Gå til innhold

Hva er din oppetid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[15:09] [howard|]: (OS) Windows XP Professional, Service Pack 1 (5.1 - 2600), (installed for) 45w 2d 5h 18m, (uptime) 4d 1h 8m 25s, (record) 1w 2d 38m 58s

 

Ser ikke hensikten med å la maskinen stå på med mindre jeg laster ned noe eller noen laster fra meg.. Det er ikke pga. ustabilitet jeg skrur den av for å si det sånn.. :)

 

Edit: var det Linux vi snakket om her? Kan godt redigere vekk innlegget mitt!?

Lenke til kommentar

38 days, 6 hours, 4 minutes, and 13.6 seconds

 

Så lenge er det siden strømmen kom tilbake etter siste brudd.

 

Vi har på jobben avtale om å ha 99.00% oppetid i arbeidstiden.

 

Vi ligger en del over dette, men tar man med året totalt, så har vi litt nedetid der ingen merker det.

 

 

Ser du etter oppetid, ikke bruk norman antivirus, den krever reboot når motoren skal oppdateres (ofte)... :(

Lenke til kommentar

15:57:53 up 1:01, 3 users, load average: 0.32, 0.37, 0.35

 

Ikke lenge siden jeg km hjem fra skolen... Har pc'en på rommet, og da er det viktigere med kvalitets-søv enn uptime.

 

Den ene webserveren jeg har access til (alfons.jubalon.net):

5:00pm up 24 days, 1:07, 1 user, load average: 0.29, 0.06, 0.02

 

Den andre (onkel.jubalon.net):

3:04pm up 33 days, 17:48, 2 users, load average: 0.00, 0.00, 0.00

 

Alfons datt sist ned grunnet omflytting. Onkel Jubalon datt ned grunnet sabotasje fra Alfons' admin.

Lenke til kommentar

På hovedmaskinen min:

16:35:54 up 1:15, 2 users, load average: 1.08, 1.05, 1.01

 

På linux serveren min:

4:33pm up 270 days, 9:19, 1 user, load average: 1.15, 1.05, 1.01

 

På familie pcen med windows 98:

30 days 16 hr 2 min

 

Den gikk til 172 dager, men da fikk den bluescreen :D

Lenke til kommentar

Arbeidsstasjonen min på skolen har jeg vel rekord på 47 dager (pluss noen timer)

Er en PIII 500MHz med 256mb minne. Kan ikke si den jobber raskest. Var folk som syns en slik stor rød knapp i enden av klasserommet (Se: nødbryter) var ganske morsom.

 

Screenshot

 

edit: Hmpf, regga ikke at dette var Linux forumet. Gikk direkte fra startsiden til hw.no...

Lenke til kommentar

Den ene webserveren jeg har access til (alfons.jubalon.net):

5:00pm up 24 days, 1:07, 1 user, load average: 0.29, 0.06, 0.02

Hmmm. Nei.. :shrug: høyeste oppetid på Alfons er:

8:00pm up 85 days, 15:23, 2 users, load average: 0.00, 0.00, 0.00

Alfons datt sist ned grunnet omflytting. Onkel Jubalon datt ned grunnet sabotasje fra Alfons' admin.

Så sant, så sant :p Men hvordan kunne jeg vite hva den knappen gjorde!? 8) :lol:

Lenke til kommentar
krmt...noen som kan forklare meg hvor man finner ut hvor lang oppetid man har hatt?

 

kjører winXP

I command propmt skrive du:

systeminfo | find "System Up Time:"

 

uhh... mulig jeg er korka, men jeg fikk ikke til :-? merk, at det er WinXp det er snakk om, ikke linux..

Er nok du som er korka ;-)

Kopierte det rett fra command prompt etter å ha testa at det faktisk var rett... Du skal ha med heile linja, fra og med systeminfo til og med " på slutten. Bruk copy/paste!

 

Edit: Fant link: http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=686

Lenke til kommentar
krmt...noen som kan forklare meg hvor man finner ut hvor lang oppetid man har hatt?

 

kjører winXP

I command propmt skrive du:

systeminfo | find "System Up Time:"

 

uhh... mulig jeg er korka, men jeg fikk ikke til :-? merk, at det er WinXp det er snakk om, ikke linux..

 

Tror ikke det er noe default i Windows, det nærmeste du kommer er vel å se på idle time på taskmanager, og så dele på 24.....

 

Men det finnes masse progs som finner dette for deg, dette for eksempel: http://tinyurl.com/d9u6 . I tillegg finnes det mange andre på www.download.com og lignende steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...