Gå til innhold

Kontor-PC til mor og far? (ferdigbygget, 4-5K)


Anbefalte innlegg

Har noen tips til en OK ferdig-PC i den rimelige prisklassen? Helst ikke over 5K, gjerne mindre. Skjerm og andre eksterne enheter finnes fra før.

 

Kravene er vel egentlig bare "nok RAM", god driftssikkerhet og ikke for mye støy.

 

Noe slikt som denne, men jeg har så liten oversikt over dette segmentet at jeg gjerne tar i mot andre tips!

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den her er noe bedre synes jeg - satt opp slik:

- INTEL Pentium Dual-Core E6300 2.80GHz

 

- 4GB DDR2 minne, 800MHz

 

- 500GB 7200RPM harddisk

 

- GeForce 9500GT 512MB PCI-E skjermkort

 

- Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk

 

- Minnekortleser og trådløst kort (ikke valgt)

 

 

- Øvrig programvare (ikke valgt)

 

- Tastatur og mus (ikke valgt)

 

- Høyttalere (ikke valgt)

 

Total pris 4 424,-

 

EDIT: jeg tror Svenni sitt forslag er bedre, men jeg så ikke det før nå.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Takker for innspill så langt. Er i utgangspunktet litt skeptisk til de billigste nettsjappe-bygde PCene da de erfaringsmessig bruker å bråke som uvær, men den Multicom-modellen med 'Silent' i navnet og 'lavt støynivå' kan være interessant.

 

Bærbare flyter huset deres over av, men takk for tanken. Har allerede satt opp 2 22-tommere de bruker, så det må bli stasjonær. Skal erstatte en gammel Athlon 64 3200+ som egentlig er rask nok på prosessorsiden, men den har en treg liten disk og DDR1 så det er ikke verdt å flikke mere på den.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bygge selv?

Latskap i bunn og grunn. Satte sammen et ganske likt oppsett som ditt først (neppe så ulikt den Multicom-modellen du nevnte tidligere heller), men kom frem til at i denne prisklassen vil neppe ytelsen oppleves som substansielt bedre til deres arbeidsoppgaver, samt at jeg har bedre ting å bruke juleferien på. Til eget bruk ville jeg ha bygget selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...