Gå til innhold

Hvor finner man endollarsedler i Oslo-området?


Anbefalte innlegg

Er det noe sted i Oslo-området man kan vekslet til eller ta ut penger i endollar-sedler? Det er veldig praktisk å ha når man skal til uland, men jeg har brukt opp hele beholdningen jeg fikk vekslet meg til sist jeg var i USA.

 

På Gardermoen får man kun tatt ut 50-dollarsedler og kan aller nådigst få vekslet til 10-ere og et par 5-dollarsedler. Mindre har de ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal til et U-land der pengene rekker mye lengre, og en endollarseddel kan kjøpe et helt måltid?
Ikke nødvendigvis et måltid, men det kan være mange som skal ha tips eller avgifter eller små ting som skal kjøpes. Man kan ikke regne med at noen har (ekte) vekselpenger og bruk av visa bør begrenses i slike land.

 

Om du hadde reist litt i land hvor de lokale pengene er ubrukelige vil du skjønne verdien av en bunke med endollarsedler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+8974354

Det er en tricky situasjon, var i Ecuador i oktober/november der ble det kaos i baren hvis man betalte med 10$ eller større.

mange steder tar de ikke imot de, og i butikkene skjekket de om sedler var ekte xD

I butikkene på flyplassene er det kanskje en mulighet for å få vekslet det, ihvertfall hvis det er et generelt fattig land men med noen som er rike.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...