Gå til innhold

Hva er din oppetid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På min arbeidsstasjon, ca 12. timer *skrues av hver natt, da jeg ikke har bredbånd, og den bråker*

 

 

 

På server'ne...... tja.... si det.

 

web-server:

11:01am up 23 days, 21:09, 1 user, load average: 1.31, 0.61, 0.32

pr nå, men den har vært oppe i 4-5 måneder en gang... (strømbrudd)

 

MP3-server:

har vært med meg på LAN i det siste, men den hadde 8 måneder en gang husker jeg....

 

seconday DNS-server & shell-server for meg og folka i klassen:

10:04am up 14 days, 20 min, 7 users, load average: 1.16, 1.12, 1.05

 

Men har vært oppe ganske lenge... 4-5 måneder, (133MHz med 64MB RAM som har litt for lite minne til å takle alle IRC-tilkoblingene i klassen :p, restarta p.g.a. at den hang seg...)

Lenke til kommentar

min kjære 800MHz linuxserver med 25 brukere.. 1mbit fra catch og ipv6.. _stabilt_! har hatt problemer med stømbrud, derfo har jeg kjøpt ups!

 

12:23:00 up 69 days, 23:25, 3 users, load average: 0.00, 0.00, 0.00

 

 

eneste problemet jeg har er å få serveren hjem når jeg skolåret er ferdig.. :wink:

Lenke til kommentar
min kjære 800MHz linuxserver med 25 brukere.. 1mbit fra catch og ipv6.. _stabilt_! har hatt problemer med stømbrud, derfo har jeg kjøpt ups!  

 

12:23:00 up 69 days, 23:25,  3 users,  load average: 0.00, 0.00, 0.00

 

 

eneste problemet jeg har er å få serveren hjem når jeg skolåret er ferdig..  :wink:

 

Du har server på skolen og gir ut shell for å komme forbi firewallen til skolen du også? :p

Lenke til kommentar

13:29:25 up 54 days

Forrige gang jeg skrudde den av var da de skulle bytte sikringsskap, og strømmen var borte i 8 timer, slik at UPSen ikke hadde holdt lenge nok. Det lengste den har vært oppe er litt over et halvt år. Da krasjet filsystemet på / såpass at jeg måtte reinstallere. Da jeg gjorde det laget jeg egne partisjoner for /var, /home og /tmp, slik at nå er det bare nokså faste data som /bin og /usr som ikke har egne partisjoner. Dermed skulle det la seg gjøre å unmounte alle andre partisjoner og fsck'e dem uten å ta ned boksen. Om jeg hadde brukt f.eks. /usr/src mye hadde jeg lagt /usr på en egen partisjon også, men jeg pleier å kompilere i brukerkatalogen i /home, og så kopiere til /usr/local/bin når det virker.

Lenke til kommentar

Linux-serveren vår (Fujitsu ErgoPro X; PII 350) hadde kjørt 126 dager i strekk da et strømbrudd inntraff for et par uker siden. Den nåværende oppetiden er:

1:50pm up 12 days, 6:40, 1 user, load average: 0.15, 0.03, 0.01

 

UPS er det ikke bruk for, siden nedetid på serveren kun vil ramme enkelte private hjemmesider.

Lenke til kommentar

2wks 2days 5hrs 35mins 43secs, satt den 14/05/02 med Windows 2000 pro.

Spilte cs hver dag, men etter den 16. dagen fikk jeg blåskjerm. Dette var en athlon 900 med 384MB ram og gf2gts.

 

Min nåværende maskin ( P4, 1GB ram, gf4ti) har jeg klart å holdt oppe i nesten 10 dager, med w2k pro.

 

edit: skriveleif

Lenke til kommentar
Tror jeg aldri har hatt på maskinen min lenger enn 2 døgn eller no...

 

La meg gjette; windows?

 

Må nok ha litt mer ram ja.. :roll:

 

Ja, det har jo alt å si når det gjelder oppetid.

 

Han kunne godt hatt linux og likevel ikke hatt på maskinen i mer enn 2døgn, og når det gjelder ram så har det endel å si ettersom en maskin med lite ram har en tendens til å bli særdeles treg etter en lang oppetid, mest fordi windows sluker ram hele tiden.

Lenke til kommentar

egenbygget server med w2k DC som kjørte exchange 5.5 og sql-server 2k +print og fildeling... Hadde oppetid på nesten et år da jeg måtte reboote den pga oppgradering til exchange 2k... Har aldri vært antydning til problemer med den... Helt utrolig i grunnen med tanke på hva som er på den... :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...