Gå til innhold

70-talls rock - anbefalinger?


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har jo Tom Waits, vis du tør bevege deg litt mer inn i prog så kan du jo sjekke ut Camel, Genesis, Yes og Jethro Tulll.

 

Støtter denne posten :)

(Men husk på å styr unna Phil-Collins-som-vokalist-perioden til Genesis.

Det er noe HELT annet enn det hvor Peter Gabriel er vokalist)

 

Også vil jeg gjerne legge til Gentle Giant og Gong, men det er ENDA MER prog en de banda nevnt over, så er ikke sikkert du vil like disse...

Lenke til kommentar
Albert Hammond - The Free Electric Band - smiley-signs001.gif you for den.

Jeg viste at det fantes slike perler som jeg ikke hadde hørt før. Har du flere, kom med dem.

 

Litt snodig, men muligens ikke helt tilfeldig: Nazareth er en av mine store favoritter.

 

Om vi trekker det litt lenger i et par rettninger kommer vi til Australia og et album som virkelig passer en sommerdag med taket av (eller i det minste vinduene åpne)

 

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

 

og tilbake i USA tar vi med oss et av tidenes mest solgte, mest elskede og sansynligvis mest hatede album.

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

 

Perler vet jeg ikke om jeg har flere av, men jeg skal grave litt mer i smykkeskrinet. Regner med at du sjekker litt mer Hammond på Youtube, selv om Fre Electric Band er i en særklasse.

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

I fare for å virke utakknemlig, blir jeg nødt til å si at dere beveger dere i litt feil retning her. Det virker som om noen bare svarer meg ut i fra overskriften :p Jeg er ute etter litt mer "chill" og samtidig nostalgisk musikk. Gjerne litt hippie-ish. Eksempel:

 

En av mine favorittsanger, That's The Way :love: :

 

Se filmen hos Youtube

 

En annen fin Zeppelin-sang:

 

Se filmen hos Youtube

 

Ikke akkurat hippie-ish, men likevel veldig fin og rolig. Når gitaren kommer inn, får jeg nesten gåsehud:

 

Se filmen hos Youtube

 

Litt livligere enn de andre, men den har den samme, herlige stemningen:

 

Se filmen hos Youtube

 

Jeg håper dere forstår hva jeg er ute etter. AC/DC og Bruce Springsteen er dessverre litt på villspor ;)

 

Edit: skriveleif.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Jeg er ute etter litt mer "chill" og samtidig nostalgisk musikk. Gjerne litt hippie-ish. Eksempel:

 

Skjønte det og derfor kom Albert Hammond.

Når du ikke likte den hevnet vi oss med å kuppe tråden din.

 

Her er litt mer til hippien i deg, selv om vi da beveger oss tilbake til 60-tallet.

 

 

 

Se filmen hos Youtube

 

og Hippiense "nasjonalsang"

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Spilte også mye Nazareth før.

 

Den gruppen jeg nok har spilt mest er utvilsomt Genesis - in the period of Steve Hackett (som også har gode soloalbum) and Peter Gabriel.

 

Albumene Foxtrot - Selling England by the pound - A Trick of the Trail - The lamb Lies down on broadway og Wind and Wuthering har jeg spilt mange hundre ganger.

Ingen spesielle "hitlåter" , men jevn god musikk av høy klasse.

 

Likte også Yes godt , som på sitt beste var helt geniale. De hadde også album som var helt elendig.

Albumet Close to the Edge likt jeg best.

___

 

Genesis:

 

Entangled

 

 

Blood on the Rooftops

Se filmen hos Youtube

 

Yes:

 

And You and I

Se filmen hos Youtube

 

 

Wonderous Stories

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Nok en gang, takk for alle forslag! De tre bandene jeg likte best er Uriah Heep, Pink Floyd, The Rolling Stones og The Who. Skal sjekke ut mer av disse bandene.

 

 

 

 

70-talls psykedelia revival. dvs, de er ikke fra 70-tallet, men du skjønner sikkert...

bytter forresten bort 3 plater av dette bandet, de er ubrukte og du finner dem i byttetråden for musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...