Gå til innhold

Grisebillig Acer Aspire 5738ZG - jeg vurderer faktisk å kjøpe 2!


siNch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ikke denne tråden før nå, men bestillte denne pc'n igår på netonnet. Virka som ett veldig godt kjøp, men ser en her som snakket om støy, hvordan er det å oppdatere bios på en sånn pc? Har gjort det en gang, men det begynner å bli noen år siden.

Endret av cfs
Lenke til kommentar
Så ikke denne tråden før nå, men bestillte denne pc'n igår på netonnet. Virka som ett veldig godt kjøp, men ser en her som snakket om støy, hvordan er det å oppdatere bios på en sånn pc? Har gjort det en gang, men det begynner å bli noen år siden.

 

har prøvd den siste biosen (1.25), ingen forskjell på støynivået.

du finner bios på www.acer.no under service og support->drivere. er bare å pakke ut og klikke på exe fila (eller .bat)

 

send klage til acer så kanskje de fikser det i en framtidig bios

Lenke til kommentar

Stemmer, det er også ddr3 ram . cpu yter 20-40% ved samme frekvens. Ganske mye egentlig.

 

Noen som vet om denne bæreveska passer til 5738zg ? Det står opptil 15,4 mens laptopen er 15,6 . Vet ikke hvor stor forskjell det er på dette...

 

Edit :

Ser at målene på laptopen er 383 x 26-37 x 250 mm

mens det på sleeven er 37,5 x 20 x 32 cm

Går kanskje akkurat ? :p

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Aspire 5738ZG i dag, nøyaktig denne pcen her....

 

Ser at folk anbefaler en å vente, men jeg trengte en pc nå. Vurderte mpx.no sin utgave, som var 1.000 kroner billigere, men skjermkortet hadde "bare" 512 MB og pcen kan max ta 4 GB med RAM (i følge mpx sine specs). Disken var også på 500 GB her, mot 640 på pcen jeg kjøpte.

 

Har jeg kastet bort penger her, eller er dette et greit kjøpt? Har jeg fått mye for pengene mine?

 

Er det noe ellers som jeg burde vite ang denne pcen? Noen som har dårlige opplevelser med pcen til nå?

 

Har brukt dagen på å fjerne alt "bloatware" fra pcen, og installere de programmene jeg bruker. Ellers holder jeg på å kryptere hele disken nå med TrueCrypt siden pcen vil være med når jeg er ute å reiser, på møter etc.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en Aspire 5738ZG i dag, nøyaktig denne pcen her....

 

Ser at folk anbefaler en å vente, men jeg trengte en pc nå. Vurderte mpx.no sin utgave, som var 1.000 kroner billigere, men skjermkortet hadde "bare" 512 MB og pcen kan max ta 4 GB med RAM (i følge mpx sine specs). Disken var også på 500 GB her, mot 640 på pcen jeg kjøpte.

 

Har jeg kastet bort penger her, eller er dette et greit kjøpt? Har jeg fått mye for pengene mine?

 

Er det noe ellers som jeg burde vite ang denne pcen? Noen som har dårlige opplevelser med pcen til nå?

 

Har brukt dagen på å fjerne alt "bloatware" fra pcen, og installere de programmene jeg bruker. Ellers holder jeg på å kryptere hele disken nå med TrueCrypt siden pcen vil være med når jeg er ute å reiser, på møter etc.

 

Synd å si det, men her har du bommet litt. For en 1000 lapp mindre kunne du fått samme PC'n med raskere CPU, men 500GB HD.

Lenke til kommentar
Ser Acer 5740 ligger på 5499,- hos amentiio i dag mot rundt 5800,- i går. Estimert leveringsdato er 05.02.2010. Absolutt noe å overveie. Acer 5740 til litt over 5 lapper vil etterhvert gjøre det vanskelig å forsvare en pris på 5000,- for 5738ZG. Hvis noen sitter på et lager så vil de nok prises ned. Kanskje vi vil se de nede i 3990,-?

 

 

Hmm, nå ligger Acer 5740 med HD5650 på 5990,- hos Amentio. Fanken, skulle hatt forhåndsbestilt når den lå på 5499,-. Men jeg regner med at det blir mer konkurranse blandt nettbutikkene når den er kommet på det norske markedet.

 

Estimert leveringsdato er 20.02.2010.

Lenke til kommentar
Hmm, nå ligger Acer 5740 med HD5650 på 5990,- hos Amentio. Fanken, skulle hatt forhåndsbestilt når den lå på 5499,-. Men jeg regner med at det blir mer konkurranse blandt nettbutikkene når den er kommet på det norske markedet.

 

Estimert leveringsdato er 20.02.2010.

 

Er dette den samme pcen du ser etter? Med Core i3? Koster 5.495 på komplett.no og de har den på lager (40 stk).

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=577960

Lenke til kommentar
Hmm, nå ligger Acer 5740 med HD5650 på 5990,- hos Amentio. Fanken, skulle hatt forhåndsbestilt når den lå på 5499,-. Men jeg regner med at det blir mer konkurranse blandt nettbutikkene når den er kommet på det norske markedet.

 

Estimert leveringsdato er 20.02.2010.

 

Er dette den samme pcen du ser etter? Med Core i3? Koster 5.495 på komplett.no og de har den på lager (40 stk).

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=577960

Den der har dårligere skjermkort..

Edit: Og mindre lagringsplass.

 

Noen som vet litt om forskjellene på skjermkortene her?

Endret av zennox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...