Gå til innhold

Roskilde Festival 2010: Informasjon og Diskusjon


Joakim Skurk

Anbefalte innlegg

I og med at første band ble sluppet i dag, 02.12.09, tenkte jeg det var på tide å starte opp tråden for Roskilde Festival 2010. Jeg vil oppdatere førstepost hele veien med bekreftede band i alfabetisk rekkefølge i tillegg til annen informasjon jeg kommer over.

 

post-72056-1259791170.png

 

Når?

1.-4. Juli (Warm-up fra 27. Juni - Campen åpner 26. Juni kl. 18.00)

 

Billetter bestilles her - Billettene koster i år 1945,- inkl. mva.

 

Bekreftede band:

Afenginn

Matias Aquayo

Analog Africa Soundsystem

Arriba La Cumbia

The Asteroids Galaxy Tour

Alice in Chains

Bad Lieutenant

Baron Criminel

Bassekou Kouyate & Ngoni Ba

Beach House

The Bear Quartet

Beat Torrent

Biffy Clyro

Blackie and the Rodeo Kings

Boban i Marko Markovic Orkestar

Brother Ali

Canteca de Macao

Casiokids

Céu

Chimes & Bells

Choc Quib Town

Circle

Converge

CV Jørgensen

Daara J Family

Dala Dala

Den Sorte Skole

Dirty Projectors

Dizzy Mizz Lizzy

Drake

Dulsori

Efterklang

Eim Ick

Electrojuice

Fallulah

The Floor Is Made of Lava

Florence and the Machine

FM Belfast

Freja Loeb

Gallows

Ghost Society

Gorillaz

Health

Ice Age

Ikonika vs Cooly G

Japandroids

Jack Johnson

The Kandidate

Kandy Kolored Tangerine

Kasabian

Kashmir

Kasper Spez

Killswitch Engage

The Kissaway Trail

Kings of Convenience

LCD Soundsystem

Lindstrøm & Christabelle

Meshuggah

Mexican Institute of Sound

Moderat

Motörhead

Muse

My Evil Twin

The National

Nephew

Night Fever

John Olav Nilsen & Gjengen

NOFX

Orchestre Poly-Rythmo De Cotonou

Van Dyke Parks

Pavement

Porcupine Tree

Prince

Rising

Robyn

The Rumour Said Fire

Schlachthofbronx

Serena Maneesh

Shantel & Bucovina Club Orkestar

Sick of It All

Sleep Party People

Sólstafir

Tech n9ne

The National

The Temper Trap

Thee Attack

Them Crooked Vultures

Tinariwen

Valient Thorr

Vampire Weekend

Wild Beasts

Wooden Shjips

 

Musikkprogram

 

Kinoprogram

 

 

Lenker:

Roskilde Festival

Roskildenews - Her finner man all info ang. ting som skjer i forbindelse med RF i tillegg til en oversikt over alle bandrykter. (Jeg henter mye informasjon fra denne siden, som forøvrig driftes av en venn av meg.)

Spotify-spilleliste med et utvalg av låter fra bekreftede band.

 

 

Diverse saker/info/nyheter:

- Campen åpner i år dagen før warm-up'en starter. Dvs. lørdag 16. Juni, kl. 18.00.

- Astoria er historie grunnet dårlig billettsalg i '09. Det pågår en kampanje for å redde denne scenen, men foreløpig er det ingen tegn på samarbeidsvilje fra RF.

- Store deler av camp west blir i '10 et stort hull i bakken. Les mer her. Oppdatering: Camp C vil allikevel være tilgjengelig. Hurra! :fun:

Endret av Joakim Skurk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjerner dem West så blir jeg furten, elsker den delen. Chill og fester på et sted, istede for East hvor det for mange danske bavianer som går rundt. :p

 

Disse bandene skal hvertfall ifølge rykter eller bekreftelser turnere eller spille litt i Europa i sommer:

Tool

Them Crooked Vultures(sideprosjektet til Josh Homme fra Queens of The Stone Age, Dave Ghrol fra Nirvana/Foo Fighters og Jon Paul Jones fra Led Zepplin)

Justice

Muse

The Prodigy

Rammstein(men spiller i København 2. juni 2010 så jeg tviler på litt om de skal spille på Roskilde da)

 

Blir forresten ikke 2010 det 40`ende året til Roskilde?

Lenke til kommentar

Them Crooked Vultures håper jeg tar en tur innom, et band som jeg ikke tror vil spille på en vanlig scene i Norge av en eller annen grunn tiltross for at Josh Homme liker Norge litt.

 

Eagles of Death Metal spilte i fjor, og bruker som kjent trommisen til Queens of The Stone Age og de hadde vel en liten episode med publikum(fordi noen kasta tennisball på vokalisten?). Uansett den konserten var jeg fornøyd over, og jeg fikk flaska til Jesse Hughes! :D

 

Justice kommer garantert til å spille i norden i sommer. Så jeg er gangske sikker på at det blir enten Øya, Oslo Live eller Roskilde på dem.

 

Tool håper jeg på, men blir ikke noe særlig skuffa hvis dem ikke kommer. Jeg fikk jo Faith No More i fjor, et band som jeg aldri trodde jeg skulle få sett live i flere år nå på grunn av de hadde en av reunion-konsertene sine på Roskilde.

Lenke til kommentar
Justice kommer garantert til å spille i norden i sommer. Så jeg er gangske sikker på at det blir enten Øya, Oslo Live eller Roskilde på dem.
Kunne godt tenke meg å vite hvor du har hørt/lest dette, jeg bare MÅ få med meg Justice neste gang jeg har sjansen. Hadde billett til Oslo Live da de spilte der sist, men dro ikke.
Lenke til kommentar
Da er det jo flaks for deg at neste festival ikke er før neste år. ;)

Jepp, må skaffe meg jobb å begynne å spare :)

 

Justice kommer garantert til å spille i norden i sommer. Så jeg er gangske sikker på at det blir enten Øya, Oslo Live eller Roskilde på dem.

Venta alt for lenge på Justice nå. De er en meget bra subliner, som trekker veldig mange folk, så jeg tror ikke Roskilde kommer til å droppe dem hvis de skal på tour.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...