Gå til innhold

hvem sier corsair er best?? Twinmos er BEST


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva mener du er stort OC for en ddr400 chip?

229 x 2 = 458Mhz DDR!!

 

Denne testen er gjort med SPD timings og 2,8vdimm.. ikke feks 2-2-2-5, og da er ikke 229Mhz mye. Feks Corsair som er nevnt her klarer ofte 240 LL, og med SPD timings så klarer de mest sannsynlig litt til.

Lenke til kommentar

Vel, Corsair minne ER bedre enn Twinmos minne - spørsmålet er bare om det er verdt prisen; jeg mener ja, men ytelse kontra pris i forhold til Twinmos er dårlig.

 

Jeg synes denne posten egentlig var ganske teit...

 

Er liksom en grunn til at Corsair sine moduler koster det dobbelte av Twinmos sine...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du snakker om!! Kan du vise til noen tester

som kjører Corsair på 240Mhz -> 480DDR?? Det er lite sannsynlig, selv med SPD timings. At Twinmos klarer 458DDR med SPD er jo helt imponerende! Det må til og med du skjønne hvis har fulgt med litt på andre tester. Husk at dette er ddr400 RAM og prisen tilsvarende, m.a.o billig i forhold til f.eksa PC3700 RAM. Twinmos bruker som jeg har nevt tidligere de nye '50D' chips på minne brikkene og det er grunne til at de klarer litt mer enn de eldre brikkene som klarte rundt 440-445Mhz.

Uten tvil gir disse brikkene MEST FOR PENGENE og det finnes INGEN andre DDR400 RAM som slår denne når det gjelder OC!

Lenke til kommentar

Men nå har det seg vel sånn at det beste minnet man får tak i (som jeg har lest om) er OCZ PC3700 Super EL. EL står for Enhanced Latency. Se på review på www.ocaddiction.com .

 

Har ikke lest noen om Geil Golden Dragon rammen, men mistenker at den er rimelig fin.

 

EDIT: Trykk her for å lese testen av OCZ PC3700 EL

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du snakker om!! Kan du vise til noen tester

som kjører Corsair på 240Mhz -> 480DDR?? Det er lite sannsynlig, selv med SPD timings. At Twinmos klarer 458DDR med SPD er jo helt imponerende! Det må til og med du skjønne hvis har fulgt med litt på andre tester. Husk at dette er ddr400 RAM og prisen tilsvarende, m.a.o billig i forhold til f.eksa PC3700 RAM. Twinmos bruker som jeg har nevt tidligere de nye '50D' chips på minne brikkene og det er grunne til at de klarer litt mer enn de eldre brikkene som klarte rundt 440-445Mhz.

Uten tvil gir disse brikkene MEST FOR PENGENE og det finnes INGEN andre DDR400 RAM som slår denne når det gjelder OC!

 

Tenk deg om før du skriver heretter. Med tanke på dine andre poster og tråder så tror jeg du skriver før du tenker.

 

1. I topic så skriver du: "hvem sier corsair er best?? Twinmos er BEST"

 

Dette er SKAMMELIG feil.. og derfor reagerer jeg.

 

2. At du skriver: "Det må til og med du skjønne" til meg blir vell litt feil vell. hehe.. får meg noen gode latter kuler av noen av de tingene du skriver. Det er ikke jeg som kroner meg selv til OC konge her, men jeg vet om en annen som tror han er kongen her. Kanskje du kjenner han.. han har laget denne tråden: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=116414

 

Om det ikke finnes noen andre DDR400 brikker som slår den brikka du virker til å ha gifta deg med. (Den som er testet)

Hva sier du da til at jeg selv har noen DDR400 brikker som lett kjører over 229 med SPD timings..

eller hva med disse brikkene.. slår ikke disse de heller ? http://www.vr-zone.com/reviews/TwinMOS/PC3700-3200/ De var det faktisk du som begynte å mase om..så at du har glemt disse alt er litt foruroligende.

 

BTW: Slutt å vær så fobanna frekk og kul når du skriver til meg, for jeg kan fint være frekk tilbake. Og at det er bare en en 14is jeg frekk tilbake mot bryr meg ingenting. Det eneste du oppnår med å være frekk og tøff i trynet er å få tråden din stengt nok en gang.

Lenke til kommentar

1. til Dirty Water: Hei, det du viser til er PC3700 RAM, ikke PC3200 vi snakker om!!

 

Fra dumme formannen som IKKE leser hva jeg skriver nøye!!

 

##Tenk deg om før du skriver heretter. Med tanke på dine andre poster og tråder så tror jeg du skriver før du tenker.

 

**Jeg tenker nok litt mer enn det du tenker før jeg skriver virker det som..

 

##1. I topic så skriver du: "hvem sier corsair er best?? Twinmos er BEST"

 

##Dette er SKAMMELIG feil.. og derfor reagerer jeg.

 

**Hva er feil med det? les testen jeg viste til og du ser hvor godt en PC3200 ram gjør det mht OC. Les NØYE, jeg sier PC3200 RAM.

 

##2. At du skriver: "Det må til og med du skjønne" til meg blir vell litt feil vell. hehe.. får meg noen gode latter kuler av noen av de tingene du skriver. Det er ikke jeg som kroner meg selv til OC konge her, men jeg vet om en annen som tror han er kongen her. Kanskje du kjenner han.. han har laget denne tråden: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=116414

 

** Svært FÅ har klart den OC som jeg og 'bludern' har klart

 

##Om det ikke finnes noen andre DDR400 brikker som slår den brikka du virker til å ha gifta deg med. (Den som er testet)

Hva sier du da til at jeg selv har noen DDR400 brikker som lett kjører over 229 med SPD timings..

eller hva med disse brikkene.. slår ikke disse de heller ? http://www.vr-zone.com/reviews/TwinMOS/PC3700-3200/ De var det faktisk du som begynte å mase om..så at du har glemt disse alt er litt foruroligende.

 

**Ingen har snakka om giftemål her...men spm er om DU kjører stabilt

229 -> 458Mhz DDR?? Kjørt Prime95 i over 24t?? Den linken du viser til har jeg lest før og det er snakk om PC3700 RAM NB: Kan du være så snill og LESE NØYE denne gangen. Blir sliten av å forklare deg!!

Forresten var det herfra jeg fikk lese om de nye chip som er på Twinmos..

 

##BTW: Slutt å vær så fobanna frekk og kul når du skriver til meg, for jeg kan fint være frekk tilbake. Og at det er bare en en 14is jeg frekk tilbake mot bryr meg ingenting. Det eneste du oppnår med å være frekk og tøff i trynet er å få tråden din stengt nok en gang.

 

** Jeg er hverken frekk eller tøff og tror nok at jeg er endel eldre enn DEG.

 

** Sier engang til at Twinmos har MEGET GODE PC3200 DDR RAM brikker som lett kan klokkes til DDR450-460!

Har selv Twm DDR400 m/ W.B klokket til DDR438 med 2-5-3-2.

Får nok litt mer mem score enn din system tenker jeg...

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du snakker om!! Kan du vise til noen tester

som kjører Corsair på 240Mhz -> 480DDR?? Det er lite sannsynlig, selv med SPD timings. At Twinmos klarer 458DDR med SPD er jo helt imponerende! Det må til og med du skjønne hvis har fulgt med litt på andre tester. Husk at dette er ddr400 RAM og prisen tilsvarende, m.a.o billig i forhold til f.eksa PC3700 RAM. Twinmos bruker som jeg har nevt tidligere de nye '50D' chips på minne brikkene og det er grunne til at de klarer litt mer enn de eldre brikkene som klarte rundt 440-445Mhz.

Uten tvil gir disse brikkene MEST FOR PENGENE og det finnes INGEN andre DDR400 RAM som slår denne når det gjelder OC!

Twinmos gir mest for pengene ja....men corsair er bedre smarten...men det koster litt mer å... :yes:
Lenke til kommentar

Makan til fjortis hyling på dere da.

 

Se f.eks HER. Her tester de Corsair XMS3200LL og de tangerer nesten minnet ditt med 2-2-2-5 settings.

 

Det er sånn sett ganske idiotisk å krangle om hva som er best når begge brikkene er basert på de SAMME modulene fra Winbond. Det som dere burde konsentre dere om er at Corsair tar 2x prisen for "samme" vare. Er det verdt så mye for en fancy kjøleribbe som ikke har noen praktisk betydning??

 

Jeg melder meg ihvertfall inn i TwinMOS tilhengerklubben, der får man ihvertfall mer for penga.

Lenke til kommentar
Jeg melder meg ihvertfall inn i TwinMOS tilhengerklubben, der får man ihvertfall mer for penga.

 

sier meg ikke uenig ash. Men gaske bastant topic hadde ikke prisen mye å si, her var det ytelse. ikke mest for penga prinsippet.... men det tenkte du vel, bare ikke skreiv det

Lenke til kommentar
Makan til fjortis hyling på dere da.

 

Se f.eks HER. Her tester de Corsair XMS3200LL og de tangerer nesten minnet ditt med 2-2-2-5 settings.

 

Det er sånn sett ganske idiotisk å krangle om hva som er best når begge brikkene er basert på de SAMME modulene fra Winbond. Det som dere burde konsentre dere om er at Corsair tar 2x prisen for "samme" vare. Er det verdt så mye for en fancy kjøleribbe som ikke har noen praktisk betydning??

 

Jeg melder meg ihvertfall inn i TwinMOS tilhengerklubben, der får man ihvertfall mer for penga.

 

Tror du hyler litt selv, det var ikke prisen men ytelsen det var snakk om. og det er ikke tvil om at corsair yter bedre. Men begynner du å se på ytelse kontra pris blir saken en annen, men skal du ha mercedes går du ikke å kikker på prislappen på en Lada

Lenke til kommentar

Enig med dere.

 

ASH: testen du viser til:

With stock timings of 2-2-2-6-1 at 200 MHz, the Corsair TwinX 1024-3200LL DIMMs are already damn fast! The modules we tested were able to overclock to 440 MHz on an AMD test system and an amazing 454 MHz the Intel rig!

 

Til og med jeg har klart 440Mhz 2-5-3-2 med Twm PC3200 m/W.B til 700KR.

Det er jo meget bra. Klarer 450, men med SPD timings.

 

Enig at Corsair og TwM brukes begge Winbond chips, men prisen på TwM er jo helt suverent da. Kjøp RAM heatsink for ca 130Kr og det er like bra som Corsair ytelses -og OC messig :p . Vi stopper her da.

ANBEFALER TwM med Windbond og jeg er IKKE betalt av TwM 8)

Lenke til kommentar
Tror du hyler litt selv, det var ikke prisen men ytelsen det var snakk om. og det er ikke tvil om at corsair yter bedre. Men begynner du å se på ytelse kontra pris blir saken en annen, men skal du ha mercedes går du ikke å kikker på prislappen på en Lada

Hvilken del av posten min var det du ikke skjønte? Corsair og TwinMOS bruker begge Winbond moduler (identiske 5ns, såvidt jeg vet så bruker faktisk de nyeste TwinMOS brikkene en nyere modul enn BH-5, men det er godt mulig de siste fra Corsair også gjør det). Hvordan i granskauen kan du få det til at Corsair yter bedre da? Den eneste forskjellen er en fancy heatspreader og dobbel pris. På lik Mhz yter disse brikkene likt. De tester som har blitt vist her (og hva jeg har lest ellers på andre forum også) tilsier at TwinMOS lager så bra brikker at de faktisk holder følge med Corsair sine.

 

Hvis det skiller noen små mhz så er dessuten prisforskjellen så stor at man faktisk har råd til å kjøpe seg et par Tt heatspreaders og fortsatt ha penger til overs og vips så er Corsairs eneste fordel borte.

 

Så jeg tar heller en Mercedes til Lada pris enn en Mercedes til Mercedes-pris så lenge produktet jeg får faktisk er identisk bortsett fra innpakningen.

 

På den andre siden skjønner jeg godt det behovet de som sitter med Corsair brikker har for å forsvare kjøpet. :D:lol: :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...