Gå til innhold

Den store eller lille Lego-tråden


KKake

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Kjøpte det gråe passasjertoget , hadde det røde godstoget som liten ;)

 

Piratlego & toglego rulez :D

 

Skal kjøpe det gamle toget fra 1985 , det som gikk på de gamle skinnene ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en stappfull søppelsekk med lego på loftet som jeg virderer å hente ned igjen for å montere noe av det. Har komplett 3 biler da, en ganske ny en som kan heves og senkes automatisk og den har vinsj, en grønn gatebil uten noe fancy greier og en grønn terrengbil som har 5-trinns manuell kasse med revers, ja det er forskjellig utveksling på girene samt at vingedørene er fjærbelastet med noen slags luftdempere sånn at de går "smoooth" opp og da kommer det samtidig ned trappetrinn under bilen.

 

Har litt mer lego enn det som er sundt tror jeg så får vel prøve å montere noe til utstilling. RCX'en min er i praksis boss siden ir-tårnet ikke fungerer med min windows. Tenker å teste dette på en "lurepc" med win98 for å se.

 

Har laget mange forskjellige ting, jeg var ganske innpå dette lego greiene før. Likte når det bare fantes basic lego for da var det ingen nye kule deler som man kunne sikle på. Nå er det jo nye spesialdeler i hvert eneste sett. Savner også en 60cm lang formel-1 bil som ikke finnes lengre, har lett etter den overalt!

 

Trebucheter er også gøy å lage, fikk en til å kaste en legostein tvers gjennom stua (ca 5-6m)

 

Gjerdesager, kverner, Saw-feller og annet gøy fantes også i mitt arsenal :p Lagde en testbenk for sånne stempelmotorer for å se hvor mye turtall det var mulig å få. Klarte vel oppmot 1300rpm en gang og det var IKKE sundt....

 

Edit:

 

Er det noen plass i verden der man kan få kjøpt løse legodeler? Skulle gjerne hatt 10 motorer til... hadde bare 3 og den ene skjærte seg (eller hva det kalles) dette var den første typen lego motor.... gode tider det...

Endret av TanteEdgar
Lenke til kommentar

Den gule bulldozeren.... #sikle sikle#

Tenkte å bestille løsdeler fra Lego.com, deriblant de nye XL motorene, ir sender og mottaker og noen meter med sånne belter (som er på gravemaskiner) og masse pneumatiske ting.

 

Laget en sånn slags traktor i går med sånn løftearm som begynner helt bak på chassiet og er teleskopisk, husker ikke hva de kalles...

Lenke til kommentar

Får vel fortelle litt om min fortid med lego. Jeg har sjelden bygd ferdige sett etter bruksanvisning. Så lenge jeg kan huske har vi alltid hatt ca 20 kg med random klosser og deler, noe som krevde fantasi. I starten lagde jeg en del hus, flyplasser, togstasjoner og pyramider. Etterhvert som jeg nærmet meg 9 år begynte det tekniske å krible i meg. Jeg og broren min fikk så første versjon Lego Mindstorms til jul. Etter det har jeg lagd edderkopper, taubaner, robotbiler med tilhenger for kattene mine og masse annet. Min største prestasjon var en firehjulstrekket bil med differensialgir, 3 gir + fri og revers og god rekkevidde på iR-fjernkontrollen. Lagde også et maskingevær som skjøt strikker :innocent:

Det siste jeg lagde på egen hånd var en heisekran som kunne løfte, rotere og kjøre vinsjen frem og tilbake på armen. I fjor hadde jeg faget teknologi og forskning på VGS, der lagde jeg og 2 andre en robot som på egen hånd skulle kjøre rundt på et hvilket som helst bord og dytte ned dassruller uten å falle av bordet selv. Da brukte vi Lego NXT.

 

Hadde jeg hatt tid og plass hadde jeg lekt med lego den dag idag :D

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Det er jo ikke det :ermm:. tanken på at en mann over 20 UTEN unge går i kassa og kjøper lego ... :no:

 

 

Jeg skal love deg at det er MANGE som er godt over 20 som kjøper lego uten unge, spesielt på denne årstiden. Og dessuten er det vel ingen som mistenker deg så lenge du pakker det inn vel? Er det så farlig egentlig da? Jeg kjenner da flere voksne som kjøper lego sett i ny og ne, til utstilling vel og merke, det blir jo noe annet hvis du begynner å leke med det og lage stemmer til forskjellige folk og sånn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...