Gå til innhold

Hva er din oppetid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en Windows 2000 advanced server som står på så lenge jeg bare vil. Har ikke hatt problemer med den på årevis.

 

Den står som bot på IRC ( :D ), er web-server, ftp-server, DHCP-server, DNS-server og deler internett mellom noen brukere i heimen.

 

Den er det aldri noe kødd med, men hvor lenge den har stått på helt konkret, kan jeg ikke huske. Jeg tror at den har stått på i litt mer enn en måned nå denne gangen, men det er nok ikke rekorden.

Lenke til kommentar
Har en Windows 2000 advanced server som står på så lenge jeg bare vil. Har ikke hatt problemer med den på årevis.

 

Den står som bot på IRC ( :D ), er web-server, ftp-server, DHCP-server, DNS-server og deler internett mellom noen brukere i heimen.

 

Den er det aldri noe kødd med, men hvor lenge den har stått på helt konkret, kan jeg ikke huske. Jeg tror at den har stått på i litt mer enn en måned nå denne gangen, men det er nok ikke rekorden.

Kan jeg få anbefale Linux? :) Med det bruket der passer Linux nøyaktig for deg...
Lenke til kommentar
Har en Windows 2000 advanced server som står på så lenge jeg bare vil. Har ikke hatt problemer med den på årevis.

 

Den står som bot på IRC ( :D ), er web-server, ftp-server, DHCP-server, DNS-server og deler internett mellom noen brukere i heimen.

 

Den er det aldri noe kødd med, men hvor lenge den har stått på helt konkret, kan jeg ikke huske. Jeg tror at den har stått på i litt mer enn en måned nå denne gangen, men det er nok ikke rekorden.

 

Må bare få lov til å spørre ? Er det din private lisens, jobb eller warez?

Advanced Server hjemme virker litt dyrt....

Lenke til kommentar
Har en Windows 2000 advanced server som står på så lenge jeg bare vil. Har ikke hatt problemer med den på årevis.

 

Den står som bot på IRC ( :D ), er web-server, ftp-server, DHCP-server, DNS-server og deler internett mellom noen brukere i heimen.

 

Den er det aldri noe kødd med, men hvor lenge den har stått på helt konkret, kan jeg ikke huske. Jeg tror at den har stått på i litt mer enn en måned nå denne gangen, men det er nok ikke rekorden.

 

Personlig så fikk jeg aldri min Advanced Server til å virke i mer en 180 dager.. Derfor byttet jeg til linux :D

Lenke til kommentar
Kan jeg få anbefale Linux? :) Med det bruket der passer Linux nøyaktig for deg...

Vel.. Hvorfor skal jeg det når jeg aldri har problemer med det slik jeg har det nå?

Må bare få lov til å spørre ? Er det din private lisens, jobb eller warez?

Advanced Server hjemme virker litt dyrt....

Vel.. Det har seg slik at jeg fikk den av en venn. Først trodde jeg at det var warez av en eller annen slage enterprise edition, men har i senere tid hørt rykter om at Microsoft gir ut en beta-versjon som kan inneholde noen bugs gratis... Så jeg vet ikke lenger. Den virker ihvertfall.

Personlig så fikk jeg aldri min Advanced Server til å virke i mer en 180 dager.. Derfor byttet jeg til linux :D

Hmm.. Det gjør min... :-D

Lenke til kommentar

UPS er det ikke bruk for, siden nedetid på serveren kun vil ramme enkelte private hjemmesider.

 

Husk at en ups ikke bare skal beskytte mot strømbrudd, men også overspenninger i strømnettet. Det er nesten en bedre grunn til å ha ups enn at serveren må være oppe!

Lenke til kommentar
"]Dette er sikkert den desidert teiteste tråden som noen gang har vert på forumet... men men :lol:  

(Måtte bare si det før noen andre gjorde det)

 

Hva er oppetiden på din maskin? Hva er din rekord?

 

Uptime for mine boxer kan dere se her:

 

http://www.tuxtime.dk/index.php?page=user&id=11519

 

Ikke så mye å skryte av, men.. Btw, tuxtime er en fin tjeneste, veeeldi nyttig.. ehm.. :-?

Lenke til kommentar

jaja 2 boxurs :

 

gammel dritt maskin : 19:22:31 up 89 days, 2:45, 2 users, load average: 0.41, 3.56, 2.91

 

litt bedre en : 6:27PM up 3 days, 6:16, 3 users, load averages: 0.00, 0.00, 0.00

 

Den litt bedre pcen har vel en 1mndes uptime som rekord :D men har bare stått på i 3 dager fordi en lan h*ore slo den av 3 ganger :(

Lenke til kommentar
Tror jeg aldri har hatt på maskinen min lenger enn 2 døgn eller no...

 

La meg gjette; windows?

 

Må nok ha litt mer ram ja.. :roll:

 

Ja, det har jo alt å si når det gjelder oppetid.

 

Han kunne godt hatt linux og likevel ikke hatt på maskinen i mer enn 2døgn, og når det gjelder ram så har det endel å si ettersom en maskin med lite ram har en tendens til å bli særdeles treg etter en lang oppetid, mest fordi windows sluker ram hele tiden.

 

Vet ikke helt om jeg kan si meg enig her gitt.

Greit nok, ram kan jo ha noe å si. Men det forhindret ikke meg i å ha over 1 mnd oppetid på en gammel celly 333 med 128 ram og win2k.

 

Windows bruker litt minne ja, men med f.eks freemem eller slike ting, så er det null problem å få windows til å funke mer enn 2 døgn :D

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hovedmaskinen min som jeg sitter på nå. Restartet pga. trøbbel med X og skjermoppsettet. Gadd ikke å skru av X og på igjen, så jeg tok en kjapp reboot. :p

 

jorgis@jorgis:~ $ uptime

21:13:49 up 23:30,  3 users,  load average: 0.70, 0.36, 0.38

 

Webhosten min (STW):

9:13PM up 80 days, 20:05, 0 users, load averages: 1.44, 1.27, 1.33

 

Hmm. Var litt høy load der...

 

Serverboksen min (nylig satt opp, og bråker så mye at jeg vanligvis slår den av. ):

21:13:30 up 4 days, 21:16, 1 user, load average: 0.08, 0.02, 0.01

 

I det siste har jeg ikke orket å slå den av, siden harddisken bråker så mye at den sikkert kræsjer hvis den spinner ned :p

 

EDIT: Ruteren i kjelleren (Netscreen-boks):

 

  Up time: 7 days 22:57:31, System time: 2005-01-26 21:17:20 GMT Time Zone 01:00

 

Sist restartet pga. at telenor hadde trøbbel med linjen, og jeg ikke ville utelukke alle muligheter (ble desperat). :p

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Desktop

[bo@archdukebox ~]$ uptime

22:37:16 up 1 day,  9:02,  1 user,  load average: 0.55, 0.38, 0.32

Den er sjelden over 3 dager, ettersom jeg sover vesiden av den, og er litt sensitiv når det gjelder bråk ;)

 

Server'n:

bo@slappserv:~$ uptime

22:36:01 up 162 days, 10:12,  3 users,  load average: 0.00, 0.00, 0.00

Arbeidshesten i nettverket her (men har tydeligvis ikke stort å gjøre for øyeblikket) - printer, firewall og routing, dhcp, http proxy, tor (onion routing), apache, nfsd, samba, en eggdrop og irssi i en screen - ikke er den knekt enda heller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...