Gå til innhold

Acer Aspire 5740G/7740G tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet noe mer om lanseringsdato?

 

De fleste modellene har "bekreftet" lager 20.2 hos importør, så dette bør være en relativt sikker dato +/- noen timer.

 

Amentio og noen andre har allerede fått inn en svakere og billigere 5740G: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2774942 ca 4800,- er da en grei pris

 

Denne har bare 3Gb minne, core i3-330, 320Gb HDD og et ATI HD5470 skjermkort.

Lenke til kommentar

Da har det kommet noen detaljer om Acer 5740G på et spansk forum:

 

http://foro.noticias3d.com/vbulletin/showthread.php?t=316172

 

Kjapp oppsummering:

*ATI HD5650 kortet er klokket til 550MHz/750MHz som er noe lavere enn HD5650 i compal maskiner (f.eks multicom NBLB2) som er klokket til 600MHz/800MHz. På stock hastighet gir dette 6972 3Dmark06 med core i3-330 prosessoren.

*Overklokket til ATI HD5730 hastighet, 650MHz/800MHz gir 7629 3Dmark.

 

Som sammenligning får jeg 7906 3Dmark06 på min asus X77JA (samme som N71JA) med ATI HD5730 og core i5-430.

Alle tester med 1280 x 768 oppløsning.

 

*Det trådløse nettverkskortet er fra Atheros (usj, skulle gjerne sett intel trådløst!)

*Harddisken er WD 640Gb 5400rpm (bør være relativt stillegående og helt ok harddisk).

 

Hattelco har fått ny leveringsdato på Acer 5740G med Core i5-430; 8.2, så om et par uker vil nok de første modellene begynne å komme på lager.

Lenke til kommentar
Hvordan er disse Acerne med I3\5\7-cpu og ATI grafikkløsning til spill?

 

4gb ram, 640gb disk, i5, blu-ray, 5995, da snakker vi :)

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...oductTabcontent

Hvis spesifikasjonene på den maskinen der fra Elkjøp stemmer til den prisen der så skal jeg løpe å kjøpe med en gang! Så i tillegg bestille en ssd... Da snakker vi:)

Har siklet over denne selv, men er nesten litt skeptisk på prisen. For godt til å være sant? Får vel vente litt å se. Har også vurdert Acer Aspire 5738ZG. Grei pris, samme skjermkort (kun 512MB). Denne er på lager, men da får jeg en T4400 prosessor og 667MHz DDR2-minne i stedet. Ikke akkurat det samme :no:

Lenke til kommentar
Sjekket med Elkjøp og de får de ikke inn på lager før i løpet av mars.

Var noe slikt jeg fryktet ja, jeg kan nok ikke vente så lenge.

 

OC-Freak, hva tror du om Acer Aspire 5738G? HD4650 er jo ikke så altfor ille i forhold til oppgraderingen HD5650 (hvis dette et til å stole på), og med 1066MHz DDR3 minne og T6600 CPU (2,6 GHz vel?) bør den vel være et greit kjøp til denne prisen? Er ikke spesielt kresen når det gjelder grafikk, har vært vant til å kjøre det meste i medium-low uansett så lenge jeg får en grei bildefrekvens.

Lenke til kommentar
Sjekket med Elkjøp og de får de ikke inn på lager før i løpet av mars.

Var noe slikt jeg fryktet ja, jeg kan nok ikke vente så lenge.

 

OC-Freak, hva tror du om Acer Aspire 5738G? HD4650 er jo ikke så altfor ille i forhold til oppgraderingen HD5650 (hvis dette et til å stole på), og med 1066MHz DDR3 minne og T6600 CPU (2,6 GHz vel?) bør den vel være et greit kjøp til denne prisen? Er ikke spesielt kresen når det gjelder grafikk, har vært vant til å kjøre det meste i medium-low uansett så lenge jeg får en grei bildefrekvens.

 

T6600 er 2.2GHz, Core i5-430m er 2.26GHz. Mhz mot MHz er core i5 ca 20-30% raskere enn core2duo. så du får en 20-30% svakere CPU og vel ca 10-15% svakere skjermkort også. Men for all del fremdeles mye PC for pengene.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Ringte Elkjøp for å sjekke leveringsdato, men de hadde ingen dato ennå og de kunne heller ikke garantere at ikke prisen ble endret, mao kan dette være en tullepris (med den specen de opererer med ift andre web-shops er dette trolig, eller hva?). Det er jo ganske idiotisk og/eller spekulativt å sette opp en fiktiv pris på et nytt produkt som ikke er bindende ved f.eks en forhåndsbestilling. Skjønner ikke helt motivet bak dette. Det er jo ufattelig irriterende dersom man venter på en laptop i flere uker for å få den til en bra pris og så når produktet foreligger er ikke prisen god i det hele tatt

 

Noen som har erfaringer med at Elkjøp/Lefdal driver med den type lureri?

Lenke til kommentar
Ringte Elkjøp for å sjekke leveringsdato, men de hadde ingen dato ennå og de kunne heller ikke garantere at ikke prisen ble endret, mao kan dette være en tullepris (med den specen de opererer med ift andre web-shops er dette trolig, eller hva?). Det er jo ganske idiotisk og/eller spekulativt å sette opp en fiktiv pris på et nytt produkt som ikke er bindende ved f.eks en forhåndsbestilling. Skjønner ikke helt motivet bak dette. Det er jo ufattelig irriterende dersom man venter på en laptop i flere uker for å få den til en bra pris og så når produktet foreligger er ikke prisen god i det hele tatt

 

Noen som har erfaringer med at Elkjøp/Lefdal driver med den type lureri?

 

Det er ikke noe nytt nei, de antar en pris ut fra forhandlinger de har med produsent, så viser det seg at faktisk pris ble mye høyere og prisen settes opp når varen kommer på lager.

 

Har også kontaktet Elkjøp og fikk da svar at de kommer på lager i løpet av mars, men at de ikke hadde noen aksakt dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...