Gå til innhold

Kongens tale. Deres meninger.


CebteR

Anbefalte innlegg

Ja, da var enda et år omme og kongen vår har talt igjen. Dette var faktisk første gang jeg hørte kongens tale, og jeg må si jeg var meget skuffet.

 

Jeg la veldig godt merke til den ekstreme bruken av manus. Vi har da noe i dette landet som kalles en teleprompter. (Et hjelpemiddel som gjør det mulig for nyhetsopplesere å se rett inn i kameraet mens de leser teksten) Som sagt ble jeg meget skuffet av at kong Harald sto med nesa neddi gulvet så og si under hele talen.

 

Selve talen i seg selv var forsåvidt greit, men er dere ikke enige at det hadde vært mye bedre om han hadde rettet ansiket mot kameret? Syns nå det hadde vært rimelig snodig at nyhetsopplesere skulle stirret ned på pulten sin under en nyhetsopplesning og lest opp nyhetene...

 

 

Litt usikker på om den er postet på riktig sted, men får vel bare flytte den.

 

Ellers godt nyttår ;)

 

EDIT: Tittel er endret.

Endret av Tor-Eirik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror han skriver den selv, men dog med sikkert veldig mye hjelp av andre.

Talen så jeg såvidt på i et menutts tid, og selv om jeg ikke er medie elev så greide jeg med mine superkrefter å se at han så på papiret når han leste talen.

 

Men hvem bryr seg, om han kan den utenatt eller om han leser fra pappiret, jeg bryr meg ihvertfal ikke...

Lenke til kommentar
Må huske på at mannen har dysleksi

 

Kan ikke skjønne at det er så mye vanskligere å lese en tekst som kanskje er fem ganger større fra en "tv skjerm" rett foran deg, eller lese fra et lite ark.

 

 

For å gå litt over til selve innholdet i talen (om han skrev den eller ei) så var det en del sterke temaer han var innpå. Og som konge han er, savnet jeg den innlevelsen med å være mer til stede (mer øyekontakt med kamera).

 

Ikke det at jeg er så kresen og det hele, men når kongen vår holder tale på nyttårsaften, syns jeg nå at det burde vært en litt høyere standard, enn at han sto med nesa i arket.

Endret av Tor-Eirik
Lenke til kommentar

En konge bør jo være flink til å holde taler. Det er jo omtrent det eneste han har i oppgave å gjøre.

Han kunne kanskje ha øvd litt mer.

 

Kongens nyttårstale for de blinde:

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Noe galt med linken. Denne fungerte for meg:

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/589173 Selv om den ser nøyaktig lik ut.. Prøv å søk på "nyttårstale" på siden deres.

 

Edit: Mange fine ord synes jeg, ville ikke lagt merke til at han så ned i papirene. Sinnsykt lang tale, hva faen skal man forvente. Dessuten er han gammel, skal vite. Og han har vært, om han ikke er nå også, svært syk. Jeg har uansett ingenting å utsette, han er vår konge og han får være som han vil.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Skjønner ikke hva den mannen skal holde så mange taler etter uansett, hans poilitiske synspunkter/ syn på samfunnet er ikke mer verdt en den vanlige mann i gata's!

 

Nåvel, er vel sånn når vi skal leke monarki og kongerike.

Lenke til kommentar
la jeg veldig godt merke til den ekstreme bruken av manus.

Det er ikke han som har skrevet den, gjør da ingen ting at han leser den opp da.

 

Jeg forstår at han ikke kan talen utenat og at han er nødt til å lese opp, men ved hjelp av en teleprompter, har han muligheten til både å lese opp og se inn i kamera, siden teksten vises i kamera. Syns nå det er en mye mer praktisk løsning.

Lenke til kommentar
Kongen har som sagt Dysleksi og hvis han finner det som et bedre alternativ å lese ifra sine notater så burde han da få lov til det.

Tror du virkelig ikke NRK har tilbyd han dette i alle disse år? Dysleksien er nok grunnen til at han ikke bruker teleprompter.

 

Du har nok rett i det, og jeg har full respekt for hans valg hvis han føler det er lettere for han enn andre alternativer, men gud så kjedelig det blir. Virkelig synd at det er slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...