Gå til innhold

Hvor kjøper dere gull?


Anbefalte innlegg

Med mindre du raider hardcore og trenger store mengder flasks osv, så bruker du jo latterlig lite gull. Et par runder i Wintergrasp eller et par heroics i uka dekker nok de fleste utgifter.

 

De eneste som virkelig trenger å kjøpe gull er de som bruker hvert eneste minutt pålogget til "cutting edge"-raiding, og selv det er en tynn unnskyldning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med mindre du raider hardcore og trenger store mengder flasks osv, så bruker du jo latterlig lite gull. Et par runder i Wintergrasp eller et par heroics i uka dekker nok de fleste utgifter.

 

De eneste som virkelig trenger å kjøpe gull er de som bruker hvert eneste minutt pålogget til "cutting edge"-raiding, og selv det er en tynn unnskyldning.

 

Kan ikke si jeg raider hardcore, men vi raider effektivt de 3 dagene i uka vi raider. Før raidet jeg hardcore (7h --> 6 dager i uka i Curse). Men den tid er forbi, nå har jeg jobb, andre hobbyer samt WoW. De timene jeg er pålogget brukes hovedsaklig til raiding og litt pvp. Farme gull kommer ikke på tale, men litt AH surfing for gull gjør jeg (Glyphts), men blir ikke så mye ut av det. 300g/dag når jeg gidder/har tid (20min jobb).

Endret av Gralle
Lenke til kommentar
Kan jo legge til at de som kjøper gull utsetter seg for en stor risiko for at kontoen skal bli hacka.

Kommer nok litt an på hvem du kjøper hos, men risikoen er der.

 

Og som nevnt før de som kjøper gull er med på å støtte opp om farmerne og gull spammerne som er med på å gjøre spillopplevelsen dårligere.

 

 

Hvordan da?

 

Karakteren min heter Detectable.

 

Nå vet du akkurat like mye som goldselgerne vet. Du kan nå ta over kontoen min. Eller ikke.

 

Jeg skrev da heller ikke at det var en 100% sjanse for at du kom til å bli hacket hvis du kjøpte gull. Men du lurer deg selv hvis du ikke er enig i at gull selgere generellt fører til mye konto hacking.

Lenke til kommentar
L2 authenticator, så kan du handle så mye gull du bare gidder uten risiko. Fatter ikke at folk ikke lærer av andres/egene feil! Til alle som syter, er ikke alle som gidder farme og samtidig har en jobb. 300kr er ikke mye penger for 10.000 gold.

 

Beglager alt jeg lagde så mye styr folkens, jeg lurte egentlig bare på hvor man trygt kan kjøpe gull. Ville ikke starte en lang diskusjon.. Ja, det er som han over meg sier. Jeg spiller ikke mye wow, jeg jobber ganske mye og i tillegg til alt andre jeg gjør får jeg rett og slett ikke tid til å farme.

 

Tenkte hvis jeg kjøper la oss si 20k, til 800kr, tilsavarer det bare noen timers jobbing ( 5 ) i motsetning til uendelig mye grinding.

 

Jeg skjønner også alle dere som ble opprørt over posten.. jeg visste forresten ikke at goldsellerne bruker hacks til å mine, det er noe bullshit!Jeg har mining selv og vet hvor hardt det er å finne titanium.

 

Men uansett, takk for tipsa folkens!

Endret av asad
Lenke til kommentar

Ser ikke at du har laget noe problem, er bare ett sårt emne for mange tydeligvis.

 

Bare husk at det er mulighet for at Blizzard også merker det hvis du kjøper ett større beløp. Sjangsen for å bli bannet vil alltid være der når du kjøper gull.

Lenke til kommentar

Til Gralle: Du påstår å måtte bruke flere timer på AH for å tjene litt gull. Det er med respekt å melde sludder. Om du forstår deg minimalt på AH, hva som skjer i spillet og er bare litt oppdatert på hva som kommer til å skje i spillet og likevel ikke tjener en bråte med gull så bør du finne noe annet å bedrive tiden med. Det var bare i vanilla folk hadde lite gull, men da kostet ting gjerne tilsvarende. I tbc og særskilt i lk er penger noe som automatisk renner inn.

Og raidere har da plenty med muligheter til å tjene seg søkkrike om de vil/evner det. Muligheter casuals ikke har.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hva alle dere andre har skrevet.

Men når det kommer til å kjøpe gold så er det vel ikke behov å gi noe som helst av konto info til de du kjøper ifra? Ser hvertfall ikke hvorfor de skulle vite det, enn å bare oppgi et nick du vil at pengene skal sendes til. Eller er jeg helt på jorde nå, har aldri kjøpt gold men har vurdert det en god del ganger ifra itemgarden.

 

Forøvrig så synes jeg at folk som har blitt hacket bare må skjerpe seg og ha litt bedre kontroll/sikkerhet på pcen sin. :hmm:

Endret av Léon_
Lenke til kommentar

Okay, dette er rettet mot moralens voktere.

 

Kan du med hånden på hjertet si at du aldri har kjøpt feks saronite ore på AH som tydelig er fra en farmer (bot) fordi det var billigst?

Vil ikke det si at du også støttet den bedriften goldsellers har?

De kunne ikke fortsatt å selge gull hvis ingen faktisk kjøpte det de produserte.

 

Kan jeg få kalle deg en hykler nå?

 

Jeg mener også at Blizzar indirekte støtter denne bedriften ved å selge ting som 19k Mammoth mount og 15-19k motorsykkel mount. Hvordan i all verden skulle folk kunne finansere dette hvis alle priser var nedskalert? For å ikke nevne ring til 8k.

 

Huh? Mindre goldfarming = mindre gull i økonomien = lavere priser på ting.

 

Hvis farmers forsvinner så blir det mindre av alt på markede og det presser prisen opp. ting blir mer eksklusivt.

Endret av Zt
Lenke til kommentar

Det argumentet faller på sin egen urimelighet. Er det virkelig nødvendig å gå i nærmere detalj? Bra at noen prøver seg med nye mot argument(jeg vil nødig være frekk) men dette blir jo ikke det samme i det hele tatt.

 

Så alt skulle vært så billig slik alle kunne kjøpe hver ting tilgjengelig med en gang? Spillet er såpass tilgjengelig for alle allerede at det er jo katastrofe med noe som er over standard pris. Du kan ikke være seriøs.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg vet hvordan det gjennomføres med informasjon og betaling men jeg vil vel tro at noen av stedene kanskje har systemer som gjør at du må gi fra deg noe info som kan gjøre kontoen din utsatt (uten at jeg vet).

 

Varierer vel fra sted til sted, men man handler vel mulig ikke der det står typ "U give acc info we log on and place glods in bags" : <

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Som jeg forstår det er det bare at man oppgir karakternavn og betaler så kommer det en eller annen fyr og whisprer deg og sier ifra om at gullet ditt er der :)

Lenke til kommentar

En jeg vet om kjøpte gull en gang. Hvordan han kjøpte gullet aner jeg ikke, men hvordan han mottok det vet jeg sånn halveis. Han stod i Ironforge, en liten lvl 1 warrior /wave'et til han og tradet han gullet. Han syntes dette var litt smålig skremmende ettersom det lyste "goldseller" av hele character'en. Og da var det ikke spesielt hyggelig å bli /wave'et til. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...