Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Aino


Anbefalte innlegg

Jeg har vist til to tester der Aino har fått toppkarakter. Du har vist til en test der den har fått 5. En femmer kan man forstå med de problemene Aino har med SW. Men ny FW forventes medio Desember, så da vil jeg også tro at problemene med tregt kamera forsvinner som dugg for solen.

 

Du kan heller spørre deg selv hvorfor NokiAmobil trekker SE for uferdig FW, men ikke Nokia. Men svaret er jo åpenbart. Det ligger i navnet på nettstedet...

 

Jaja, jeg viste i det minste til en reell test og ikke noe oppdiktet fantasi. Men jeg foreslår at vi heller diskuterer telefonen og ikke hva du mener om Amobil og Amobils journalister samt dine etterhvert fantasifulle konspirasjonsteorier. Du kan gjerne mene at Amobil har hoppet til køys med Nokia, men det er bare tull å føre noen diskusjon på det nivået.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skriver altså først man kan jo virkelig begynne å lure på om du er ved dine fulle fem før du antyder at jeg vrir diskusjonen over på person.

 

Ja, jeg skriver at man kan begynne å lure. Jeg sier ikke at du ikke er ved dine fulle fem. Det tror jeg da selvfølgelig er. Du vrei diskusjonen over på min person da du begynte å sitere innlegg fra en helt annen tråd i denne tråden. Svar meg nå hvorfor du gjør slikt? Er det en hersketeknikk?

 

Jeg har vist til to tester der Aino har fått toppkarakter. Du har vist til en test der den har fått 5. En femmer kan man forstå med de problemene Aino har med SW. Men ny FW forventes medio Desember, så da vil jeg også tro at problemene med tregt kamera forsvinner som dugg for solen.

 

Du kan heller spørre deg selv hvorfor NokiAmobil trekker SE for uferdig FW, men ikke Nokia. Men svaret er jo åpenbart. Det ligger i navnet på nettstedet...

 

Jaja, jeg viste i det minste til en reell test og ikke noe oppdiktet fantasi. Men jeg foreslår at vi heller diskuterer telefonen og ikke hva du mener om Amobil og Amobils journalister samt dine etterhvert fantasifulle konspirasjonsteorier. Du kan gjerne mene at Amobil har hoppet til køys med Nokia, men det er bare tull å føre noen diskusjon på det nivået.

 

Jeg viste til 2 reelle tester. Hvor har du det fra at mobilen.no og mobil.se er fri fantsi?

Lenke til kommentar
Du skriver altså først man kan jo virkelig begynne å lure på om du er ved dine fulle fem før du antyder at jeg vrir diskusjonen over på person.

 

Ja, jeg skriver at man kan begynne å lure. Jeg sier ikke at du ikke er ved dine fulle fem. Det tror jeg da selvfølgelig er. Du vrei diskusjonen over på min person da du begynte å sitere innlegg fra en helt annen tråd i denne tråden. Svar meg nå hvorfor du gjør slikt? Er det en hersketeknikk?

 

Jeg har vist til to tester der Aino har fått toppkarakter. Du har vist til en test der den har fått 5. En femmer kan man forstå med de problemene Aino har med SW. Men ny FW forventes medio Desember, så da vil jeg også tro at problemene med tregt kamera forsvinner som dugg for solen.

 

Du kan heller spørre deg selv hvorfor NokiAmobil trekker SE for uferdig FW, men ikke Nokia. Men svaret er jo åpenbart. Det ligger i navnet på nettstedet...

 

Jaja, jeg viste i det minste til en reell test og ikke noe oppdiktet fantasi. Men jeg foreslår at vi heller diskuterer telefonen og ikke hva du mener om Amobil og Amobils journalister samt dine etterhvert fantasifulle konspirasjonsteorier. Du kan gjerne mene at Amobil har hoppet til køys med Nokia, men det er bare tull å føre noen diskusjon på det nivået.

 

Jeg viste til 2 reelle tester. Hvor har du det fra at mobilen.no og mobil.se er fri fantsi?

 

Ærlig talt poe, er du så dum eller bare ønsker du å fremstille deg selv så dum? Jeg har aldri påstått at mobilen.no er fantasi, jeg bare siktet til tråden om Satio hvor du nektet å linke til tester som du menete underbygget dine påstander. Jeg har selv lest testen hos mobilen.no.

 

Og det var siste svar fra meg. Da jeg avtjente siviltjeneste i en barnehage fikk jeg etterhvert en viss erfaring med skrikerunger som lagde drama når de ikke fikk det som de ville.

Lenke til kommentar

PhoneArena 7/10 aka 4.2 av 6

Cnet.co.uk 6.5/10 aka 3.9 av 6

Mobilechoiceuk 4/5 aka 4.8 av 6

Techradar 3/5 aka 3.6 av 6

Knowyourmobile 3/5 aka 3.6 av 6

PCadvisor.co.uk 3,5/5 aka 3.6 av 6

Electicpig.co.uk 4/5 aka 4.8 av 6

mobile-phones-uk.org.uk 4/5 aka 4.8 av 6

CNET Asia 8/10 aka 4.8 av 6

Stuff.tv 3/5 aka 3.6 av 6

testfreaks.com 8.1/10 aka 4.86 av 6

 

En drøss med tester som ikke sier at Aino er Guds gave til folket.. Den fortjener ikke noe bedre tydeligvis..

 

Og mobilen.no poe? De kan ikke gi karakterer.. at du i det hele tatt bruker de sin test er for meg helt bak mål..

 

Se på nokia:

E72 - 5

6700- 5

N86 - 4

N97 - 5

E75 - 5

N85 - 6 <--- Poe, De gir n85 6er..

Også har N96 med karakter 6, og du klager på amobil..

Åssen kan du bruke Mobilen.no sine tester som en slags fasit når de TYDELIGVIS gir ett langt høyere karakter snitt på sine nokia tester enn amobil..

 

Noen HTC telefoner som Mobilen.no har testet:

HTC LEO - 6

HTC Tatto - 6

HTC Touch Pro 2 - 6

HTC diamond2 - 6

HTC Touch HD - 6

HTC Hero - 5

HTC MAgic - 5

HTC s740 - 5

HTC Diamond - 5

 

Mobilen sine tester er helt greie de, men nesten alle telefoner får toppkarakter..

 

EDIT: Poe du skrev: de aller fleste konkluderer med at dette er den beste telefonen SE noen gang har lansert

Dette er totalt løgn, enkelt og greit.. de aller fleste mener ikke det..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Hva var meningen din med å sitere meg fra en annen tråd i denne tråden?

 

Ja, jeg skriver at man kan begynne å lure. Jeg sier ikke at du ikke er ved dine fulle fem. Det tror jeg da selvfølgelig er. Du vrei diskusjonen over på min person da du begynte å sitere innlegg fra en helt annen tråd i denne tråden. Svar meg nå hvorfor du gjør slikt? Er det en hersketeknikk?

 

Dette var roing på høyt nivå. Hvis du mener at jeg siterer deg er å vri diskusjonen over på person, ja vel. Da prøver vel alle å dra diskusjonen over på din person da.

Lenke til kommentar
Og mobilen.no poe? De kan ikke gi karakterer.. at du i det hele tatt bruker de sin test er for meg helt bak mål..

 

Se på nokia:

E72 - 5

6700- 5

N86 - 4

N97 - 5

E75 - 5

N85 - 6 <--- Poe, De gir n85 6er..

 

HTC Diamond - 5

 

Mobilen sine tester er helt greie de, men nesten alle telefoner får toppkarakter..

 

At mobilen.no skal være feilfrie, er vel å forlange litt i meste laget? Mobilen.no har en liste over poengene de gir telefonene, slik at vi kan se hvorfor den ene får 5 og en annen 6. At de er fornøyde med det meste av telefoner, er vel ikke så rart, da kvaliteten er nokså lik på samtlige merker. OGSÅ Se sine topptelefoner er gode telefoner. Det er kun på NokiAmobil at det ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Ærlig talt poe, er du så dum eller bare ønsker du å fremstille deg selv så dum? Jeg har aldri påstått at mobilen.no er fantasi, jeg bare siktet til tråden om Satio hvor du nektet å linke til tester som du menete underbygget dine påstander. Jeg har selv lest testen hos mobilen.no.

 

Og det var siste svar fra meg. Da jeg avtjente siviltjeneste i en barnehage fikk jeg etterhvert en viss erfaring med skrikerunger som lagde drama når de ikke fikk det som de ville.

 

Hvorfor diskuterer du emner fra en annen tråd i denne tråden? Og hvorfor later du som om jeg ikke allerede har forklart hvorfor linken ikke blir postet?

I min yrkeskarriere, har jeg mang en gang opplevd folk som jatter med, gjerne for å oppnå personlige fordeler, og gunst fra de som bestemmer. Veldig ofte slår dette tilbake på de selv, gjerne når de minst aner det.

 

EDIT: Poe du skrev: de aller fleste konkluderer med at dette er den beste telefonen SE noen gang har lansert

Dette er totalt løgn, enkelt og greit.. de aller fleste mener ikke det..

 

De aller fleste testene jeg har lest. Det trodde jeg var så innlysende at jeg ikke trengte forklare det, men der tok jeg jaggu feil.

Lenke til kommentar
Ærlig talt poe, er du så dum eller bare ønsker du å fremstille deg selv så dum? Jeg har aldri påstått at mobilen.no er fantasi, jeg bare siktet til tråden om Satio hvor du nektet å linke til tester som du menete underbygget dine påstander. Jeg har selv lest testen hos mobilen.no.

 

Og det var siste svar fra meg. Da jeg avtjente siviltjeneste i en barnehage fikk jeg etterhvert en viss erfaring med skrikerunger som lagde drama når de ikke fikk det som de ville.

 

Hvorfor diskuterer du emner fra en annen tråd i denne tråden? Og hvorfor later du som om jeg ikke allerede har forklart hvorfor linken ikke blir postet?

I min yrkeskarriere, har jeg mang en gang opplevd folk som jatter med, gjerne for å oppnå personlige fordeler, og gunst fra de som bestemmer. Veldig ofte slår dette tilbake på de selv, gjerne når de minst aner det.

 

EDIT: Poe du skrev: de aller fleste konkluderer med at dette er den beste telefonen SE noen gang har lansert

Dette er totalt løgn, enkelt og greit.. de aller fleste mener ikke det..

 

De aller fleste testene jeg har lest. Det trodde jeg var så innlysende at jeg ikke trengte forklare det, men der tok jeg jaggu feil.

 

Forsovidt grei nok den siste der, gjør det samme ofte selv.. har mine faste steder jeg leser tester og danner meg ett grunnlag hva de fleste mener ut i fra det.. Beklager den..

Lenke til kommentar

Poe, du bør gi deg nå -- det er min personlige anbefaling til deg, og du kan innrette deg etter det akkurat så lite du vil. Hvis du vil komme deg opp av gjørma kan du for eksempel forklare meg (gjerne i stikkordsform) hvorfor Aino skal ha bedre karakter? Du trenger ikke linke til andre tester, det har noen over meg gjort godt nok tidligere...

 

Så, on topic.

Når det gjelder testen, stusser jeg litt over at man skryter over batteritiden. Min erfaring med flere Aino-telefoner er at batteritiden er alt for dårlig, i mange tilfeller holder den maksimalt én dag. Da jeg brukte Aino måtte den lades i bilen på vei fra hjem fra jobb for å unngå at den gikk tom i løpet av ettermiddagen, selv om jeg ladet den hver natt. Som nevnt tidligere her på bruket er det pga. synkronisering mot MfE og i tillegg blåtannbruk hele dagen, men likevel -- E72 holder i tre-fire dager med dette bruket! ;)

 

En firer til denne telefonen er helt ok. Jeg gir pluss for god tilbehørspakke, godt og solid design og en følelse av at telefonen er mindre enn den er (i kontrast til Satio). Minus for dårlig utnyttelse av en dyr, kapasitiv skjerm, dårlig batteritid og dårlig programvare (skal forhåpentligvis fikses senest i uke 2, 2010, men det er alt for seint). Programvaren og batteritiden trekker for meg ned så kraftig at jeg, med mine subjektive krav til telefonen, ikke ville gitt mer enn det amobil.no har gjort.

 

For en gammel Sony Ericsson fanboy som meg, er det trist å se alle problemene de har rotet seg opp i. Jeg nevner i fleng C702 (som endelig er OK), C905, K850 og Xperia X1i (massive problemer i bedriftsmarkedet i begynnelsen). På samme tid mimrer jeg atter en gang tilbake til SE-glansdagene da K750, W800/W810 og K800 regjerte. Det var tider det... :)

Lenke til kommentar
Svar meg nå på spørsmålet mitt du. Hvorfor gjorde du det?

 

Fordi du faktisk har sagt det. Er det noe galt i å sitere deg? Kan du ikke stå for det du sier?

 

Det er jo interessant at du som roper høyest her proklamerer

Og jeg har flere ganger, i mange forskjellige tråder, understreket at jeg har sluttet å lese tester her på amobil.

 

Jeg synes dette er veldig greit å ha i bakhodet når man leser kommentarene dine.

Lenke til kommentar

Mine fem cent:

 

+ God lyd.

+ Gode taster.

+ Nyttig bluetoothheadset.

+ Ladestand for telefon/headset.

+ 8Gb minne.

 

- 60 Filmer javel, men utvalget er crap. Nesten bare ukjente filmer. Shaft var den eneste fornøyelige i november da jeg pløyet gjennom 10 filmer. Ikke stort å skryte av, med andre ord.

- Ulogisk touch. Veldig enig i at det virker unødvendig å måtte gå til den ordinære mediamenyen for å finne equalizer, dette burde vært i touchmenyen også.

- Elendig kamera. Folk blir kritthvite og overeksponert. Sinnsykt mye rosa-skjær i bildene. Kjøp heller W995 hvis knapper og kamera er viktig.

 

Grundig og solid test fra Silje, jeg støtte fullstendig opp under karaktergivningen. Alt stemmer med min erfaring rundt den telefonen. Den vil nok glede mange, men jeg anbefaler den ikke på kamera og touch.

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan du uttale deg om testen når du klart sier at du ikke en gang orker lese den? Testen var velskrevet og velbegrunnet. I og for seg en god telefon, men de ekstra mulighetene en trykkskjerm gir blir ikke utnyttet, og du får i stedet bare ulempene, nemlig større telefon og høyere pris. En firer til denne virker helt fortjent og riktig ...

 

Haha, at du skulle forsvare denne testen, kom ikke som noen bombe. Jeg gidder ikke diskutere dette en gang, da karakteren er helt på jordet. Nei, amobil fremstår mer og mer som NokiAmobil.

Hva har de trukket for da? At telefonen har en ekstra funksjon, i forhold til tilsvarende telefoner? At den har en rå skjerm, som er perfekt for film? At den har alt av tenkelige funksjoner? At den ikke er en til tider treg smart-telefon. At den har markedets beste media løsning? At den kan dele via WiFi? At det følger med 60 spillefilmer? At man kan styre playstation med den? At den har et ok kamera, og tar film med 25 bilder i sekundet?

Eller er det at SW versjonen ikke er helt ferdig, blant annet kamera SW, noe Se har vært klar på i pressemeldinger. Det er iallefall noe de kan trekke for, men det har de aldri gjort når de tester en Nokia med uferdig SW. Det er nok en regel som kun gjelder for SE, og ikke for Nokia. Likeså størrelse. En regel for Nokia, en annen for SE.

 

NokiAmobil er rette navnet for dette nettstedet.

 

 

Haha, nok trollmating nå, men hvorfor kommer det ikke som noen bombe at jeg forsvarer denne testen? Jeg pleier aldri å forsvare noen telefoner testet på Amobil, med meget få unntak ... For min del hjelper det ikke at kameraet er "ok" når det er håpløst tregt i praktisk bruk, og jeg regner med at dette er en salgsmodell, og at den FW-versjonen som er testet også er den som ligger i butikkhyllene? Nei, som sagt: Nok trollmating nå.

 

PysjSilje: Any day. :)

Lenke til kommentar
savner test av remote play funksjonen som er et must hvis du bruker ps3 til mer en bare spilling..

konge å sitte hos en kompis, gå inn på psn store å starte nedlasting av noen demoer slik at alt er klart til jeg kommer hjem ;)

 

Hehe... Kan du fortelle meg, har virkelig NokiAmobil oversett en av de nye funksjonene som ikke er å finne på en Nokia? Overraskende...

Lenke til kommentar

Liker faktisk å lese tester for så å gå ned i kommentarfeltet å se poe sine kommentarer, nesten blitt tradisjon på tester av se-tlf. Har ingenting i mot at han sier det han mener der. Ville også blitt kjedelig dersom det aldri skulle vært krangling av noe slag her på amobil. Jaja...

OT:

Må alikevel si at jeg synes testen er god og ut i fra det som står der er 4 en passende karakter. Liker virkelig designet til Aino:), men det blir nok ikke noe kjøp.

Lenke til kommentar
Svar meg nå på spørsmålet mitt du. Hvorfor gjorde du det?

 

Fordi du faktisk har sagt det. Er det noe galt i å sitere deg? Kan du ikke stå for det du sier?

 

Det er jo interessant at du som roper høyest her proklamerer

Og jeg har flere ganger, i mange forskjellige tråder, understreket at jeg har sluttet å lese tester her på amobil.

 

Jeg synes dette er veldig greit å ha i bakhodet når man leser kommentarene dine.

 

Kommentarene mine er bygd på sluttkarakteren, og ikke på bortforklaringer i testen. Men observerer at dere nok en gang ikke har klart å få med dere alle funksjonene på en SE. Kan det hende dere har gått dere bort i Symbian?

Og forøvrig kan jeg begynne med samme herskerteknikk som du prøver deg på. Jeg kan også klippe og lime innhold ut av sin kontekst, slik at du fremstår som en komplett idiot, men jeg synes sånt er å slå under beltestedet, og vil ikke synke så lavt.

Og bare for at du ikke nå skal bli i tvil; nei jeg har ikke lest denne testen, men har lest tilbakemeldinger, og plussene og minusene. Har også lest sluttkommentaren. Og ble da enda mer forbauset over karakteren.

Kan det muligens være at dere har totalt missforstått hele telefonen? At det er en vanlig skyvetelefon, med en ekstra funksjon i media"panelet", og ikke en trykkfølsom mobiltelefon, med begrensinger? Tipper dere hadde forstått det, hadde det dreid seg om en Nokia...

Lenke til kommentar
Liker faktisk å lese tester for så å gå ned i kommentarfeltet å se poe sine kommentarer, nesten blitt tradisjon på tester av se-tlf. Har ingenting i mot at han sier det han mener der. Ville også blitt kjedelig dersom det aldri skulle vært krangling av noe slag her på amobil. Jaja...

OT:

Må alikevel si at jeg synes testen er god og ut i fra det som står der er 4 en passende karakter. Liker virkelig designet til Aino:), men det blir nok ikke noe kjøp.

 

Litt liv og røre, skaper et levende forum ;)

Men du skal ikke slå fra deg Aino på bakgrunn av denne testen. Les hva mobilen.no skriver, før du bestemmer deg. De har nemlig forstått at dette ikke er en trykkfølsom mobiltelefon, men en vanlig skyve telefon, med et mediapanel med trykkfølsomt UI. Kan også nevne at Opera mini blir trykkfølsom på denne telefonen. Tipper Amobil ikke har klart å få det med seg?

Lenke til kommentar
Kommentarene mine er bygd på sluttkarakteren, og ikke på bortforklaringer i testen.

Og forøvrig kan jeg begynne med samme herskerteknikk som du prøver deg på. Jeg kan også klippe og lime innhold ut av sin kontekst, slik at du fremstår som en komplett idiot, men jeg synes sånt er å slå under beltestedet, og vil ikke synke så lavt.

Og bare for at du ikke nå skal bli i tvil; nei jeg har ikke lest denne testen, men har lest tilbakemeldinger, og plussene og minusene. Har også lest sluttkommentaren. Og ble da enda mer forbauset over karakteren.

 

Dermed er jo kommentarene dine irrelevante når du kommenterer en test du ikke har lest. Du tar ting ut av sammenhengen fordi det passer din argumentasjon, siden du mener alt Sony Ericsson lager fortjener en 6'er. Verden er dessverre ikke slik at Sony Ericsson er perfekt, det er de langt i fra.

 

Du plukker ut ting helt ut av sammenhengen ved å ikke lese en test du klager på, så ser ikke du har noe grunn for å syte over at andre klipper og limer ut sludder og vås fra det du skriver, uten å ta med sammenhengen.

Lenke til kommentar
Litt liv og røre, skaper et levende forum ;)

Men du skal ikke slå fra deg Aino på bakgrunn av denne testen. Les hva mobilen.no skriver, før du bestemmer deg. De har nemlig forstått at dette ikke er en trykkfølsom mobiltelefon, men en vanlig skyve telefon, med et mediapanel med trykkfølsomt UI. Kan også nevne at Opera mini blir trykkfølsom på denne telefonen. Tipper Amobil ikke har klart å få det med seg?

 

Er det med Opera så mye å rope hurra for? Hvorfor lage en mobil der touchen kun er på enkelte ting? LG gjorde dette på sin KS360 også: Der fungerte kun touchen når du skulle slå inn nummer for å ringe... Dåligt.

 

Meneh, hvorfor referere til Mobilen.no? Espen bommer på fakta i alle omtalene sine. (Inkludert sin test av Aino! Mente telefonen hadde FM-sender helt fram til en forumbruker rettet dette.)

Ikke bare bommer Espen, men han viser begeistring for slikt som HTC Tattoo. Der snakker vi fattig produkt med resistiv skjerm på Android med lavere-enn-standard oppløsning på skjermen. Flere kjøpere rapporterer også at de er sterkt misfornøyd med den "terningkast 6"-mobilen.no-telefonen.

 

Poenget mitt er... Link heller til noen seriøse. For Mobilen.no er stusslige greier. Og du poe? I know you can do it.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...