Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli mer "alfahann"?


Gjest Aeneas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du blir avbrutt har du to valg: 1. La avbryteren snakke litt, og deretter avbryt han igjen ved å si noe som "Hei du, jeg var ikke ferdig.", eller 2. Overdøv han ved å snakke høyere og fortsett deretter som om ingenting skjedde. Noe særlig mer alpha enn nummer 2 finnes det ikke. Basert på egen vurdering, vil jeg si at jeg er ganske alpha i klassen. Hver gang avdelignslederen kommer inn "ut-alpha'er" han meg, ved å utstråle autoritet og selvsikkerhet. Hvis jeg avbryter han benytter han seg av alternativ 2 jeg beskrev ovenfor, og jeg sitter igjen som beta guy.

 

... Mens jeg lett kan se for meg en "alfa" velge alternativ 1. Grunn: I stedet for å måtte heve stemmen sin og prate over den andre (konkurrere) sier han i stedet enkelt i fra "jeg var ikke ferdig" og de andre holder kjeft (resultatet var forutsett, trengte ikke å konkurrere, setter wannabe alfa på plass)...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
... Mens jeg lett kan se for meg en "alfa" velge alternativ 1. Grunn: I stedet for å måtte heve stemmen sin og prate over den andre (konkurrere) sier han i stedet enkelt i fra "jeg var ikke ferdig" og de andre holder kjeft (resultatet var forutsett, trengte ikke å konkurrere, setter wannabe alfa på plass)...
Jeg vil si begge fungerer bra hvis de er utført korrekt. Jeg har ikke sett nummer 1. fungere i praksis, men jeg kan se det for meg.
Lenke til kommentar

Nå er jeg ingen PUA eller noe i den retningen.

 

Men kan komme med mitt, som jeg anser som viktig. (Personlig mening!)

 

Vær ærlig og si dine meninger, la det komme fra deg og levra de.

Ikke vær redd for å drite deg ut i en situasjon eller blant folk.

Bruk klar og tydelig stemme når du snakker og vis litt dominans gjennom den. (Noe som kommer automatisk vis du er deg selv og lar dine egne meninger lufte)

Du kan gjerne på en mild måte se ned på folk, men ikke trykk på dem. Og la heller ingen se ned på deg. Noe du driter i uansett. Vær din egen herre!! ikke la noen fortelle deg når du skal spise eller trene.

Vær rolig og deg selv!!

Og for guds skyld.. ikke hold en serriøs maske hele tiden, lær deg og smil kontrollert og avslappet. Smilet skal ikke være for jentete eller englete, men mandig og bestemt.

 

Be cool, be you!

 

Ble litt rotete, men håper du forstår. Dette er bare mine egne meninger, og jeg har null kunnskap innen PUA. Men håper du drar nytte av noe.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Jeg har blitt det over tid. Barneskolen var preget av en del usikkerhet. Ungdomsskolen var mye bedre, og nå på videregående er det null stress. Nå er det en helt annen historie. Blitt mye mer selvsikker, og virker veldig avslappet og bryr meg ikke mye. Før så vandret blikket mye, visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av blikket og meg selv. Vanskelig å lære bort, men det kommer mye av selvsikkerhet wink.gif Den selvsikkerheten kommer etterhvert som man får et bedre syn på seg selv og aksepterer seg selv. Et hjelpemiddel kan være trening, og fikse prdentlig klær, godlukt, klippe negler ofte, fikse håret osv. Halvparten av utseendet til en person er fra det personen gjør med seg selv. Trenger ikke være guddommelig digg for å komme langt, spesielt ikke hvis du er gutt.

 

Du beskriver ikke begrepet alfa-hann. Du beskriver begrepet "Selvsikker-pusegutt"....

Lenke til kommentar

interessant tråd!!

PAr stykker her som har gode tips, Rajin, og en på side 2...

Har en kompis som er relativt alfa-hann.

Han er seg selv, og jævlig selvsikker.

Han trener ikke, røyker og fester, så noe modell-kropp har han ikke. Men en usikker tulling med sixpack kommer kortere enn en selvsikker fyr som tuller til jentene om penis størrelsen sin.

 

Har en annen kompis også, som klager over at han er feit, og ikke fått til en dritt i livet. Han er normalt slank, og ganske kjekk å se på, men det hjelper lite, når han står å ser mer på seg selv og er redd for å se feit ut enn å bry seg om damer etc når han er utpå byen og med venner.

 

Så, til tross for at kompis nr to faktisk er endel kjekkere enn nr 1, får han særdeles lite mus.

 

Dette her har å gjøre med mental og psykisk helse mer enn det fysiske faktisk.

De som er på nett og har det bra med seg selv, drar damer. Nesten så enkelt er det.har mye med selvtillit å gjøre. Og hvordan man kan bygge opp tro på seg selv, står det mye om før i tråden:

Sett deg mål, skaff mening i livet, utfordre deg selv, gå utenfor komfort sona, se folk i øynene osv.

Jeg tror man til en viss grad kan utvikle seg til alfa, og til viss grad er det genetisk bestemt gjennom utseende og den slags. Er man kjekk og frisk øker nok sjansen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en kompis selv som er Alfa. Han trener ikke mye og ser ikke ut som en gud. Men han blir hørt, folk ler med han når han forteller historiene sine. Han blir alltid midtpunktet på fester

 

Han er selvsikker, og har lange sisiale antenner.

 

Man trenger ikke bruke x antall timer i gymmen for å være alfa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...