Gå til innhold

hvem sier corsair er best?? Twinmos er BEST


Anbefalte innlegg

Jeg tror noen og enhver

burde lese denne testen

av 7 forskjellige

minnebrikker (nå skal

det sies at Corsair ikke

var med i testen):

 

http://www.sweclockers.com/html/recension/...nnen.php?page=1

 

:)

 

Har ennå ikke hørt om noen som har klart 245 Mhz med sine Twinmos /m Winbond brikker.. de brikkene de har brukt der må være en av en million.

 

Når det gelder Twinmos PC3200 brikka så klarer den ikke angang 200 (DDR400) med litt spreke timings.. og DET er rett og slett råttent.

 

Vil ikke blande meg inn i noe her, men en kjapp kommentar til formann:

Jeg har nå 1 256mb TwinMOS DDR400 uten winbond. Den kjøres nå på 220MHz -> 440MHz DDR, 3-2-2-2 timinger, 2,72 vdimm. All respekt til TwinMOS.

 

MEN: Da jeg oppdaget at den brikka var så bra, kjøpte jeg enda en, og den klarte ikke engang 5-2-2-2 timinger på 200MHz -> 400MHz ddr @ 2,9 vdimm.

 

Altså, overklokkingsegenskapene til TwinMOS er noe tvilsomme, man kan være heldig og uheldig. Med Corsair er man mer eller mindre garantert et godt resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat og det og hånplukke brikkene for å garantere et resultat ja det koster nødvendigvis penger,en som driver med oc er avhengig av at alle delene funker 100% og kan ikke basere seg på flaks.

 

hmmm, det siste er jeg nødvendigvis ikke enig i. Hvor er spenningen i å overklokke hvis alt du tar i er garantert å la seg overklokke så å så langt?

"Overklokkere" har nesten alltid vært den delen av pc-hardware kjøperne som ikke kunne kjøpe de absolutt dyreste delen, men heller satset på å kunne tyne mest mulig ut av det de hadde.

 

Flaks samt kunnskaper har vært sågodt som sidestilt i dette henseende. Jeg har overklokket alt av pc hardware jeg har hatt, men har aldri hatt råd til å kjøpe det aller råeste. Tror de aller aller fleste overklokkere befinner seg i samme posisjon som meg!

 

Derfor--> heller XP1700+ og Twinmos m/winbond enn XP3000+ og Corsair XMS

 

Må bare understreke at jeg snakker for meg selv, men har en følelse av at mange støtter meg :roll:

Lenke til kommentar
Akkurat og det og hånplukke brikkene for å garantere et resultat ja det koster nødvendigvis penger,en som driver med oc er avhengig av at alle delene funker 100% og kan ikke basere seg på flaks.

 

hmmm, det siste er jeg nødvendigvis ikke enig i. Hvor er spenningen i å overklokke hvis alt du tar i er garantert å la seg overklokke så å så langt?

"Overklokkere" har nesten alltid vært den delen av pc-hardware kjøperne som ikke kunne kjøpe de absolutt dyreste delen, men heller satset på å kunne tyne mest mulig ut av det de hadde.

 

Flaks samt kunnskaper har vært sågodt som sidestilt i dette henseende. Jeg har overklokket alt av pc hardware jeg har hatt, men har aldri hatt råd til å kjøpe det aller råeste. Tror de aller aller fleste overklokkere befinner seg i samme posisjon som meg!

 

Derfor--> heller XP1700+ og Twinmos m/winbond enn XP3000+ og Corsair XMS

 

Må bare understreke at jeg snakker for meg selv, men har en følelse av at mange støtter meg :roll:

 

Bra sagt. Er helt enig. Har også 1700+ og twinmos ;). P.S, jeg klarer 200MHz mer enn deg på prosessoren ;). 1,9 vcore.

Lenke til kommentar

 

Flaks samt kunnskaper har vært sågodt som sidestilt i dette henseende. Jeg har overklokket alt av pc hardware jeg har hatt, men har aldri hatt råd til å kjøpe det aller råeste. Tror de aller aller fleste overklokkere befinner seg i samme posisjon som meg!

 

Derfor--> heller XP1700+ og Twinmos m/winbond enn XP3000+ og Corsair XMS

 

Må bare understreke at jeg snakker for meg selv, men har en følelse av at mange støtter meg :roll:

 

jeg støtter deg sånn 75-80%, men må rette på én ting: heller XP1700+ og OCZ PC3500 enn XP3000+ og Corsair XMS.

 

grunnen til at man gjerne kjøper xp1700, er at den er billig og en svært god overklokker. de fleste går nok for noen skikkelige rambrikker, jeg selv sitter på noen slitne twinmos pc2100 og de er langt ifra oc vennlige. derfor, gå for kvalitets ram og heller en billigere cpu med bedre stepping.

med kvalitetsram er man garantert høye hastigheter, er ikke det litt av poenget da? hvis alle skulle laget ræva ram med litt forskjellige brikker her og der hadde jo ingen oppnådd samme resultater. det føler jeg er litt av meningen i denne posten, "kjøp twinmos, bra oc egenskaper". TVERT IMOT, det er flere som får gode resultater med corsair, ocz etc, enn med twinmos. er jo en grunn til at de brikkene er dyrere også når de blir testet før de blir solgt. dette gjør meg ingenting da jeg blir garantert ekstreme hastigheter.

personlig skal jeg anskaffe ocz pc3500 brikker iløpet av de nærmeste dagene, som jeg skal teste mot corsair's twinx 3200LL brikker. :D

 

(Dette er MIN mening, ikke fordrei dette på alle mulige måter..) :woot:

Lenke til kommentar

(Dette er MIN mening, ikke fordrei dette på alle mulige måter..)  :woot:

 

Å fyttirakkern for en dust! :roll:

 

Neida, bare tulla. Det som er så fint er jo at man får lov til å ha egne meninger! Jeg kjøpte OCZ pc150 brikker når jeg drev og overklokket BX chipset (før mosel kom med de eminente o/c vennlige 133mhz brikkene sine), så jeg vet hva du mener.

 

Nå fant jeg jo etter hvert ut at det var fint lite forskjell i ytelse på mosel sine 133mhz brikker og OCZ sine pc150 brikker, så det falt egentlig på pris. Det er det jeg tenker nå når jeg heller setter opp TwinMOS m/winbond.

Men jeg er med på tanken. Du kan luke ut en komponent som flaskehals, når du er garantert 233mhz på minnebrikkene.

 

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...