Gå til innhold

Anbefaling av 3 stk 24" Skjermer for Eyefinity


bad__ip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en BenQ G2420HD som brukes som en allrounder. Er veldig fornøyd med den. Er utrolig bra til prisen.

 

Takk for svar, har faktisk vurdert den skjermen, men vet ikke om jeg vil ha skjerm som ikke støtter PIVOT.

 

Har nå tittet på både: SAMSUNG TFT 23'' F2380 Dual og ACER B243HAbdrz 24" Wide, disse støtter pivot, og er ikke så syke i pris, Samsungen ser best ut, men har litt dårlig responstid med sine 8ms gray to grey, mens Acer har 2ms G-G.

 

Vis jeg velger PIVOT skjerm, så starter jeg med å kjøpe en, og går over til 3 etterhvert som pengene kommer på bok. Kjøper jeg noe som ikke støtter pivot, så kjøper jeg 3 stk med en gang, da kan jeg jo veggmontere skjermene overhverandre i Eyefinity, hadde vært kult men blir vanskelig og lese overskrifter.

 

Hehe, jaja, litt morro kan man jo prøve. Er det ingen nettsider som har Supersalg på BenQ G2420HD, med pris på ca. 1300 kr per :(

Lenke til kommentar

Digg, men er det digg nok, nå står valget mellom BenQ G2420HD og ACER B243HAbdrz 24" Wide, begge er nevnt i innlegg ovenfor, og har sine sterke sider.

 

Spørsmålet er, hvor ofte vil jeg ha bruk for Pivot, og hvor ofte vil jeg ha bruk for 3 stk. skjermer.

 

Begge har fordeler og ulemper.

 

BenQ skjermen:

+ Billig og bra

- Nokså bred ramme (m/tanke på Eyefinity)

= 4350 kroner for 3 gode skjermer i Eyefinity.

 

Acer skjermen:

+ Bra skjerm med Pivot funksjon, smal ramme (m/tanke på Eyefinity)

- Ganske kjedelig design, dyrt og oppgradere til 3 skjermer.

= 6654 kroner for 3 veldig bra skjemer som kan brukes både i 5760x1080 og 3240x1920 med smal ramme.

 

Hjelp :p

Lenke til kommentar

Etter min mening er det helt klart at det er en fordel med smal ramme i eyefinity.

 

Når du skal bruke pivot-funksjonen. skal du snu alle skjermene? det er vel litt kronglete? Eller tar jeg helt feil?

 

For meg går helt klart funksjonalitet fremfor design. men vi er alle forskjellige :)

 

Jeg tenker litt sånn som dette: Når jeg først kjøper, vil jeg kjøpe noe bedre. om Acer skjermene er verdt det er jo helt opp til deg. Rammen på min BenQ G2420HD er 1,8-2,0 cm.

 

Er det

som er pivot?

 

Dette er muligens nært G2420HD.

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar
Etter min mening er det helt klart at det er en fordel med smal ramme i eyefinity.

 

Når du skal bruke pivot-funksjonen. skal du snu alle skjermene? det er vel litt kronglete? Eller tar jeg helt feil?

 

For meg går helt klart funksjonalitet fremfor design. men vi er alle forskjellige :)

 

Jeg tenker litt sånn som dette: Når jeg først kjøper, vil jeg kjøpe noe bedre. om Acer skjermene er verdt det er jo helt opp til deg. Rammen på min BenQ G2420HD er 1,8-2,0 cm.

 

Er det

som er pivot?

 

Dette er muligens nært G2420HD.

 

Hallais

 

Takk for svar, ja filmen du linket til inneholder 3 stk pivot skjermer, det er genialt og veldig enkelt. Tror det vil være best å kjøre 3 stk pivot skjermer da du ser i filmen så blir ikke bildet like mye strukket som vanlig, og det blir mer som en ekstremt stor skjerm, samt at jeg har muligheten til å vri skjermen og spille i standard 5760x1080, samt at det blir lettere å skrive dokumenter. Slik jeg oppsummerer det nå, så vil Acer skjermen være det opplagte valget,, ettersom den har flere funksjoner, bedre bildet og smalere ramme, prisen er litt stivere, men fortsatt vel overkommelig.

 

Ett spørsmål, noen som vet om Acer skjermen er glare, eller non-glare?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...