Gå til innhold

Dexter - Sesong 5 (USA) - Generell diskusjon (Spoiler i tråden!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Today's the day, that the tonight's the night... eller no sånt noe :p

 

IDAG VISES DEN SISTE EPISODEN! O-M-G!

 

Når er første sjanse for å se den utenom på Showtime-kanalen på TV?

Fant en sykt bra side (Google: Project Free TV) som viser alle serier og filmer gratis, men når pleier disse episodene og bli lastet opp på siden? Må vel bare vente til Mandag?

 

SUPER-EXITED! :ph34r::ph34r::ph34r:

Lenke til kommentar

 

Når er første sjanse for å se den utenom på Showtime-kanalen på TV?

Fant en sykt bra side (Google: Project Free TV) som viser alle serier og filmer gratis, men når pleier disse episodene og bli lastet opp på siden? Må vel bare vente til Mandag?

 

Streamer folk virkelig TV-serier fra slike steder? Hos meg er noe annet en HD-rips(min. 720p, helst WEB-DL, men de kommer som regel senere) på TV-en i stuen utenkelig.

 

Som Teipball sier dukker det som regel opp mellom 3 og 5.

Endret av Dr. Awesome
Lenke til kommentar

Tihi.

 

Får håpe neste sesong ikke sender inn Titus Welliver, noen random mexicans, eller noen som har spilt badguys altfor ofte. Elsket det med Jimmy Smits og John Ligtow at de ikke er så typiske skuespillere som spiller badguys ofte. Å det funket utrolig bra i Dexter, tiltross for at Smits sin karakter ikke var badguy før slutten hans på serien.

 

Ron Livingston, Bradley Whitford er ledig nå. Disse hadde jo fungert som noen seriemordere utenom det vanlige.

Lenke til kommentar

*PUH* *PUST* *PES*

 

Satt med hjertet i halsen igjennom nesten hele episoden! :w00t:

 

Virkelig spennende!! Og, med SÅ mange ting jeg ønsket skulle skje og ikke skje, så må jeg si at de fleste ønskene mine ble oppfylt (obvious ending phun :p )!!

 

Fy søren det var spennende i kjelleren når Debra kom og skuddet gikk av! :ohmy:

 

Men, nå må jeg starte kampanje for å få Lumen til å komme tilbake til skjermen neste sesong!! :love:

 

 

:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes de hadde de typiske antiklimatiske løsningene som er litt skuffende. Jeg syntes sesongen generelt ga lite til karakterene, vi er alle tilbake til sesong 1 omtrent. Er ikke sikker på om jeg gidder bli med på en runde til hvor Debra og andre Dexter kjenner komme veldig nære him for så og miste alle spor. Sesong 6 må i så fall ha noe ganske nytt for at det skal fungere for meg.

 

Alt i alt en relativt svak sesong, håper de skifter formatet neste sesong.

 

Btw plothole: Ingen som oppdaget Dexters krasjede bil på camp området?

Endret av coax
Lenke til kommentar

Skal være enig i det med bilen.. men, vi får heller late som at på den timen + de hadde tilgode, så klarte de å gjøre ett eller annet med det.. det var jo ikke HELT ved campen heller, så hvis de klarte å dekke det til litt, så kjørte alle sammen kanskje rett forbi.. gitt at bilen ligger noe til side for veien, og de klarte å dekke til, etc.. :)

 

Det med svak sesong er jeg sterkt uenig i.. men, det er vel forskjellig smak, synes jeg! Jeg digget denne sesongen her! :w00t: ..og skal definitivt bli med på neste runde!!

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at de bygger opp slik at det føles ut som det ikke er noen utvei, men så løses det og man ender opp med 0 progresjon. Alle problematiske situasjoner har jo i bunn og grunn ingen effekt. Alt fra drapet på Rita, Liddy's obsrvasjoner, blodet på Quinns sko, Debra i samme rom som Dexter og Lumen, Dexter på drapsscenen til tannlegen.. Uansett hvor mye som skjer så skjer det ingenting.

Lenke til kommentar

Vel, hvis Debra finner ut, så er jo på en måte serien litt "ødelagt" .. men, nå "vet" jo Quinn at Dexter har "ugler i mosen", og det er den første sesongen hvor andre har så klare bevis/antagelser - og overlevd! Jeg tror dette er noe de kommer til å spille på i neste sesong, men tviler allikevel på en Doaks-reprise, så jeg er spendt! :)

 

Det som IKKE skjer, er at Dexter blir tatt.. men, bortsett fra det, så synes jeg det skjer mye! Som sagt.. man har vel forskjellige meninger og smak, og det er helt greit, men for min egen del, så elsker jeg hver episode/sesong og synes de blir bedre og bedre! Serien oppfyller i hvert fall alle krav hos meg; skikkelig god og spennende underholdning! ;) hehe..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, hvis Debra finner ut, så er jo på en måte serien litt "ødelagt"

Du mener formatet blir forandret. Hvis vi har regler om hvem som kan vite om Dexter og ikke, hvor er da spenningen? Alle de scenene hvor Debra kom nære og Dexter var bekymret ble til ingenting?

.. men, nå "vet" jo Quinn at Dexter har "ugler i mosen", og det er den første sesongen hvor andre har så klare bevis/antagelser - og overlevd! Jeg tror dette er noe de kommer til å spille på i neste sesong, men tviler allikevel på en Doaks-reprise, så jeg er spendt! :)

Quinn hadde momentum til å catche dex, nettop derfor han hyret Liddy, men nå er jo alt det momentet borte. At Laguerta og Debra latet som ingenting hadde skjedd etter alt det styret etter Quinns sko er også blåst.. At en blodprøve er alt som skal til for at alt skal tilbake til normalen? Hvorfor lurer ikke Debra og Laguerta på hvorfor Quinn ikke vil si noe og at han spurte om advokat?

Det som IKKE skjer, er at Dexter blir tatt.. men, bortsett fra det, så synes jeg det skjer mye! Som sagt.. man har vel forskjellige meninger og smak, og det er helt greit, men for min egen del, så elsker jeg hver episode/sesong og synes de blir bedre og bedre! Serien oppfyller i hvert fall alle krav hos meg; skikkelig god og spennende underholdning! ;) hehe..

De bygger opp til at det KAN skje noe, men det er en illusjon, det er ingenting som skjer. Mener ikke å ødelegge, det er vel bra at du får noe ut av serien, men jeg syntes det trengs litt kritiske øyne her

Endret av coax
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@ coax

 

Ødelegger absolutt ingenting! :) Jeg er ikke så lett styrt av hva andre mener, så synes fortsatt serien er genial.. og dessuten skader det aldri å diskutere fornuftig med en som har argumentene i behold! :)

 

Men ja, med å "ødelegge", så mener jeg vel at formatet blir forandret.. dog, jeg tror nok aldri Debra kommer til å få vite noe, med mindre de planlegger seriens slutt.. men, jeg var virkelig i tvil denne episoden! Og, oppdager hun noe, så skriker vel serien etter en handling som forteller hva som skjer videre da.. Serien overrasker meg fortsatt, ikke nødvendigvis de tingene som du påpeker, for de er jo stort sett det samme som du sier, men den overrasker meg dithen at serien -for meg- aldri har sluttet å være spennende! Den skuffer aldri! Den har aldri mistet grepet på meg.. og det er overraskende, synes jeg! Og, innenfor seriens rammer, så synes jeg de har gjorde mange spennende vridninger! Så, jeg utelukker ikke at Debra får vite det, for jeg synes vi har med dyktige skrivere/skapere å gjøre, men tviler litt på at akkurat hun får vite noe med det første! :)

 

Quinn ville, slik jeg antar at de tenkte serien i LaGuertas øyne, ha advokat fordi det var blod på skoen, han hadde snakket med Liddy, og alt i alt så var det best å ha advokat på saken i en slik situasjon, uansett hva grunnen var.. Den grunnen kan Debra også "kjøpe" ..

 

Når det er sagt, tror jeg som sagt at den informasjonen Quinn sitter på, det at han vet at Dexter er innblandet i NOE, er noe de kommer til å følge opp i neste sesong.. kanskje han konfronterer Dexter med det..!? Jeg tror ikke at det med det Quinn vet blåses vekk..

 

Er som sagt litt uenig med den illusjonen, fordi -som sagt- jeg føler det skjer veldig mye! :) Jeg var veldig i tvil om hva som kom til å skje i kjelleren, om Debra kom til å få vite noe.. synes som sagt det er sykt gode serieskapere her, og utelukker ingenting, selv om jeg tror visse ting er mer sannsynlig enn andre! :)

 

Kritiske øyne er alltid velkommen! :) Og, hvis det kan hjelpe serien til å bli bedre - noe som ikke overraskende vil overraske (if that made sense!?), så kjør på! Men, inntil videre, så er jeg fornøyd! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...