Gå til innhold

PS3 - hjemmekino - Altibox - nybegynner


Anbefalte innlegg

Nybegynner på området så trenger noen bekreftelser/hjelp! Har lest litt rundt og plukka opp en del ting.

 

Er en fattig student som vil ha litt bedre lyd enn bare tv-høytalerene når jeg ser på tv/film/ps3. Blir et av disse altiettsystemen (ja, de er crap i forhold til å kjøpe løse komponenter osv, men drit i det, er oppkoblingen jeg lurer på, ikke å få høre hvor teit jeg er som kjøper et av disse, dessuten er leiligheten liten og naboene klager så fort jeg smeller i ei dør)

 

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=443425&sku=348844

 

Jeg vil ha surround når jeg spiller/ser film på ps3. Tv er det ikke så farlig med surround da mange sendinger ikke blir sendt i surround om jeg har forstått rett? (uansett er det ved film og spilling det er viktigst at lyden er surround)

 

Tv'n har to hdmi-innganger. Altibox ser sånn ut: 558754.jpeg

 

Hvordan skal jeg koble dette??

 

HDMI fra PS3 til TV. HDMI fra Altibox til TV, men hvordan skal jeg få med surroundannlegget? Tv'n har to HDMI, men de billige annleggene har jo bare 1 HDMI. Trenger en supernøye oppskrift for jeg er helt blank poå kobling av sånt noe. Lest noe om å sende bilde i hdmi og lyden i toslink/optisk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hdmi fra forsterker opp i TV.

HDMI fra PS3 opp i TV

Optisk eller Coax kabel fra PS3 til forsterker.

 

Dette måten å gjøre det på? Men hva med Altibox'n?

For PS3 tar du hdmi fra PS3 opp i tv og optisk fra PS3 til forsterker. Endre lydinnstillingene på PS3 etterpå.

 

Du trenger ikke å koble forsterkeren til tv.

 

For altiboxen kjøper du en SPDIF kabel og setter den i inngangen på altiboxen og forsterkeren. Etter dette går du innpå innstillinger på altiboxen og endrer lydmodus til SPDIF. Koble altibox til tv med hdmi.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er noe særlig forskjell på de egentlig. Når det gjelder det andre du linker til så blir vel disse litt annerledes da det følger med dvd/reciever på de to jeg linker til, mens det du linker til kun er høytalere!?

Nja. Det er jo en surroundpakke med forsterker, 4 satelitter, 1 center og en sub. Så de er vel ganske like, sånn sett? eller? kan kvaliteten på lyden være merkbar?

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...