Gå til innhold

DVD spiller -> PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det ann å koble en DVD-spiller til en PC?

OT: Heter det "Koble" eller "Kople" pr. i dag? Mener å huske at det het "Koble" før, men at det skal skrives "Kople" nå. "Kople" høres jo litt feil ut, men det vil jo i såfall være fordi vi er vant med å skrive "Koble."

Edit: En Hi-Fi DVD-Spiller

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fordi.....?

regner med at du tenker på en HIFI-spiller?

og ja det heter koble....det så rart ut....hmmm....nei nå ble f@en meg jeg usikker også.... :evil:

Skrevet
så lenge du har tv-tuner på maskinen din så går det fint.

TV-tuner hjelper ikke da en DVD spiller ikke har antenneutgang og ikke sender antennesignaler. Bare du har video-inn så skal det gå bra.

Skrevet
så lenge du har tv-tuner på maskinen din så går det fint.

En DVD-spiller gir ikke RF-signal ut.

Man trenger video in. Helst med s-video.

Men hvordan skal denne litt sære kombinasjonen brukes?

Edit: Der var jeg 2 min for sen...

Skrevet
TV-tuner med S-Video inn da f.eks?

S-Video er ikke ett tuner signal, men en video-inngang. Det hjelper altså ikke å ha tv-tuner, men om tv-tuner kortet også har video inn, så kan man bruke denne. Dette er allikevel ikke en del av selve tuneren.

Skrevet

Ja!

Det er uinteressant om det er tuner i PC i dette tilfellet. Video in kan være i skjermkort, MPEG-kort eller i TV-kort.

Skrevet

OK, da skal jeg se meg om etter et TV eller MPEG-kort, da skjermkortet mitt ikke har dette.

Men hva er forskjellen på et TV-kort og et TV-tuner kort?

Skrevet

Men hva er forskjellen på et TV-kort og et TV-tuner kort?

Ingenting, tror jeg. Tv kort (som er laget for å motta og behandle rf signaler (antennesignaler) må ha en tuner for å gjøre dette.

Skrevet

Tror koble og kople er sidestilte former i både bokmål og nynorsk, selv om koble faller mest naturlig for en bokmål bruker og kople for en nynorskbruker. Er ikke helt sikker dog, fant ikke ordboka mi... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...