Gå til innhold

hjælp får nedsat karakter i opførsel hva skal jeg gjøre?


fsx

Anbefalte innlegg

Er det ungdomsskolen eller videregående det er snakk om her?

ungdoms skole men skal bli pilot for privat fly da

HAHA!

Hvorfor gidder du å bry deg med det egentlig? Du skal ha rimelig dårlig snitt om du ikke kommer inn på den VGS-linjen du ønsker. Om du så har nedsatt til "Lite godt" i oppførsel, så vil ikke det ha noe innvirkning på din vei over til VGS. Om det gjelder 8. klasse eller 9. klasse vil du starte med blanke ark i 10. klasse. Altså vil ikke dette ha noe å si, men der i mot sier det noe om atfærden din.

Holdningen din er ikke helt bra, og det skal faktisk noe til å få "lite godt" i oppførsel på en ungdomsskole. Du kan klage så mye du vil på lærere eller barneskolen, men det endrer ikke det faktum at du burde ta deg litt sammen.

 

Dersom du ønsker å bli flyger, så krever det at du skjerper deg. Det nytter ikke å si at "Jeg skal bli flyger"

For det første ønsker ikke forsvaret personer med et snev av utagerende oppførsel. Har du der i mot 800.000,- å slenge på bordet for en sivil utdannelse så kan du få det til så lenge du sitter med en generell studiekompetanse i hånden. Men hvor skal du skaffe 800k fra? Du kan ikke bare gå i banken å låne den summen. Foreldrene dine vil neppe stille opp som en garanti for lånet.

Så sitter du der da med 800.000 i gjeld og amerikanske sertifikater. Nok en gang må du legge ut masse penger for å konvertere sertifikatene dine om til å gjelde i europeisk luftrom. Når du endelig er ferdig med alt dette her sitter du der uten noen som helst garanti for jobb og dårlige utsikter. Du har i tillegg opparbeidet deg en gjeld på nærmere 1.000.000 NOK

 

Jeg kan heller ikke se at du er noe særlig god i norsk etter hva du skriver her. Du må allerede vise et snev av akademiske ferdigheter på ungdomsskole trinn om det skal bli noe av den flygerdrømmen din.

 

VÅKN OPP GUTT - slutt å drøm :)

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er så flott er at du har krav på en advarsel før du kan settes ned. Og da mener jeg en annen en at du har 25! anmerkninger. Derfor er det fortsatt håp for deg!

Når det er sagt, er ikke en nedsatt karakter verdens undergang. Du får en karakter til sommeren som også er viktig. Disse karakterene du får på u.skolen teller mest når du skal søke vg1. Når du skal i lære/jobb har du fått flere karakterer i orden og oppførsel. Hvis disse er bra er det ikke noe problem. arbeidsgiveren vet at folk kan forandre seg, så hvis du forbedrer deg, er det det viktigeste!

Lenke til kommentar
Det som er så flott er at du har krav på en advarsel før du kan settes ned. Og da mener jeg en annen en at du har 25! anmerkninger. Derfor er det fortsatt håp for deg!

Når det er sagt, er ikke en nedsatt karakter verdens undergang. Du får en karakter til sommeren som også er viktig. Disse karakterene du får på u.skolen teller mest når du skal søke vg1. Når du skal i lære/jobb har du fått flere karakterer i orden og oppførsel. Hvis disse er bra er det ikke noe problem. arbeidsgiveren vet at folk kan forandre seg, så hvis du forbedrer deg, er det det viktigeste!

ja det er sant så jeg har tenkt gjenom det i dag skal prøve! men skal ut og fly slenger på lit bilder senere

Lenke til kommentar
ehh jeg har blit mye mobet og blir veldig fort sint da ønsker jeg og banke dem jævlig også vis det er noen som plager meg da begyner jeg og forbanna vis det varer noen ganger sier noen mere en 20 ganger da slår jeg til dem så det er problemet også vis jeg blir forbanna på læren da driver jeg og kjefter og snakke veldig stygt som som "jævla hestekuk" og flere såne ord sier jeg og mye uro og plaging har så lytst og bake di jævlene som plager meg også når læren tok mobilen min ta ble jeg veldig forbanna

 

for på barneskolen hvar jeg akurat samme dem kjeftet ikke dem bryde seg ikke når jeg stakk av i fra skolen dem brydde seg ikke !!

 

 

 

skal komme med mere info om barneskolen senere i kveld!!

http://no.wikipedia.org/wiki/Punktum

Lenke til kommentar

Du kan bare ta d helt med ro. At du oppfører deg slik er helt normalt. Og når du blir sint er det best å slå folk ihjel slik at du får trent deg opp til å gå hardere til verks neste gang. Lærern kan ikj være heilt frisk, anmeld han i morra.

Mvn the wizeman!

Lenke til kommentar
PS. går i 8 klasse

Slapp av gutt.

Det er ingen som vil se et papir fra en ungdomsskole uansett - dersom du har fullført opplæring for videregående.

Den skolen du nå går på er for å legge de grunnleggende ferdighetene du senere vil trenge i det dagligdagse og ikke minst legge et grunnlag for deg på Videreågende.

 

Det er slik det hele tiden går. Den skole du går på vil bli en billett videre.

Ungdomsskolen - En billett til VGS

Videregånde - En billett til Høgskole/Universiteter ol.

Høgskole/Universiteter ol. - Billett til yrkeslivet eller enda høyere utdanning.

 

Med andre ord er bare ungdomsskolen en billett til videregående. Det skal sies at andre og tredje billett er langt mer krevende enn den billetten du nå holder på med. Det skal ikke så høye snittet til på ungdomsskolen for å gå den VGS-rettningen du ønsker, men igjen spiller dette inn på hvor mange plasser fylket ditt har på den aktuelle linjen.

Dersom du ønsker å bli flyger må du ha generell studiekompetanse. Den letteste veien å gå da er enten almennfag eller medier & kommunikasjon. Jeg gikk sistnevne og har nå generell studiekompetanse. Du kan også gå yrkesrettede linjer, men da må du ta 3. året som almenn påbygg.

 

Dersom du ønsker å bli flyger må du kunna klare å ta deg samme og tenke litt på målene dine i livet. Jeg hadde selv en periode i 8. klasse og 9. klasse hvor jeg skulle bli rik og bla bla. Røkke hadde jo fått det til, så da skulle jeg også få det til - GLEM DET. Det er ikke noe å tenke på uansett. Det krever pur flask og veldig mye inteligens for å komme dit. Så om du ikke er medlem av mensa eller er født inn i en milliardærfamilie, så råder jeg deg til å gjøre det bra på skolen.

 

Forsvaret har egne opptaksprøver for flygerskolen og dermed faller dine VGS-karakterer bort. De ønsker ikke en bokuggle som har 5 og 6 i alle fag, men en som er sterk fysisk og ikke minst psykisk. Men du må likevell kunne avansert matte, ha gode engelskunnskaper osv. Dette er noe man ikke har dersom man har vært sløv på allerede på tidlig skolestadie. Derfor kan man ikke surfe på en bølge og tro at man skal bli flyger uten videre. Hvert år søker hundrevis av søkere seg inn på flygerskole. Bare en knytteneve eller to blir tatt opp og får utdanne seg der. Jeg sier ikke at du skal droppe å søke, men jeg sier at du må ta deg sammen og ikke tro alt er så lett. Hvorfor skal forsvaret ofte en skoleplass for deg når det står hundrevis av søkere med langt bedre akademiske ferdigheter enn deg? Ikke sant.

 

Den sivile vegen har jeg gått inn på. Her krever det normale engelskunnskaper, gode mattekunnskaper og en veldig tjukk lommebok. Dette er en svært krevende vei å gå, fordi et kommersielt flyselskap ikke er det minste interessert i ha deg som er nyutdannet og uten særlig med erfaring inn i selskapet sitt. Det er ingen flyselskap som tar inn ferske studenter. Du må derfor slite med gjeld og små strøjobber som flyger (Da helst flyinnstruktør på en flyskole)

Det vil ta mange mange år før du kan sitte i cockpiten hos Norwegian eller SAS. Det ikke sånn at man bare får et sertifikat og dermed søker rett inn i SAS og flyger 737 for dem.

Sannheten er hard og ikke så glamorøst som mange tror. Jeg vet alt dette, for jeg har en onkel som er flyger i Norwegian og har selv satt meg veldig inn i det med utdanning i luftfarten.

Lenke til kommentar
ja for jeg har skrivefeil er det noe farlig eller??

Skrivefeil og skrivefeil, blir vel omtrent det samme som å si at en totalvraket bil har en bulk.

 

Det er vel ikke farlig i den forstand at jeg tar skade av det på noen måte men etter å ha lest ett par setninger du har skrevet er jeg like sliten i hodet som om jeg skulle vært i gjennom en heldagsprøve.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
jeg har 25 anmerkinger nå :(:

Vel; som min bestemor pleide å si: 'det er for seint å snyte seg når nesa er borte!'

 

Personlig er jeg både sjokkert over at det ikke har hatt noen konsekvenser før du har klart å samle opp 25 (!!!!) anmerkninger, samtidig er jeg glad for at drittsekkoppførsel straffes - selv om det er langt på overtid i dette tilfellet.

 

Hadde et par sånne apekatter i klassen min på ungdomsskolen og de ødela så utrolig mye for alle andre hele året og slapp unna det med en klask på lanken. Utrolig at folk skal få herje sånn uten konsekvenser.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar
norsk kan jeg det er seriøst jeg er født har da jeg kan snakke flytende norsk men er ikke så god i engelsk skjøner :)?

mulig du er god muntlig, men skriftlig er det MYE feil...

da mener jeg virkelig MYE feil.

ikke får å være slem, men min niese på 9 år skriver bedre enn deg...

Lenke til kommentar

Riktig. Og blir jo bare verre da du blir sint\irritert. Dobbelkonsonanten er vel verst, i tilleg er det komma og punktum som du ikke bruker.

Jeg forbedret mine skriveferdigheter ganske kraftig via dette forumet, ettersom det er veldig mange her som har gode skriveferdigheter.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
norsk kan jeg det er seriøst jeg er født har da jeg kan snakke flytende norsk men er ikke så god i engelsk skjøner :)?

mulig du er god muntlig, men skriftlig er det MYE feil...

da mener jeg virkelig MYE feil.

ikke får å være slem, men min niese på 9 år skriver bedre enn deg...

Håper det var sarkastisk ment. :p

Lenke til kommentar

Det er sant som de andre sier her. Du må gjøre noe drastisk med både løsning av sinne og også skriveferdigheter. Du kan kanskje snakke godt muntlig, men det er ganske langt igjen på det skriftlige.

 

Til dere andre; skjønner seff at duden er morsom, men behersk dere :hrm:

Stakkars fyr, selvmord neste jo :ohmy:

 

TS, begynn å gjøre lekser, spesielt norsk. Der kan du lære mye, så kan du rette opp for oppførselen og andre ting. Så er det håp :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Til trådstarter (fsx): Personer kan forandre seg. Den du er i dag behøver ikke å være den du er i morgen. Men ingen vil gjøre det valget for deg, det må du gjøre selv.

 

Hvis noen snakker stygt om deg, eller du havner i en situasjon hvor du føler du må få ut aggresjonen din kan du bare "gi faen". Drit tvert i hva folk synes om deg og ikke la andres oppførsel gå inn over deg.

 

Dette kan du klare fint, bare du ikke glemmer hva jeg har sagt!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...