Gå til innhold

Asrock kombinerer Atom med DDR3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skitgammel?! Den er kanskje ikke den nyeste men den er ikke "skitgammel". Det er et skikkelig smart trekk å kombinere denne prosessoren med ION. Det er ingen dårlig prosesessor. Bruker lite strøm, grei ytelse.
I Atom forstand er den en av de eldste etter 270 og derfor i den sammenheng "skitgammel". At det har tatt veldig lang tid å få noe særlig utvalg med denne er noe helt annet. Vi er nå straks på 3.gen atom i produkter hvor dette er en 1. gen(270) i dual-core format.

 

Det er heller ikke første kombinasjon av 330+Ion da det har vært helt ferdige småbokser med dette før.

Joda, men uansett synes jeg ikke at de burde kombinert f.eks Atom 270 i steden. Atom 330 er en ganske så fin prosessor, synes jeg.

 

En ting til. Det er litt slapt å skrive Asrock og Asus i slike artikler når varemerkene heter ASRock og ASUS. Jeg synes det er viktig å være prinsippfast. Heter det ASRock så skriver man bare ikke Asrock. Det er ikke noe som heter det.

 

Se bare inne i artikkelen.

"Ion-brikkesettet innebærer integret Nvidia Geforece 9-serie,"

 

Ok, Ion-brikkesettet går det an å skrive for selv om het heter NVIDIA ION så heter det NVIDIA Ion Platform. Nvidia heter NVIDIA og ikke bare er det ikke vilje til å skrive GeForce, forfatteren har liksågodt skrevet "forece". Alle kan skrive feil en gang i blant, men her forsøkes det ikke å skrive riktig.

 

Dette er kanskje flisespikkeri fra min side, men jeg synes at online-publikasjoner bør være konsekvente siden de i stor grad påvirker lesere. Hvis man ikke engang kan gå inn på produsentens webside og finne skrivemåten for varemerket, burde en kanskje helhetlig avstå fra å skrive om produktet.

Der er jeg faktisk ganske enig. Jeg liker selv at ting skrives korrekt. Jeg trodde egentlig at NVIDIA ble skrevet med liten n, som nVIDIA. Men da tar vel jeg feil, antar jeg...? :p Skrivefeil synes også jeg er viktig å rette opp i. Ikke det at jeg skriver så utrolig korrekt selv, men prøver.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tror politikken til hardware.no er å skrive navn etter norske skriveregler og da blir det korrekt å skrive Geforce, ikke GeForce, Nvidia, ikke NVIDIA etc.

Nja, da haddde de måttet skrevet Ddr3 i steden for DDR3 og Itx isteden for ITX. Synes uansett at det blir feil hvis man skal skrive navn osv. feil pga det ikke er rett i følge norske skriveregler. Om det ikke er sånn, så burde det være korrekt å skrive ITX eller DDR isteden for Itx og Ddr fordi det heter ITX og DDR. Det er jo forkortelse og egennavn. Men ellers synes jeg at det helst språket være korrekt i henhold til norske skriveregler som du sier.

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...