Gå til innhold

Roskilde Festival 2010: Informasjon og Diskusjon


Joakim Skurk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke lest de siste sidene av tråden, men jeg har en historie å dele blant de cannabis-røykende Roskildedeltakerene.

 

Tidligere i denne tråden har det blitt nevnt at brukt av lettere rusmidler som cannabis er så godt som tolerert i Roskilde. Mtp. nærheten til Christiania og at det er en relativt stor festival, så burde dette være til en viss grad være en no-brainer, også tatt til betraktning Danmarks politiske debatt rundt eventuell legalisering. Denne toleransen har jeg også hørt fra bekjente som tidligere har vært på Roskilde.

 

Jeg og min bror var på denne festivalen, men vi erfarte derimot ikke denne unike toleransen alle skryter av (historier som at t.o.m. politiet tar seg en jonas i blant er gode gjengangere). Mens broren min satt og røykte kom det to politikonstabler til oss. Behandlingen her var langt bedre enn i Norge, så på en måte var det overveldende, men de stumpet jointen, spurte om han hadde noe mer, hvilket han svarte nei til (sannheten var vel at om man gravde rundt i teltet hans ville man ha funnet 5 forskjellige typer à 20 gram til sammen). De advarte han om at hvis de så han røyke igjen så ville han få 2000 DKK i bot.

 

Som sagt er dette mer tolerant enn f.eks. i Norge mtp. at de ikke sjekket om han hadde noe mer, og at de ganske enkelt la jointen på bakken rett foran han etter de hadde stumpa den igjen. Som rastafarien han er tok han jointen igjen og fortsatte å fyre etter politikonstablene hadde forsvunnet ut i horisonten.

 

Ikke et altfor on-topic innlegg, og kanskje ikke den mest praktfulle historien, men basert på de historier jeg fikk servert før turen så høres dette relativt konservativt ut fra politiets side. Har flere opplevd lignende hendelser? Nå var dette riktig nok et engangstilfelle, men jeg fikk det inntrykket at de ikke vil tolerere det, men pga. folkemengden er det slik at de rett og slett må det, men det stopper dem ikke fra å anvende loven i noen tilfeller.

Endret av Diazepam
Lenke til kommentar

Politiet tar faktisk noen for cannabis-røyking hvert år. Noen konstabler bryr seg, mens andre gir totalt faen. Jeg gikk rett forbi en politimann med en joint i kjeften uten at det var noe problem. En dude på campen ved siden av oss ble tatt. Han ble fratatt jointen han hadde og fikk 1000DKK i bot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...