Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli mer "alfahann"?


Gjest Aeneas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var bare en kommentar til det sitronsaft sa om at de som driver PUA får alle damene (og jada, vi kan kverulere i all evighet, men jeg går ut i fra at både han og jeg refererer til bøkene og sjekketeori).

PUAs og naturlige sjekker følger stort sett de samme prisippene, men måten det er tillært er forskjellig. Jeg vil aldri kalle en som er naturlig flink med damer for en PUA.

Endret av McBitch
Lenke til kommentar
Norske gutter er alt for myke fordi de ikke har opplevd en dritt. De ar bare blitt dulla med hele livet, uten at det stilles noen krav til dem.

Sant, men det gjelder da like mye for norske jenter. Nordmenn generelt har hatt det så bra og trygt hele livet at de er blitt overdrevent risikosky og kjedelige. Selvfølgelig en stor generalisering, men utifra hva jeg observerer i menneskene rundt meg er det den mest nøyaktige beskrivelsen jeg kan komme på.

 

Litt mer seriøst... :) Er jente og legger mest merke til kroppsspråk og utstråling. og selvsikker måte å snakke på of course ;) Hm et tips må vell åpenbart være å se seg i speilet og øve på annsiktsuttrykk som oser alfa. Da er det sikkert også lurt å sammenligne med andre kjente alpha males. Klesstil har også litt å si. Vær styla men ikke for mye...

 

IKKE behandle folk som søppel, total turnoff. Men ikke vær en dørmatte, og for all del ta beslutninger(!)

 

Alternativt fra å stå timesvis forran speilet så kan du reise til det vakre utland og oppleve litt hard times, og ekte ansvar og dermed bli naturlig forvanlda til alfa. Da slipper du også å fake en maske, virker slitsomt... og ser ikke at folk kan bli barske etter et liv med dulling.

Ellers er jeg enig i det du sier. Unntatt det med å stå foran speilet og øve på et ansiktsuttrykk som er alfa. Jeg kan ikke tenke meg noe mindre alfa enn å gjøre akkurat det.

 

Trådstarter; jeg hadde nok ikke fokusert på å bli alfa hvis jeg var deg, siden å prøve å være alfa er noe av det minst alfa man kan gjøre. Fokuser heller på å utvikle deg selv til å bli et mer ressurssterkt, modent og tilpasningsdyktig menneske gjennom å utfordre deg selv i det livet du lever, så vil du automatisk tilegne deg alfakjennetegnene uten å prøve. Selvfølgelig er ikke dette enkelt, men prosessen med å utvikle seg selv er tilfredstillende i seg selv.

Lenke til kommentar
Fokuser heller på å utvikle deg selv til å bli et mer ressurssterkt, modent og tilpasningsdyktig menneske gjennom å utfordre deg selv i det livet du lever, så vil du automatisk tilegne deg alfakjennetegnene uten å prøve.

 

Kan du beskrive den der litt nærmere?

Lenke til kommentar

Gjerne.

 

Med det mener jeg at selvtillit og tiltro til egne evner er noe som vokser proporsjonalt med de utfordringene du utsetter deg selv for og mestrer. For hver gang man lykkes med noe man har bestemt seg for å gjøre bygger man stadig mer tro på at man kan få til ting og nå stadig mer utfordrende mål. Dette er selvfølgelig forutsatt at man ikke setter helt absurde mål som det sier seg selv at man ikke kan klare å utrette innenfor tidsrammen man har satt opp, da vil man sitte igjen med følelsen av å være mislykket siden man ikke når sine mål. Det er hevet over enhver tvil at en person som faktisk har ambisjoner, gjennomføringsevne og masse interessante livserfaring er mer tiltrekkende på andre personer enn en dvask og negativ fyr som aldri har utrettet noe og som ikke har skjønt at han har evnen til å gjøre det heller.

 

Hvorvidt man velger å utvikle seg selv gjennom å reise jorden rundt, bygge opp et firma, forfølge en karriere innefor noe man er lidenskapelig opptatt av eller noe annet som passer en bedre er irrelevant, bare man starter å ta kontroll over sitt eget liv og slutter å synes synd på seg selv.

 

Jeg hevder ikke å sitte på den ene og sanne fasiten her, jeg snakker bare utifra egne erfaringer og observasjoner og de konklusjonen jeg har klart å trekke ut av disse. Så får andre vurdere om de synes det høres fornuftig ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjerne.

 

Med det mener jeg at selvtillit og tiltro til egne evner er noe som vokser proporsjonalt med de utfordringene du utsetter deg selv for og mestrer. For hver gang man lykkes med noe man har bestemt seg for å gjøre bygger man stadig mer tro på at man kan få til ting og nå stadig mer utfordrende mål. Dette er selvfølgelig forutsatt at man ikke setter helt absurde mål som det sier seg selv at man ikke kan klare å utrette innenfor tidsrammen man har satt opp, da vil man sitte igjen med følelsen av å være mislykket siden man ikke når sine mål. Det er hevet over enhver tvil at en person som faktisk har ambisjoner, gjennomføringsevne og masse interessante livserfaring er mer tiltrekkende på andre personer enn en dvask og negativ fyr som aldri har utrettet noe og som ikke har skjønt at han har evnen til å gjøre det heller.

 

Hvorvidt man velger å utvikle seg selv gjennom å reise jorden rundt, bygge opp et firma, forfølge en karriere innefor noe man er lidenskapelig opptatt av eller noe annet som passer en bedre er irrelevant, bare man starter å ta kontroll over sitt eget liv og slutter å synes synd på seg selv.

 

Jeg hevder ikke å sitte på den ene og sanne fasiten her, jeg snakker bare utifra egne erfaringer og observasjoner og de konklusjonen jeg har klart å trekke ut av disse. Så får andre vurdere om de synes det høres fornuftig ut.

Det var årets innlegg. AMEN !

Lenke til kommentar
takker for et bra innlegg :)

 

Så til syvende og sist så kommer man veldig langt med bare å ha tro på seg selv å lette på ræva viss det er noe man vil oppnå, istede for å sitte på ræva og syte om det? satt det litt på spissen.

 

Det stemmer. De aller fleste mennesker vet dette, men få har baller til å faktisk gjøre det. Bare ta grep å sett i gang I DAG, så skal du se at det blir bare lettere og lettere å gjennomføre målene dine etterhvert som du lykkes med noen av de.

 

Svar på tråden. Prøv deg fram, snakk litt høyere og ta litt mer plass neste gang du er sammen med gutta eller på fest. Gjennom evolusjonen har mennesker lært at om man utfordrer alfahannen(e), blir man grisebanket, drept, eller bortvist fra samfunnet (flokken i tidligere tider). Det er viktig for deg at du selv erfarer at du kan ta mye plass, uten at samfunnet utstøter deg.

Lenke til kommentar

Dere stresser...

Så overentusiastiske når det dreier seg om det mest primitive som er på jord. Ekte sjarm og naturlig utstråling kan ikke etterape. Det vil aldri funke i lengden uansett, selv om dere vil få napp - og ende opp med overfladiske og falske damer.

 

Og hvem vil vel, sånn i bunn og grunn, leve et liv slikt?

Det går kanskje greit for en stund, men ærlighet varer lengst.

 

Jeg håper ikke noen forveksler dette med at jeg liksom mener det er feil å utvikle seg selv og forbedre alle sine potensialer. Det er bare fint med selvutvikling, men det bør være mer enn overfladiske og tillagte vaner og "triks" for å fremstå som mer dominant eller sjarmerende enn man egentlig er. Det er jo ikke ekte selvtillit, det.

Lenke til kommentar
Why can't we be friends? :(

 

Jeg skjønner veldig godt teorien bak alfa og pua, og at det er de som får damene, men er leit å se gutter bli til idioter pga det.

 

Det er ikke enkelt, i dagens venstrevridde kvinnedominerte samfunn der selv gutter må sitte og tisse.

 

Det å være en Alpha Male har forøvrig lite ågjøre med PUA, ok man drar kanskje en del damer, men det er fordi man er en mann og vet det.

 

Why can't we be friends? :(

 

Det kan vi, men det er vanskelig når damer med utovertiss skal forholde seg til damer med innovertiss, en slags identitetsforvirring.

Lenke til kommentar

Gimme a break...

Det der "sitte og tisse" forstår jeg til en viss grad, men det er tross alt bare forslag, og ikke noe krav. En kan vel ikke helt med sine fulle fem påstå at det er å frata noen manndommen akkurat, selv om vi lever i et slags overbeskyttende samfunn (fasademessig, ikke realistisk sett).

 

Vi kan ikke hjelpe for den tiden vi lever i, men det å klistre på seg en masse "machotendenser" som ikke engang er ekte, men høres veldig flott ut det også (les: også her en stor jævla fasade) - er... vel... ikke noe annet enn ynkelig.

 

Ynkeligere enn å sitte og tisse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gimme a break...

Det der "sitte og tisse" forstår jeg til en viss grad, men det er tross alt bare forslag, og ikke noe krav. En kan vel ikke helt med sine fulle fem påstå at det er å frata noen manndommen akkurat, selv om vi lever i et slags overbeskyttende samfunn (fasademessig, ikke realistisk sett).

 

Vi kan ikke hjelpe for den tiden vi lever i, men det å klistre på seg en masse "machotendenser" som ikke engang er ekte, men høres veldig flott ut det også (les: også her en stor jævla fasade) - er... vel... ikke noe annet enn ynkelig.

 

Ynkeligere enn å sitte og tisse.

 

 

Der ser man hvor miljøskadet dere har blitt, jeg er 50 nå og skjønte tegninga tidlig i tenårene. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...