Gå til innhold

Anbefaling av 3 stk 24" Skjermer for Eyefinity


bad__ip

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal kjøpe meg ny PC, skal ha med HD 5970, eller eventuelt GT-300 serien fra nvidia. Lurer på om jeg skal ha 3 skjermer, har ikke fått noe info om GeForce vil støtte dette, men vil gjerne ha 3 stk 24" skjermer, kan noen hjelpe meg med å finne 3 stk 24" skjermer til en totalpris på max 6000 kr...

 

Er det noen som har erfaringer med 3 stk skjermer? Hvordan er det og spille med, og er det nødvendig, kunne jeg holdt meg til 2 stk?

Gidder ikke bruke 6000 kr på det vis jeg aldri kommer til å ha bruk for mer enn 2 av skjermene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
det blir veldig vanskelig med eyefinity på 2 skjermer.. skal du spille er det enten med 1 skjerm eller eyefinity på 3 ! benq har mange gode 24" i 1500-klassen ;)

 

Absolutt enig! Man MÅ ha 3 skjermer for å få den opplevelsen! Jeg har selv prøvd lignende med 2 skjermer, siktet endte opp akkuratt der skjermene overlappet (med andre ord, et sted jeg ikke kunne se)

 

Uansett, nå for tiden så har komplett et godt tilbud på Benq 24 tommere, LED LCD. Der kan du nok ikke gå feil!

 

Hvis du skal ha 24 tommere med full 24 tommers oppløsning, (1920x1200) så går prisen fort opp fra 1500-2000-3000kr, men phillips har den billigste full 24 tommeren til 1500kr. Tips til deg! se etter skjermer med liten, tynn ramme rundt. Da kan du få en enda bedre opplevelse med eyefinity, og generelt multitasking.

 

Disse skjermene har jeg selv sett på: (De som har full 24 tommers oppløsning)

- Phillips

- LG!

Den som er "full HD oppløsning":den som er verdt å se på, med små rammer.

- Ser ut som den med tynnest ramme!

Lenke til kommentar
ingenting som heter "full 24 tommer".

 

Neivel, slik jeg ALLTID har sett på det, så har VIRKELIGE 24 tommere en full oppløsning på 1920x1200 pixler. Det nye formatet som nå hele tiden brukes, 16:9 og som har 1920x1080 pixlers oppløsning har da MINDRE oppløsning (hele 120 pixler.. ikke mye, men fortsatt noe!).

Disse nye skjermene har såkalt "full HD" oppløsning. Jeg kaller en 24 tommer med "hd oppløsning" ikke for en full 24 tommer, ettersom den ikke møter den maks oppløsningen som man tidligere så på SKIKKELIGE 24 tommere.

Derfor sier jeg noe slikt. Uansett, jeg beklager på det DYPESTE for at jeg skrev noe slikt som "full 24 tommer". Håper for all del at ingen tok seg nær av det, spesielt ikke deg.

 

slash ironi.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje sant! Men hva trenger du HDMI til, for disse skjermene, når du mest sannsynligvis ikke hadde brukt de "høyttalerne" som noen skjermer har?

 

Ingen av disse to 24 tommerne har høyttalere, så for MEG (merk MEG) er det ingen vits med HDMI. Men til TV og slikt er HDMI absolutt bra å ha! bilde+lyd i en kabel klager jeg ikke på.

Lenke til kommentar

Jeg hadde satset på 3 skjermer med mulighet for å rotere de 90 grader, eventuellt en grei 32 tommer eller mer plasma skjerm.

Du får jo tross alt 40 tommer helt OK LCD TV til samme pris eller en skikkelig god 24/26 tommer skjerm med IPS panel.

Synes det virker litt meningsløst å bruke så mye på 3 skjermer, med mindre du har spesielt behov for 3 enkle skjermer og det må jo være ufattelig irriterende med skjermkantene.

 

En stor enkel kvalitetsskjerm vil for meg være langt mer fornuftig, siden det er ofte skjermen som blir beholdt lengst.

Jeg bruker 2 stk. Dell U2410 på jobb og merker relativt stor forskjell i forhold til skjermen hjemme. Jeg blir raskt sliten av å jobbe hjemme, samt kontrast, innsynsvinkel og lysstyrke er elendig i forhold til arbeidsskjermene.

Lenke til kommentar

Vil ha 3 skjermer, siden det blir ekstrem multitasking da jeg spiller poker, har ofte oppe 12 bord samtidig, samt at jeg vil ha muligheten til å sitte på MSN, samt ha oppe kalkulatoren og HUD innstillingene.

Vil ha muligheten til å kunne spille BF:BC2 i Eyefinity da det kommer, samt også bare spille på en liten skjerm vis jeg spiller infanteri spill (uten fly, biler etc.)

 

Genialt å ha 3 skjermer i bredden da man flyr i f.eks BF2, blir sikkert like digg i BF:BC2 :)

 

Derfor :p

Lenke til kommentar
Vil ha 3 skjermer, siden det blir ekstrem multitasking da jeg spiller poker, har ofte oppe 12 bord samtidig, samt at jeg vil ha muligheten til å sitte på MSN, samt ha oppe kalkulatoren og HUD innstillingene.

Vil ha muligheten til å kunne spille BF:BC2 i Eyefinity da det kommer, samt også bare spille på en liten skjerm vis jeg spiller infanteri spill (uten fly, biler etc.)

 

Genialt å ha 3 skjermer i bredden da man flyr i f.eks BF2, blir sikkert like digg i BF:BC2 :)

 

Derfor :p

 

Og hva vil være fordelene ovenfor å ha en stor skjerm?

Ved å ha en stor skjerm vil du kunne ha like mye på skjermen, men slippe oppdelingen og skjermkantene.

Jeg forstår du vil ha 3 skjermer, men jeg forstår ikke hvorfor...

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

Fordi en stor skjerm har større overflate, men ikke større oppløsning. Du vil derfor ikke få mer effektiv skjermareal med en stor skjerm kontra 3 mindre med samme oppløsning, vinduene blir bare større.

 

40'' på 1920x1080 vs 3x 24'' på 1920x1080 er 2073600 pixler vs 6220800...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Fordi en stor skjerm har større overflate, men ikke større oppløsning. Du vil derfor ikke få mer effektiv skjermareal med en stor skjerm kontra 3 mindre med samme oppløsning, vinduene blir bare større.

 

40'' på 1920x1080 vs 3x 24'' på 1920x1080 er 2073600 pixler vs 6220800...

 

Samme som han sa :p

 

Det er rett og slett for å ha en større arbeidsflate, uten at skjermen vokser i både høyde og bredde, da kunne jeg jo likegjerne kjøpt 3 stk 42" og satt på høykant ved siden av hverandre, men det holder med halve størrelsen og samme oppløsning... og ett pluss er jo at jeg kan se film i 21:9 kinoformat :p

 

eyefinity4.jpg

 

Jatakk :)

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar

Har sett på SAMSUNG SYNCMASTER 2343BW, denne har oppløsning på 2048x1152, vil dette være ett problem i Eyefinity? Eller vil den kjøre bra på dette, eller vil det være ett problem i spill. Så denne skjermen på DustinHome, og så at den hadde tynn ramme.

 

Har også sett på DENNE skjermen fra Dell, en Dell Professional 2009W, som er genial med tanke på at jeg kan vri den 90 grader så den står på høykan, dette er jo genial da man skriver dokumenter, eller sufer på nettet.

Skjermen er også generelt bra og den er utrolig vakker å se på.

 

2009wfp_overview2.jpg

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...