del er vel egentlig litt ambivalent til dette opplegget. Er liksom enklere for et "enmanns-firma" med lite utgifter etc. å komme med slike eksotiske innfall vs. Komplett, Dustin, Netshop osv. som har en stor arbeidstokk og diverse forpliktelser ta hensyn til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...