Gå til innhold

Acer 3 års garanti**


Anbefalte innlegg

Utvidet garanti som dekker alle hendige uhell i hele 3 år. Skulle uhellet være ute en dag, uansett om det er etter 1 uke eller 2 1/2 år bringer du maskinen din inn til oss og vi vil uansett ordne problemet for deg kostnadsfritt*. Du får enten ny maskin, eller kostnadsfri* utbedring om skaden er av mindre grad.

 

* Så langt skaden er innenfor forsikringsbetingelsenem ref. hendig uhell.

** v/ skjermskade tilkommer det kr 1.000 i egenandel.

 

Dette er hva Acer 3 års garantien sier. Jeg kjøpte en PC og gikk med på denne garantien i butikken. Skulle ikke salgsmannen fortalt at det var egenandel med i spill?

 

Uansett; Om min PC skulle bli ødelagt, skjermen også, og det er ikke noe håp og jeg må ha helt ny, vil da garantien dekke det uten de 1000 kr i egenandel? Eller gjelder de pengene kun når det er reperasjon på skjerm?

 

Jeg føler meg i grunn litt snytt av den 1250,- kr garantien. Hvem skal vurdere om skaden er innenfor forsikringsbetingelsenem ref. uansett?

 

//

Småforvirret Audio ut..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du skal være fornøyd, den garantien virker rett og slett mer som en forsikring, noe som er bra for deg :)

 

Nå betalte han 1250,- for forsikringen, som ser ut som en slik "Uflaks-forsikring" som de så fint har begynt å kalle det.

 

Skulle det være sånn at han skulle klart å miste den, og at skjermen knuser, så blir jo regningen på 1000 + de 1250,- som han allerede har betalt fra før.

 

Ville det ikke vært billigere å bare tatt det på innbo da? En kamerat gjorde det. Kom på rundt 1500 i egenandel for det.

Lenke til kommentar
Tror du skal være fornøyd, den garantien virker rett og slett mer som en forsikring, noe som er bra for deg :)

 

Nå betalte han 1250,- for forsikringen, som ser ut som en slik "Uflaks-forsikring" som de så fint har begynt å kalle det.

 

Skulle det være sånn at han skulle klart å miste den, og at skjermen knuser, så blir jo regningen på 1000 + de 1250,- som han allerede har betalt fra før.

 

Ville det ikke vært billigere å bare tatt det på innbo da? En kamerat gjorde det. Kom på rundt 1500 i egenandel for det.

 

Det spørs på innboforsikring og vilkårene som gjelder der. Nå får ikke jeg tak i vilkårene som gjelder Acer - men det er farlig å si at innbo dekker en produktforsikring og bedre. Som regel er det verditap og store egenandeler, tilsvarende gjelder også hva som dekkes beroende på vilkår, så det du skriver blir grovt forenklet.

Lenke til kommentar
du mister vel prossenter på inbo forsikring, eller er kanskje bare på bil det er sånn?

Normalt gjør man vel ikke det på innboforsikring, men det er andre ulemper med innbo og reiseforsikringer kontra uhellsforsikringer, som at man gjerne har skyhøye egenandeler. Min innboforsikring har 4000 som egenandel. Det sier seg selv at det ikke lønner seg for meg å bruke den på et knust digitalt kompaktkamera for eksempel.

 

I tillegg har innbo og reiseforsikringer stort sett såkalte verdiavskrivninger. Den gjenstanden du kjøper til 4000 i dag, får du kanskje bare igjen 2000 av om den ødelegges om et år eller to.

 

Såkalte uhellsforsikringer har stort sett ingen egenandeler, og ingen verdiavskrivninger.

Lenke til kommentar
Om pcen skulle bli ødelagt, skal i utgangspunktet garantien dekke 100% uten egenandel. Om pcen blir helt ødelagt, også skjermen, skal fortsatt garantien dekke skadene, men med egenandel?

 

Ja - og problemet er? det er en produktforsikring vi snakker om her...

 

 

Bare det at om min PC en vakker dag blir ødelagt, så må for guds skyld ikke skjermen ødelegges... >.<

 

Teori: om min pc skulle falle ned fra huset mitt på 172etg., og hele driten ødelegges, også skjermen, og jeg får ny PC dekket, vil jeg DA måtte betale 1000 kr selv? fordi skjermen ulogisk nok ble knust i 581 biter (som jeg tar med til butikken, for det var et krav)...?

Lenke til kommentar
Om pcen skulle bli ødelagt, skal i utgangspunktet garantien dekke 100% uten egenandel. Om pcen blir helt ødelagt, også skjermen, skal fortsatt garantien dekke skadene, men med egenandel?

 

Ja - og problemet er? det er en produktforsikring vi snakker om her...

 

 

Bare det at om min PC en vakker dag blir ødelagt, så må for guds skyld ikke skjermen ødelegges... >.<

 

Teori: om min pc skulle falle ned fra huset mitt på 172etg., og hele driten ødelegges, også skjermen, og jeg får ny PC dekket, vil jeg DA måtte betale 1000 kr selv? fordi skjermen ulogisk nok ble knust i 581 biter (som jeg tar med til butikken, for det var et krav)...?

 

Kan du finne vilkårene for denne forsikringen, eller lese de selv - vil nok stå der. Jeg kunne ikke finne dem - så før jeg kan svare på teorien din blir det vanskelig å svare :)

 

 

edit: never mind - fant dem hos en leverandør av tjenesten:

http://www.kopidata.no/forsikring.html

 

For tilfelle av skade inntruffet på Produktets LCD Element, er Du ansvarlig for å betale en egenandel på 800,00 NOK + MVA per skadetilfelle (når egnet) eller den tilsvarende summen i det Området hvor omkostningene ved reparasjon eller (delvis) erstatning er påløpt, og Vår Agent har rett til å holde tilbake Produktet, inntil betaling foreligger.

 

Slik jeg leser denne delen vil egenandelen fremkomme så lenge skjermen, uansett resten av stand på maskinen, totalskade eller ei er skadet/påvirket. Dvs - er maskinen fuktskadet, så er jo ikke skjermen knust, hence ea vil ikke påløpe. Skjer der i mot det du sier - så blir det ea på saken slik jeg leser dette.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Ville det ikke vært billigere å bare tatt det på innbo da? En kamerat gjorde det. Kom på rundt 1500 i egenandel for det.

Svært få har så gode innboforsikringer. Personlig har jeg egenandel på 4000 spenn pluss verdiavskrivning. Det er jo da klart at om min laptop til 8000 kroner går i gulvet etter 1,5 år, så sitter jeg igjen med ikke mer penger enn til en RAM-brikke. Egne forsikringer på verdigjenstander, slik som f.eks. laptop, dyrt videokamera og mobiltelefon kan være svært fordelaktig for de fleste. Mutters ble ranet på ferie sist sommer. Mistet verdier for nesten 12 000 kroner. Hva fikk de tilbake på reiseforsikringen? 6400 kr.

 

Sjekk gjerne ut hva din egen forsikring dekker. Vær oppmerksom på å spørre om verdiavskrivning, egenandel og hva den eventuelt ikke dekker. Her har ofte innbo og reiseforsikringer store begrensninger i forhold til butikkenes egne forsikringer. Noen forbrukere har gjerne egne forsikringer gjennom fagorganisasjonen der de er medlemmer. Ofte er det slik at hvis begge i ekteparet er medlemmer, så har de null i egenandel.

 

En annen gruppe som ofte kan ha stor nytte av disse tilleggsforsikringene som selges i butikk sammen med varen, er bedrifter. Dersom man handler til bedrift, så kan selger avskrive kjøpers reklamasjonsfrist tilsvarende hva leverandør av produktet har gitt i garantiperiode. De vil si at de fleste produkter som kjøpes til bruk i næringsøyemed, eller til bruk i en organisasjon, ikke vil dekkes av reklamasjon eller garanti etter det første året. De aller fleste produkter har kun en garantiperiode på ett år. Enkelte produkter har to, fem eller flere år garanti, men den store majoriteten har kun ett års garanti.

 

Med en slik tilleggsforsikring vil de som oftest få dekket en reparasjon selv om produktet er utenfor garantitiden. De har derfor en dobbelgevinst i forhold til vanlige forbrukere. Utvidet garanti og skadeforsikring.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...