Gå til innhold

hva er mininjum karakter for og bli småfly pilot?


fsx

Anbefalte innlegg

jeg lurer på hva den mista karakteren er for og bli småfly pilot jeg har 2 i karakterer noen ganger og kanskje 3 karakterer?

 

 

 

 

PS. sorry for alle skrivefeil sliter på skolen :(

 

 

PS AGAN. dete er ikke troll

 

 

 

PS IGJEN, vis dete er troll så sier jeg det på forhand

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skolekarakter har da ikke noe å si for å bli pilot...

 

timene kan man enten få igjennom militæret, da er det militærets karakterer fra bla sesjon som avgjør om du kommer inn i riktig gren i flyvåpnet, samt din egen fysiske kondisjon som feks 100% ukorrigert syn

 

du kan eller ta flysertifikat privat.. men dette er dyrt

Lenke til kommentar
skolekarakter har da ikke noe å si for å bli pilot...

 

timene kan man enten få igjennom militæret, da er det militærets karakterer fra bla sesjon som avgjør om du kommer inn i riktig gren i flyvåpnet, samt din egen fysiske kondisjon som feks 100% ukorrigert syn

 

du kan eller ta flysertifikat privat.. men dette er dyrt

tenkte og ta flysertifikat privat!...

men hvor mye koster det for og fly jagerfly?

Lenke til kommentar

mitt tips snakk med en rådgiver på din skole. de har ofte mye mer erfaring med dette enn de fleste forumbrukere. Utenom det trenger du vel bare flylappen for å fly småfly. Og jeg vet ikke om det er noe offentlig utdannings institusjon som tilbyr det. Men med den lille googlingen jeg har gjort så trenger du ikke en gang grunnskolen for å kunne ta den lappen.

Lenke til kommentar
skolekarakter har da ikke noe å si for å bli pilot...

 

timene kan man enten få igjennom militæret, da er det militærets karakterer fra bla sesjon som avgjør om du kommer inn i riktig gren i flyvåpnet, samt din egen fysiske kondisjon som feks 100% ukorrigert syn

 

du kan eller ta flysertifikat privat.. men dette er dyrt

tenkte og ta flysertifikat privat!...

men hvor mye koster det for og fly jagerfly?

Eh, jagerfly privat? Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Et troll unnskylder seg ytterst sjelden for skrivefeil i innleggene sine. Et troll har som oftest som mål å ødelegge tråder fremfor å lage nye. Med mindre det er snakk om opplagte oppdiktede problemstillinger, provosering eller diverse andre lurerier faller det nok ikke under betegnelsen "troll".

 

Her unnskylder brukeren, som tydeligvis har en eller annen form for skrivevansker, seg for dette og ber i tillegg andre om å respektere det. Problemstillingen er realistisk nok den er i tillegg plassert i riktig kategori og jeg ser ingen grunn til å anklage noen for å være troll uten grunnlag. Da er det bedre å rapportere hvis man er i tvil. Her gjelder den gyldne regelen om at hvis man ikke har noe fornuftig å si så holder man kjeft.

 

Ytterlige hets vil bli slettet!

 

edit: Tilbakemeldinger tas på PM

Endret av hernil
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det kommer helt ann på hva du legger i småfly pilot. Du kan fint ta ett PPL (Privat Pilot License), som koster rundt 50 000,- kroner. Du kan dog ikke ta deg betalt for å fly passasjerer med ett slikt sertifikat, men kun dele kostnader som fuel og leie. Om du ønsker CPL sertifikat (Commercial Pilot License) så begynner det å bli betraktelig dyrere.

 

Det finnes forresten en skole nordover som har begynt å utdanne folk til CPL, gratis. Regner med det er ganske hard kamp om disse skoleplassene. For å i det hele tatt kunne bli jagerpilot i forsvaret må du hvertfall ha generell studiekompetanse.

 

Du kan lese mer her http://www.nak.no/motor/html/bliflyger/ppla.html

Lenke til kommentar

Det finnes ingen krav til karakterer for å bli pilot. Derimot, er det en god del teoretisk lesestoff du må pløye gjennom – så du bør være komfortabel med å lese.

 

For å fly jagerfly, må du søke opptak gjennom Luftforsvaret. Det er da sesjonskarakteren din, i tillegg til resultat av andre tester og helsesjekker som avgjør. Vanlige folk kan ikke uten videre fly rundt i jagerfly for gøy, og det er derfor ikke mulig å ta dette privat.

 

 

:)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...