Gå til innhold

Norske bilister - generelt litt "hissige"?


Carisma'03

Anbefalte innlegg

Herregud, ærlig talt trådstarter. Det er da bare rimelig at karen ga deg et mindre hyggelig blikk da du ikke overholdt trafikkreglene. Noe annet er om karen hopper ut av bilen eller skjeller deg ut verbalt.

 

Det skjedde meg istad, selv om trafikkreglene var i min favør. I et tettbebygd strøk møter jeg en voksen herremann i motsatt kjørefelt. Han er på den siden av veien der bilene står parkert. Jeg stopper i god tid slik at han skal få kjørt inn i en stor luke på hans side av veien slik at jeg får passert han. Det som skjer er at han nekter å kjøre inn i denne luken og la meg passere. Vi står fremfor hverandre i 15 sekunder før han plutselig legger seg der. Fresende har han da rullet ned vinduet sitt klar til å skjelle meg ut og servere meg gloser som ikke er forbeholdt sarte ører. Han skrek og hylte at jeg skulle ha ventet lenger ned i veien slik at han kunne passere uten å legge seg i noen luke. Da var ikke engang bilen hans i syne. Jeg som ikke er av typen som lar slike mennesker heve seg over meg, sendte han et par kraftige gloser i retur: "Helvetes møkkamann" før jeg rolig og behersket dro videre. En dag møter han en bilist som ikke klarer å holde seg i skinnet slik jeg klarte.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt så var det ikke JEG som kjørte feil. :thumbup:

 

Hvem som kjørte bilen deres er irrelevant. Nå prater vi om ditt syn på den andre sjaførens reaksjon etter deres lille trafikk forseelse. Jeg tror de aller fleste sjafører ville reagert på samme måte og sendt et mindre pent blikk til den personen som kom kjørende feil vei i en enveiskjørt gate. Det var bare litt snålt å bruke et slikt eksempel når du skal stille spørsmålstegn ved nordmenns holdninger i trafikken. Virkelig aggresive sjafører er der ute. Jeg kunne bl.a. brukt hendelsen jeg var innblandet i istad som hovedeksempel, der jeg regelrett ble skjelt ut etter noter selv om jeg ikke brøt noen trafikkregler (se min beretning i forrige post)

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Som sagt så var det ikke JEG som kjørte feil. :thumbup:

 

Hvem som kjørte bilen deres er irrelevant. Nå prater vi om ditt syn på den andre sjaførens reaksjon etter deres lille trafikk forseelse. Jeg tror de aller fleste sjafører ville reagert på samme måte og sendt et mindre pent blikk til den personen som kom kjørende feil vei i en enveiskjørt gate. Det var bare litt snålt å bruke et slikt eksempel når du skal stille spørsmålstegn ved nordmenns holdninger i trafikken. Virkelig aggresive sjafører er der ute. Jeg kunne bl.a. brukt hendelsen jeg var innblandet i istad som hovedeksempel, der jeg regelrett ble skjelt ut etter noter selv om jeg ikke brøt noen trafikkregler (se min beretning i forrige post)

 

Jeg skjønner det, var bare at du skrev du og deg ;)

Må bare få frem at jeg aldri har gjort den feilen,

selvom jeg også har drevet med noe rart der ute.

 

Beklager det, ditt eksempel var mye bedre.

Men jeg hadde ingen bedre eksempler der og da.

Lenke til kommentar

Det var nyttig informasjon! :)

 

Men var bare litt kjipt allikevel på en strekning (rundt Arendal tror jeg det var), hvor jeg hele tiden var litt usikker på om det var 60, 70 eller 80, også var det minefelt med fotobokser langs veien ;)

 

Edit:

Edit:

Skulle kanskje ikke sagt det :p

Jo takk :p

Pro-tip: om det ikke er skiltet med fartsgrensen sammen med veinummer og forkjørsskilt er grensen enten 50 eller 80. Om den er 60 eller 70 vil det være skilt med fartsgrensen relativt ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...