Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli mer "alfahann"?


Gjest Aeneas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har lest både "how to be an alpha male", og "Secrets of the alpha male". Jeg har fulgt med i sjekketråden her på forumet, lest mye ellers på nettet, og sett nesten hele Blueprint Decoded. Fått mange gode tips, og lært mye. Eneste er at jeg sliter med å bli den alfahannen jeg gjerne skule vært. Hvordan blir man egentlig den personen folk bare skjønner er alfa? Ofte, når du møter en leder skjønner du det med en gang, før han i det hele tatt åpner munnen. Hvordan? Hvordan bli man den personen folk spør om råd, og som alltid blir hørt på når man åpner munnen? Hvordan blir man den som har viktige meninger?

 

Noen som har noen tips på lur? :)

 

Tips:

 

1) Hvis det er noe du vil, så husk: du trenger det ikke, du velger det.

 

2) Hør på musikk som gir deg mot

 

3) Se folk i øynene (ikke nødvendigvis smil), ikke se bort når de er ferdig med å snakke. Det viser at du er sikker og alerede har oppfattet hva som blir sagt og ikke må se vekk for å fordøye det

 

5) snakk lavt (men ikke usikkert). Hvis noen snakker lavt må de andre konsentrere seg. Da virker det som om du har mye mer autoritet enn du har.

 

6) Gjør noe du selv synest det tår respekt av eller er tøft. Om det er trening, dammetekke, politisk engasjement, musikk, eller noe annet spiller ikke noen rolle. Hvis du synes det er dritkult å samle på frimerker, så gjør det! Det får du selvtllit av.

 

Lykke til!

 

Enig i alt bortsett fra 5. Snakker man lavt blir det til at folk ikke hører hva du sier, du blir missoppfattet, alle bare ler litt sånn for å være med i samtalen uten at du egentlig har kommet med noe sosialt. Skal man si noe morsomt så skal det være trykk i stemmen, og man burde ha bra med kroppsspråk for å backe det man sa med at det faktisk er ment morsomt. Jeg bruker det hele tida, funker fett. Folk følger med på hva jeg har å si for de syns jeg er morsom å høre på, uten at jeg blir oppfattet som en klovn.

Endret av ToYBoi
Lenke til kommentar

Hva med å bare være seg selv og la folk enten akseptere det eller gi faen?

Forstår meg ikke på dette "jeg må være sånn og sånn for da liker folk meg og syntes jeg er kul"-styret.

Blir så oppgitt når folk skal være så jævla opptatt av hva alle andre mener om dem.

Jeg, f.eks, gjør det jeg vil, når jeg vil. Jeg oppfører meg som det passer meg og snakker som jeg føler for. Det får folk bare godta, eller så er det ingen som tvinger dem til å oppholde seg i nærheten av meg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Slapp av og vær deg selv, er det eneste rådet jeg kan gi i denne tråden i det hele tatt.

Det er dette som innebærer å være alfa - hemningsløs. For mange er det ikke lett å virkelig være seg selv. Jeg er helt enig i at det er feil approach å "late som man er alfa" for å bli det, da det heller hjelper å ikke bry seg om det.

Lenke til kommentar

Å høre dere snakke om Alfa, gir meg assosiasjoner til hvordan fanatiske kristne snakker om Gud, eller notoriske hasjrøykere snakker om cannabis.

Det er ikke fantastisk, det er bare et konsept på lik linje som "The Secret". Vi må huske på at det ikke er noe revolusjonerende, men at dette er åpenlyse innstillinger og positive holdninger til livet - ting som har med selvutvikling å gjøre - som er så selvsagte og åpenlyse at noen av oss har glemt å fokusere på disse med årenes løp, pga. vår travle hverdag.

 

Det er ikke verre enn som så.

Lenke til kommentar

Det virker som om du ikke finner mening i livet hvis du ikke kan være i opposisjon til alt og alle. Ta det med ro, livet trenger ikke være en kamp hvis ikke man gjør det til det.

 

Ja, alfakonseptet er ikke nødvendigvis et revolusjonerende konsept, dette er sikkert ting som har vært common knowledge for folk som har brydd seg om å utvikle seg selv i mange hundre år, men hva så? Det som betyr noe er hvorvidt det gir mennesker troen på seg selv og viljen til å utvikle seg selv, og det gjør det tydeligvis så hvorfor kverulere rundt hvorvidt det er noe nytt eller ikke?

Lenke til kommentar

For noen folk... :D

Jeg kverulerer ikke hvorvidt det er gammelt konsept eller ikke, jeg nevnte det nå nettopp... for første gang... for christ sake..? ;)

 

Saken er den at dette er fanatiske greier. Jeg kan ikke begripe hvordan det går an å leve sånn uten å bli helt utbrent. Tanken på å måtte være bedre, bedre, best... konstant gå og være redd for at man skal tape seg litt og vise svakhet... herregud... det må jo være helt jævlig, for å si det mildt?

 

Hva blir høydepunktene da?

Hva er det å strekke seg etter - hva er det å nå, hvordan kan man toppe det hele, hvis man hele tiden skal være på topp og urokkelig i henhold til andres reaksjon på deg?

 

Det er ikke naturlig.

 

Vær deg selv, som Rabies86 ovenfor her sier!

Kloke ord.

 

Og det er vel revnende likegyldig om jeg er gutt eller jente, Sir-Andy? Men jeg er iallefall gutt.

Lenke til kommentar

Joda, er helt likegyldig det. Var bare for min egen del i grunn. I noen ting du skriver så kan det virker som om det er en jente som har skrevet, mens i andre ting - en mann. Derfor jeg var litt usikker, og syntes det var greit vite om du ser saken fra en man eller kvinnes perspektiv og hva jeg skal forholde meg til når jeg leser argumentene dine. (Dette var kanskje litt dårlig forklart..)

 

Ikke noe uhøfflig/frekt ment eller noe! Var som sagt bare for min egen del jeg lurte :)

Lenke til kommentar

Den er helt grei. Jeg synes det er sjarmerende at ting tillegges kvinnelige og mannlige egenskaper og at folk visualiserer på den måten når de leser innlegg :)

 

Samtidig er det ikke første gang jeg får høre at jeg har kvinnelige trekk og en litt kvinnelig måte å tenke på. I mine øyne er det bare jeg som er meg, og ingenting annet. Kjønnsroller på skrivemåte og argumentering er en litt vag ting, men det er nok slik at enkelte ting kan sies å være mer typisk mann enn kvinne - og omvendt.

 

Jeg vil likevel ikke bli mer kvinnelig... og heller ikke mer "alfa"... jeg er bare meg, jeg... og den trives jeg med - for jeg kan ikke være noen andre. Men jeg ønsker også, på lik linje som trådstarter og helt sikkert mange andre i denne tråden - og bli et bedre menneske.

 

Det er jo derfor vi er her: for å lære :)

Lenke til kommentar

Det å være dominant er en prosess som tar tid. Først må du akseptere deg selv og resten av verden.

 

Dette er en prosess som tar sin tid, selv om det høres enkelt ut, men det må gå opp for deg på et dypt plan. Når du har aksept kan du virkelig ikke bry deg om ting som ikke er verdt å bry seg om, fordi du aksepterer at det er ikke noe mer å gjøre med den saken, eller at du aksepterer at du ikke trenger ditten og datten.

 

Dog, et par enkle tips.

 

Øyekontakt og berøring. Øyekontakt kommuniserer mye dominanse. Mission, aldri se vekk først. Seff, hvis du beveger deg og må se fremover, så gjør du det.

 

Bli mer touchy. La det bli en naturlig del av deg. I begynnelsen blir du kanskje litt tafsete, men det jevner seg ut etterhvert.

 

Ikke la andre avbryte deg. Fortsett å snakke, hev stemmen, eller avbryt avbryteren "Du, jeg var ikke ferdig".

 

Hvordan du får andre til å følge deg. For det første, du må ikke være avhengig av dem. AVhengig av at de skal følge deg. Hvis du har et behov for andres validering så har de makt over deg. Når andre ikke vil følge deg, fuck it, da går du alene.

 

Ikke vær avhengig av noe hva andre har. Slik blir du fri. Slik blir du alfa.

 

Praktiser det som står i Xuma sin bok.

 

Skaff deg prinsipper. Sett krav til verden. Selv har jeg et prinsipp om likeverdighet. Jeg viser andre respekt og forventer å bli behandlet med respekt tilbake. Jeg ser på andre som likeverdige. De er verken under eller over meg.

 

Seff, i realiteten er dette annerledes, men jeg synes det er en fin leveregel som jeg tjener på.

 

Kalinken sin post var veldig bra også. Skaff deg mål og jobb mot dem. Det gir deg retning og drivkraft i livet.

Lenke til kommentar

Da misforstod du meg.

 

Jeg ser for meg situasjonen slik: Jeg vil gå på en butikk å skaffe noe og synes det er hyggelig med selskap på turen. Dog, jeg trenger ikke selskap ettersom målet med turen er å skaffe det som er i butikken.

 

Jeg spør om noen vil være med. Blir de mer, trivelig. Blir de ikke med, greit, så hadde de noe bedre å gjøre.

Lenke til kommentar

Og hvis de ikke blir med, fordi det du skal kjøpe er ferske spedbarn til ofring på alteret ditt hjemme, så fuck vennene dine - og bare gjør det på egenhånd.

 

Det er liksom det jeg bemerket meg mest med innlegget ditt: at man ikke skal bry seg om hva andre gjør, så lenge man vil det selv. Uansett hva det er.

Lenke til kommentar

Eksempelet ditt funker ikke,

 

Hvis jeg skulle kjøpt spedbarn til å ofre på et alter hadde vennegjengen aktivt grepet inn for å forhindre det, ettersom det er dumt å ofre spedbarn. Altså, vennegjengen får en aktiv rolle i å forhindre noe som går innover dem.

 

Når de aktivt griper inn, hører man på dem, for så å overveie hva man ønsker å gjøre.

 

Tilbake til mitt eksempel.

 

Jeg trenger en kalkulator til fysikkprøven imorgen. Jeg spør om noen vil være med å kjøpe den. Blir de med, flott. Hvis ikke, jeg har tenkt å kjøpe meg en kalkulator uansett. Altså, jeg prioriterer selvsagt meg selv.

 

Men selvsagt, hvis du synes det er en dårlig løsning, hva ville du gjort i kalkulator-eksempelet?

Lenke til kommentar
Når andre ikke vil følge deg, fuck it, da går du alene.

 

En suksess hvis målet ditt er å ende opp alene!

Det beste er at folk vil se på deg som en arrogant kødd :)

 

Poenget er at du ikke skal være avhengig av andre for å oppnå personlig lykke.

 

Eksemplene deres er komiske. Kalkulator og spedbarn, virkelig?

Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått dette riktig, så vil jeg si at dette er forskjellen på en alpha male og en som ikke er det (Beta-guy):

 

Alpha: "Bli med bort på butikken en tur a?"

Venner: "Nei, vi gidder ikke."

Alpha: "okei" (whatever, jeg går dit alene)

------

Beta: "Bli med bort på butikken en tur a?"

Venner: "Nei, vi gidder ikke."

Beta: "hm, tror ikke jeg heller gidder da" (Jeg dropper å stikke på butikken, og henger meg heller på vennegjengen og gjør det de gjør)

 

 

Litt dårlig forklaring kanskje, men dere skjønner det sikkert. Er jeg inne på noe, eller helt ute på jordet? :p

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Takk for en veldig god post Rajin :thumbup:

 

Og til deg Sir-Andy, tror jeg poenget var å illustrere at en Alpha ikke er avhengige av andre. Hvis noen vil bli med til butikken, fint. Hvis ikke, neivel du drar alikevel.

Lenke til kommentar
Hvis jeg har forstått dette riktig, så vil jeg si at dette er forskjellen på en alpha male og en som ikke er det (Beta-guy):

 

Alpha: "Bli med bort på butikken en tur a?"

Venner: "Nei, vi gidder ikke."

Alpha: "okei" (whatever, jeg går dit alene)

------

Beta: "Bli med bort på butikken en tur a?"

Venner: "Nei, vi gidder ikke."

Beta: "hm, tror ikke jeg heller gidder da" (Jeg dropper å stikke på butikken, og henger meg heller på vennegjengen og gjør det de gjør)

 

 

Litt dårlig forklaring kanskje, men dere skjønner det sikkert. Er jeg inne på noe, eller helt ute på jordet? :p

En skikkelig alfa går til noen andre av vennene sine og får med dem.

Lenke til kommentar

Veldig god post av Raijin, han har peiling! Og jeg skjønner ikke Alvorlig. Det er ikke snakk om å fake selvtillit og uavhengighet, det dreier seg om å tilegne disse egenskapene slik at de blir en naturlig del av en selv. Og det er fullt mulig. Jeg har forandret meg masse siden barneskolen og nå er jeg mye mer alpha enn før, ettersom jeg ikke var fornøyd med livet mitt og bestemte meg for å gjøre noe med det. Syns også det er viktig å ikke misforstå hva det å være alpha man innebærer. Det er ikke snakk om å være en overlegen drittsekk som faker selvtillit. Det er å være en naturlig selvsikker, kul fyr som ikke bryr seg om hva andre mener om en og som er uavhengig av andre, istedet for å være en fyr som alltid søker aksept. Når jeg skriver at man gir faen i hva andre syns, mener jeg ikke at man ikke skal ta til seg konstruktiv kritikk, men å gi faen i om folk syns du er drittsekk uten noen særlig god grunn. Selvinnsikt må man selfølgelig ha. Praktiser det du har lest i secrets of the alpha man, Carlos Xuma er alpha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...