Gå til innhold

70-talls rock - anbefalinger?


Xanman

Anbefalte innlegg

den som finner noe du liker burde få betalt.... :p

Hehe. Mange av forslagene som har kommet opp har faktisk falt i smak, men ingen har klart å finne det jeg er ute etter.

 

Da prøver vi oss i en rettning hverken du eller andre forventet

Feil retning! :p

 

I stedet for å strø ut med eksempler kan jeg (nok en gang) prøve å forklare hva jeg er ute etter:

Ikke for trist, ikke for livlig. Det kan gjerne være litt minimalistisk, og gjerne litt gitarbasert. Synth vil jeg helst ikke ha noe av. Sangene kan gjerne ha en gitar-melodi som går igjen, slik som i mange av Lynyrd Skynyrd sine sanger. Vokalen skal IKKE være raspete, grov og Tom Waits-aktig, men gjerne litt lys, bestemt, klar og "lengtende" (Led Zeppelin, Rush). Stemningen i sangen skal være 70-talls som bare det. Da mener jeg ungdomsliv-, drikking-, festing- og hasjrøyking-stemning.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg gir meg ikke. Nå har jeg funnet enda en sang som beskriver AKKURAT hva jeg er ute etter:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Q_srFu5slZU

 

Har rett og slett forelsket meg helt i den. Likevel skal jeg nekte meg selv å høre på den frem til sommeren. Typisk sommerlåt.

 

Anywayz, jeg skal ikke prøve å beskrive hvilken type musikk jeg er ute instrumentalt sett lenger, for det jeg virkelig er ute etter er en følelse. Følelsen av sommer, sol og alkohol (hehe, det rimte).

 

Setter stor pris på alle forslag. Jeg trenger noe musikk å høre på til sommeren. Jeg har bestilt soundtracket til Almost Famous nå, tipper det er mye digg der.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...