Gå til innhold

Streaming over trådløst nettverk


WeeR

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har følgende oppsett hos meg;

 

Buffalo WZR-G300N - Kabel til stasjonær PC

 

Buffalo WHR-HP-G54 koblet opp trådløst mot WZR-G300N (client bridge).

 

Videre har jeg en HTPC kablet mot WHR-HP-G54'en.

 

Problemet er som følger;

 

Når jeg skrur på noen form for kryptering, virker det som hastigheten blir såpass mye dårligere at jeg ikke klarer streame 720p trådløst over nettverket lenger.

Noen som har noen erfaringer, om det ville hjelpe å bytte WHR-HP-G54, slik at det ville blitt draft-n også mellom routerne, slik at det vil være mulig å streame 720p?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke erfaring med produktene du nevner, men å overføre 720p over g-nettverk er vel kanskje å strekke grensen litt. Har ihvertfall hatt problemer med lignende tilfeller her.

 

Overføringshastighen har nok holdt akkuratt, og med den ekstra overheaden som kryptering gir, får du problemer.

 

Ut ifra det vil jeg nok tro at det hjelper å oppgradere så hele linken får n-hastighet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selv streamer jeg 720p over trådløst (g) uten problemer, selv om routeren (dd-wrt) står i kjelleren 2 etasjer under.

Et vanlig problem med trådløs er inteferens. Hvis noen andre kjører WLAN på en kanal som ligger mindre enn 3 kanaler over/under den kanalen du bruke, vil det oppstå inteferens.

 

Du kan fyre opp netstumbler på en maskin med WLAN og notere deg kanalene de andre i nærheten bruker, så bytter du til den kanalen som ligger lengst unna de andre (kanal 6 er/var default på mye utstyr).

 

Prøv deg litt fram med kanaler og signalstyrke (lavere signalstyrke kan gi økt hastighet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...