Gå til innhold

Hvor kjøper dere gull?


Anbefalte innlegg

Neida, så lenge markedet er der, vil goldsellers være i alle MMORPG'r også. Folk kjøper jo gull fra dem, så da tenker de "hvorfor ikke selge gull når folk vil ha det?". Selv banale koreanske fjortis-mmo'r har et gullmarked på nettsider.

Det er millard-dollar business. Da setter ikke kyniske seg ned og sier "nei uff, noen liker det ikke og syns vi ødelegger" mot å tjene inn en million i året på å ha folk ute på servere som farmer gull.

 

Det er akuratt dette som er poenget. Hvis dere idioter slutter å kjøpe gull, så ville all konto-hackingen stoppet. Support-avdelingen kunne begynnt å gi nyttig support i steden for å bruke all tiden sin på å gi tilbake hacka kontoer. Kanskje de til og med kunne sparka noen folk, og fått inn flere developers. Gullkjøpt er et enormt problem i WoW, og roten til veldig mye hodebry for Blizzard.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neida, så lenge markedet er der, vil goldsellers være i alle MMORPG'r også. Folk kjøper jo gull fra dem, så da tenker de "hvorfor ikke selge gull når folk vil ha det?". Selv banale koreanske fjortis-mmo'r har et gullmarked på nettsider.

Det er millard-dollar business. Da setter ikke kyniske seg ned og sier "nei uff, noen liker det ikke og syns vi ødelegger" mot å tjene inn en million i året på å ha folk ute på servere som farmer gull.

 

Det er akuratt dette som er poenget. Hvis dere idioter slutter å kjøpe gull, så ville all konto-hackingen stoppet. Support-avdelingen kunne begynnt å gi nyttig support i steden for å bruke all tiden sin på å gi tilbake hacka kontoer. Kanskje de til og med kunne sparka noen folk, og fått inn flere developers. Gullkjøpt er et enormt problem i WoW, og roten til veldig mye hodebry for Blizzard.

 

Fucking this.

Lenke til kommentar

Markede for ingame currency vil alltid være der og det kommer aldri til å forsvinne. Det finnes i alle spill det er marked og tilpasser seg kjapt mot folk som vil stoppe det. Hvis du ikke klarer å tilpasse spillet ditt rundt det så sparer du mye hodebry ved å finne på noe annet. Jeg kan være enig i at det skaper mye problemer, men siden det er en ting som aldri vil forsvinne så er det bedre å finne måter å spille rundt det på. Det å fortelle andre ukjente mennesker om hvor mye du hater det er utrolig unødvendig.

 

En annen ting, dette er en tråd om hvor man kan få kjøpt det og ikke 'hva syntes dere om folk som kjøper gull'. Lag heller

en egen tråd hvis dere absolutt må fortelle det.

Endret av Zt
Lenke til kommentar
Kan jo legge til at de som kjøper gull utsetter seg for en stor risiko for at kontoen skal bli hacka.

Kommer nok litt an på hvem du kjøper hos, men risikoen er der.

 

Og som nevnt før de som kjøper gull er med på å støtte opp om farmerne og gull spammerne som er med på å gjøre spillopplevelsen dårligere.

 

 

Hvordan da?

 

Karakteren min heter Detectable.

 

Nå vet du akkurat like mye som goldselgerne vet. Du kan nå ta over kontoen min. Eller ikke.

Lenke til kommentar
Kan jo legge til at de som kjøper gull utsetter seg for en stor risiko for at kontoen skal bli hacka.

Kommer nok litt an på hvem du kjøper hos, men risikoen er der.

 

Og som nevnt før de som kjøper gull er med på å støtte opp om farmerne og gull spammerne som er med på å gjøre spillopplevelsen dårligere.

 

 

Hvordan da?

 

Karakteren min heter Detectable.

 

Nå vet du akkurat like mye som goldselgerne vet. Du kan nå ta over kontoen min. Eller ikke.

 

Eksempel...

 

La oss si du skal kjøpe gold å goldseller spør om MSN adresse ect, og mange har msn adresse som wow account, så... skal ikke mye til for å stjele ;>

Lenke til kommentar
Kan jo legge til at de som kjøper gull utsetter seg for en stor risiko for at kontoen skal bli hacka.

Kommer nok litt an på hvem du kjøper hos, men risikoen er der.

 

Og som nevnt før de som kjøper gull er med på å støtte opp om farmerne og gull spammerne som er med på å gjøre spillopplevelsen dårligere.

 

 

Hvordan da?

 

Karakteren min heter Detectable.

 

Nå vet du akkurat like mye som goldselgerne vet. Du kan nå ta over kontoen min. Eller ikke.

 

Eksempel...

 

La oss si du skal kjøpe gold å goldseller spør om MSN adresse ect, og mange har msn adresse som wow account, så... skal ikke mye til for å stjele ;>

 

Da ville jeg ikke kjøpt derfra.

Lenke til kommentar

Selfølgelig kan de ha keyloggere osv. på sidene sine, eller prøve mail adressen du signer opp med og passordet mot battle.net/wow, sikkert mange som bruker samme pw. Uansett, de aller fleste gold seller sigts får gullet sitt fra mining bots som fly rundt i overlys hastighet å miner, hackede accounter, noen har trade chat spam bots, som kjøper, kutter og selger gems.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte å kjøpe gull for en stund siden, da jeg ikke ante at det var mot spillets EULA og hva som var ulempene med det. Men jeg gjorde det ikke, rett og slett fordi det for meg ville ta bort halvparten av spillets sjarm.

 

Det er ikke lenger et spill hvis man jukser slik at man slipper å anstrenge seg for å oppnå noe.

Lenke til kommentar

Hvis man spør seg selv om man noen gang har brukt en juksekode i et spill, så har man i grunn svart på alle spørsmålene som blir stilt i denne tråden her.

 

De som velger å betale for det, gjør det valget sitt av fri vilje. Ingen av delene er noe verre på noen måte.

 

Ser ikke på det å kjøpe gull som noe verre som å finne ut koden IDDQD til Doom i utgangspunktet.

Endret av DavidH
Lenke til kommentar

Diskusjonen er ikke lenger den samme som den var før når vi traff på hunter bots i felwood som farma felcloth. De lever nå av å hacke kontoer, og da blir selfølgelig diskusjonen og moralen en helt annen. Så alle som kjøper gull støtter og er direkte skyldig i at kontoer stadig blir stjålet, gratulerer du er vel stolt nå. Det finnes overhode ingen unnskyldning lenger, ingen.

 

For de som ikke ser problemet, insert skjellsord her.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Diskusjonen er ikke lenger den samme som den var før når vi traff på hunter bots i felwood som farma felcloth. De lever nå av å hacke kontoer, og da blir selfølgelig diskusjonen og moralen en helt annen. Så alle som kjøper gull støtter og er direkte skyldig i at kontoer stadig blir stjålet, gratulerer du er vel stolt nå. Det finnes overhode ingen unnskyldning lenger, ingen.

 

For de som ikke ser problemet, insert skjellsord her.

 

Lykke til med og hacke en konto med authenticator.

Et virus program med respekt for seg selv tar også keylogers.

 

 

Skjønner ikke hvorfor folk fortsatt kjøper gull, det er jo så latterlig lett å skaffe gull for tiden. Tjener selv lett 10-20 000g i uka med minimal innsats, og har absolutt ingenting å bruke det på (bortsett fra achievements)...

 

Sikkert fordi de har bedre ting og gjøre enn og surre på AH flere timer i uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...