Gå til innhold

Roskilde Festival 2010: Informasjon og Diskusjon


Joakim Skurk

Anbefalte innlegg

Hvorfor melder du egentlig ifra om svartebørssalg? Det er jo en vinn-vinn situasjon for alle utenom Staten. Selger tjener penger, kjøper får en billett, arrangementet blir fullt. De eneste som taper er Staten som ikke får avgiftene de vil ha.

Staten har jo fått avgiften sin når selgeren kjøpte billetten uansett.

Og det finnes folk som gjør det for å tjene penger.

De kjøper masse billetter til ting de regner med blir utsolgt så selger de billettene når det har blitt utsolgt til mye høyere pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor melder du egentlig ifra om svartebørssalg? Det er jo en vinn-vinn situasjon for alle utenom Staten. Selger tjener penger, kjøper får en billett, arrangementet blir fullt. De eneste som taper er Staten som ikke får avgiftene de vil ha.

 

Du har nok ikke sett hele bildet. Svartebørssalg lager nemlig en ond sirkel:

Det gjør at folk kjøper inn masse billetter som de skal selge til minst 150% av prisen etter at billettene er utsolgt. Men hadde ikke disse svartebørsfolka kjøpt disse billettene hadde kanskje ikke arrangementet blitt utsolgt (like fort) og du hadde kunnet kjøpe billett til vanlig pris istedet for svartebørspris.

 

Hvis alle som faktisk bare har kjøpt en billett til overs blir tvunget (rapportert) til å selge billettene sine til vanlig pris derimot, er det ikke noen grunn for svartebørsfolka å kjøpe masse billetter da de ikke vil få mer enn vanlig pris for dem uansett. Dermed tjener ikke svartebørsfolka noe og du slipper å betale 150% for billetten.

 

tl;dr Jeg følte et behov for å forklare hvordan svartebørsen funker og hvorfor du utelukkende taper på den.

Lenke til kommentar

FAEN SÅ DIGG!

 

En uke til jeg drar på vei til Roskilde. Garantert et høydepunktene i året. Gorillaz, Them Crooked Vultures, Muse/Prodigy o.s.v. kommer nok til å bli gode festivalminner. Men redd for at ingen kommer til å slå SlipKnot i fjor. Den konserten der var seriøst epic!! :dribble:

 

Them Crooked Vultures kommer til å bli så epic, med tanke på jeg er stor fan av både Queens of The Stone Age og Led Zepplin, å Foo Fighters og Nirvana alltid har vært band jeg har likt. Oransje scena er perfekt for denne trio`en!

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Dette blir bra, nettop funnet frem kjole og hvitt sammen med kilt :D

Øh, skjønte ikke den helt? Skal du ha på deg kjole og hvitt og kilt samtidig?

Nei ikke samtidig, men er da flere dager :D

 

Haha. Kjole faktisk! Herlig :)

 

Husker i fjor så begynte noen å rope rape på grunn av en gutt gikk rundt i rosa kjole, og trudde det var han voldtektsmannen som var på fære i fjor. Skapte veldig paranoia i fjor.

Lenke til kommentar

Bare å skaffe billig svart tekstil-duk eller noe sånt det, å bare spraye på med spraymaling eller noe sånt

 

Vi blir en liten camp, og det er bare meg og en kompis de første dagene. Mulig vi kommer innom med stoler da å slår av en prat, siden da har vi tid til det. :p

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Dette blir bra, nettop funnet frem kjole og hvitt sammen med kilt :D

Øh, skjønte ikke den helt? Skal du ha på deg kjole og hvitt og kilt samtidig?

Nei ikke samtidig, men er da flere dager :D

 

Haha. Kjole faktisk! Herlig :)

 

Husker i fjor så begynte noen å rope rape på grunn av en gutt gikk rundt i rosa kjole, og trudde det var han voldtektsmannen som var på fære i fjor. Skapte veldig paranoia i fjor.

Ikke kjole, men sånn pingvin dress

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...