Gå til innhold

hvem sier corsair er best?? Twinmos er BEST


Anbefalte innlegg

Feilen med topic er at den ikke stemmer. Twinmos er enkelt og greit ikke bedre enn Corsair. Hvor vanskelig er det å fatte? Det er noe ALLE vet.

At de er dyrere forandrer ikke det faktum at de er BEDRE. Corsair XMS3200 klokker bedre enn Twinmos PC3200. Enkelt og greit.

 

Ja.. det er relativt få som får klokket 1.8´n sin så høy.. so what? Hva er det som er så vanskelig med å øke fsb og vcore? det er jo den enkleste sak i verden. Det er Intel som skal ha æren her, og ikke deg. Du har jo ikke engang byttet kjølern.

 

Når det gjelder mine brikker så er de stabile på 232 Mzh.. jeg har kjørt Prime95 i 18 timer.. mer gadd jeg ikke. Den linken jeg viste til er BÅDE PC3700 OG PC3200 FRA TWINMOS.. NÅR I HELVETE SKAL DU LÆRE DEG TIL Å LESE DE DU BLIR PRESENTERT ??? :evil:

 

Om du ikke klarer å lese en test der to forskjellige brikker er testet samtidig så kan du jo få en url til som skulle skambanke påstandene dine.

Her: http://www.ochardware.com/reviews/xtremeddr/

Bare så du vet det.. siden du tydligvis ikke er så flink til å lese det du blir forelagt så oppnår man her 246 / 492 DDR mhz og det med STOCK vdimm :o

 

Om du er eldre enn meg kan så være.. og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Jeg er 22år gammel om det spiller noen rolle.

 

Jeg har aldri nektet på et Twinmos er et meget godt kjøp, og at man får mye for pengene... for dette er harde fakta.

 

Det er en helt respektabel klokk du har på dine brikker.. ingen som har sagt noe annet.

Her er hva jeg foreløpig har klart å presse ut av mine PC3200 brikker.. om det er så viktig for deg å være bedre enn meg. Husk også at jeg har AMD, og ikke Intel... noe som betyr mye for minnebåndbredden.

mem-score5.gif

Testen kjørt med 225 2-2-2-4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, "datanerd"... hold kjeft . <--- Få med deg at punktumen er satt med avstand fra forrige ordet.

 

"Men begynner du å se på ytelse kontra pris blir saken en annen, men skal du ha mercedes går du ikke å kikker på prislappen på en Lada"

- Mange latterligjorde ditt utsagn her Snekker'n, personlig synes jeg det er genialt.

 

Må jeg igjen minne dere på at Corsair tester brikkene sine før de sender dem ut, noe Twinmos ikke gjør.

 

Og igjen, de PC 3700 brikkene jeg refererte til knuser Twinmos sine PC3700 brikker, og OCZ sine PC3200 EL brikker tar knekken på Twinmos PC3200... skjønner du poenget mitt? OCZ sin EL serie er designet for å være best, men kun for dem som er villig til å betale for det. Se på www.waterheads.dk og du skjønner fort hvorfor prisen ikke kan ha noe å si for de som skal kjøpe dem.

 

Jeg ville tro at du har blitt trykket nok nedi gjørmen nå, så jeg skal slutte med dette. med mindre du sier noe dumt IGJEN...

 

EDIT: Skal bare sette på "varsle svar på dette temaet"

Lenke til kommentar
Tror du hyler litt selv, det var ikke prisen men ytelsen det var snakk om. og det er ikke tvil om at corsair yter bedre. Men begynner du å se på ytelse kontra pris blir saken en annen, men skal du ha mercedes går du ikke å kikker på prislappen på en Lada

Hvilken del av posten min var det du ikke skjønte? Corsair og TwinMOS bruker begge Winbond moduler (identiske 5ns, såvidt jeg vet så bruker faktisk de nyeste TwinMOS brikkene en nyere modul enn BH-5, men det er godt mulig de siste fra Corsair også gjør det). Hvordan i granskauen kan du få det til at Corsair yter bedre da? Den eneste forskjellen er en fancy heatspreader og dobbel pris. På lik Mhz yter disse brikkene likt. De tester som har blitt vist her (og hva jeg har lest ellers på andre forum også) tilsier at TwinMOS lager så bra brikker at de faktisk holder følge med Corsair sine.

 

Hvis det skiller noen små mhz så er dessuten prisforskjellen så stor at man faktisk har råd til å kjøpe seg et par Tt heatspreaders og fortsatt ha penger til overs og vips så er Corsairs eneste fordel borte.

 

Så jeg tar heller en Mercedes til Lada pris enn en Mercedes til Mercedes-pris så lenge produktet jeg får faktisk er identisk bortsett fra innpakningen.

 

På den andre siden skjønner jeg godt det behovet de som sitter med Corsair brikker har for å forsvare kjøpet. :D:lol: :wink:

 

Jeg skjønte alt du skrev men du beskylder andre for å hyle,så hyler du selv med begrunnelse i prisen. Hvist du leser overskriften var ikke prisen nevnt. Hva den ene eller andre brikke bruker eller ikke er også uintresant da jeg har hatt twinMos selv og byttet til corsair fordi jeg fikk bedre ytelse, dermed beholdt jeg dem, ang prisen er den meg rivende likegyldig og jeg har ingen behov for å prøve å forsvare den.

Jeg testet twinMos brikken mot corsair og corsair brikken vant dermed kjøpte jeg den. At andre muligens får andre res ja det vet ikke jeg, men jeg baserer mine utsagn på ellers like tester som jeg selv har utført og ikke på rykter om hva andre har gjordt.

PS. I dag kjører jeg med corsair 3500 xms fordi den yter langt bedre enn begge forannevnte brikker.

Lenke til kommentar
Jeg tror noen og enhver

burde lese denne testen

av 7 forskjellige

minnebrikker (nå skal

det sies at Corsair ikke

var med i testen):

 

http://www.sweclockers.com/html/recension/...nnen.php?page=1

 

:)

 

Har ennå ikke hørt om noen som har klart 245 Mhz med sine Twinmos /m Winbond brikker.. de brikkene de har brukt der må være en av en million.

 

Når det gelder Twinmos PC3200 brikka så klarer den ikke angang 200 (DDR400) med litt spreke timings.. og DET er rett og slett råttent.

Lenke til kommentar
Tror du hyler litt selv, det var ikke prisen men ytelsen det var snakk om. og det er ikke tvil om at corsair yter bedre. Men begynner du å se på ytelse kontra pris blir saken en annen, men skal du ha mercedes går du ikke å kikker på prislappen på en Lada

Hvilken del av posten min var det du ikke skjønte? Corsair og TwinMOS bruker begge Winbond moduler (identiske 5ns, såvidt jeg vet så bruker faktisk de nyeste TwinMOS brikkene en nyere modul enn BH-5, men det er godt mulig de siste fra Corsair også gjør det). Hvordan i granskauen kan du få det til at Corsair yter bedre da? Den eneste forskjellen er en fancy heatspreader og dobbel pris. På lik Mhz yter disse brikkene likt. De tester som har blitt vist her (og hva jeg har lest ellers på andre forum også) tilsier at TwinMOS lager så bra brikker at de faktisk holder følge med Corsair sine.

 

Hvis det skiller noen små mhz så er dessuten prisforskjellen så stor at man faktisk har råd til å kjøpe seg et par Tt heatspreaders og fortsatt ha penger til overs og vips så er Corsairs eneste fordel borte.

 

Så jeg tar heller en Mercedes til Lada pris enn en Mercedes til Mercedes-pris så lenge produktet jeg får faktisk er identisk bortsett fra innpakningen.

 

På den andre siden skjønner jeg godt det behovet de som sitter med Corsair brikker har for å forsvare kjøpet. :D:lol: :wink:

 

Jeg skjønte alt du skrev men du beskylder andre for å hyle,så hyler du selv med begrunnelse i prisen. Hvist du leser overskriften var ikke prisen nevnt. Hva den ene eller andre brikke bruker eller ikke er også uintresant da jeg har hatt twinMos selv og byttet til corsair fordi jeg fikk bedre ytelse, dermed beholdt jeg dem, ang prisen er den meg rivende likegyldig og jeg har ingen behov for å prøve å forsvare den.

Jeg testet twinMos brikken mot corsair og corsair brikken vant dermed kjøpte jeg den. At andre muligens får andre res ja det vet ikke jeg, men jeg baserer mine utsagn på ellers like tester som jeg selv har utført og ikke på rykter om hva andre har gjordt.

PS. I dag kjører jeg med corsair 3500 xms fordi den yter langt bedre enn begge forannevnte brikker.

Lenke til kommentar

Uansett vil brikkene også variere endel. Ja TwinMOS er bra brikker i sin prisklasse, trolig de beste en får tak i. Men å påstå at de er bedre enn Corsair og andre kvalitetsbrikker (til det dobbelte av prisen) er rett og slett tåpelig. Det er mer enn chips som avgjør hvor bra brikkene er.

 

Value 4 money: TwinMOS m. winbond

 

High End: Corsair LL / OCZ EL / Geil / Kingston Hyper X

Lenke til kommentar

En annen ting er også innstillingene fra fabrikk der har en twinmos brikke cas:2,5-2-3-3-6. menst en corsair har cas 2-2-2-6- T1, dette vil jo innvirke på ytelsen, er klar over at dette kan stilles men bare nevner det.

Når det gjelder garantien så har corsair livstidsgaranti noe som vil si at har du ikke fysisk ødelagt brikken får du ny når den dør hen.

 

At noen prøver å latteliggjøre mitt tidligere innlegg bryr meg ikke, det vitner vel heller om deres mangel på argumentasjon.

 

Dessuten er ikke noen av disse brikkene best, det beste du får i dag heter GEIL GOLDEN DRAGON disse skall inn i min maskin så snart de kommer til norge.

Lenke til kommentar

Jeg har TwinMOS PC3200 UTEN Winbond jeg har kjørt de på 233FSB :woot: men ikke giddet å ta noe "burn-in" fordi jeg ikke er tålmodig nokk. :shrug:

Men hvis jeg gidder, da er det en jævlig bra oc for den rammen jeg har hvertfall, i og med at det ikke er winbond chips.

Lenke til kommentar

HEHEEHEAHIAHAIAHAIahAA fikk meg ei bra latter kule da eg leste dette

 

http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=116414

 

Bare se min signatur. Noen som har klart noe bedre?  

Det er HELE 75% OC. Ingen kommer i nærheten av meg!  

 

Gå heng dere andre som tror dere er så gode på dette. Jeg har drevet med det i mange mange år, helt fra pII 333Mhz, da begynte  

alvoret med OC og ytelsesmåling.  

I'm a OC DAWN!

_________________

Abit IT7 MAX 2.0  

Intel P4 1.8A@3150 SL6LA C1 stepping with 1.75V or 3060 with 1.55V  

Twinmos w/Winbond DDR400@DDR438 Default Timings  

SCSI U2W 9.1GB HDD  

Philips LCS 180B2 Black  

Chieftec BigTower  

Luv to overclock and i'm a nigga!

Lenke til kommentar

Er enig i at påstanden i denne tråden er meget vågal..

Har selv Twinmos minne er er kjempefornøyd med det.

Klarer DDR 432 med 2-2-2-6 instillinger.

Det er også et faktum at Corsair bruker samme brikker som Twinmos gjør(Winbond), men det er også forskjell i OC ytelse mellom BH og CH revisjonen av brikkene. Corsair har kjøleribber, noe ikke Twinmos har, som igjen kan resultere i et bedre resultat.

Men, Snekker'n, det å sammenligne Corsair med Mercedes og TwinMos med lada er rimelig på jordet!

I så fall sitter det ladamotorer i alle mercedeser! :D

Det at TwimMos er rimeligere enn Corsair kan ha langt flere årsaker enn kvalitet.

Man kan jo f. eks. ta utgangspunkt i posisjoneringen har, samt at man kan se på det faktum at TwinMos faktisk har beveget seg i retning av en markedslederposisjon.

Hadde TwinMos brukt sitt markedsbudsjett som Corsair har gjort, ville folk hatt en litt annen holdning til TwinMos.

Corsair har brukt mye penger på å programmere hodene til overklokkere, mens TwinMos aldri har lovt noe særlig, bare overrasket.

 

Hvis man ser på testene som har blitt gjort av Eksempelvis Corsair xms 3500 samt twinx 32oo vil man fort se at ytelsen er god, men på ingen måte revolusjonerende.

Både TwinMos og Corsair lager gode minnebriker, men det blir HELT FEIL å karakterisere den ene som Merce og den andre som Lada.

Herregud mennesker: DE BRUKER JO DET SAMME MINNET.

Vil bare presisere at jeg her snakker om TwinMOs med Winbond.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...