Gå til innhold

Test: Noctua NH-D14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WOW, installer denne kjøleren så ser du omtrent ikke hovedkortet ditt lenger. Jeg irriterer meg over at effektive luftkjølere er så store og dekker så mye av hovedkortet. Må av med kjøleren for hver minste lille ting jo. Det blir fort kjedelig. Men det er kansje ikke alle som gjør forandringer i pcen 1 gang i uka heller da.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvor mye luft den den 14cm vifta flytter. Jeg kunne tenkt meg et par av dem på vannkjølinga mi.

 

110,3 m³/t (1200 rpm), 83,7 m³/t (900 rpm), 71,2 m³/t (600 rpm).

 

Det finnes vifter som pusher mer luft, men da blir den annen lyd. Selv på laveste rpm slår denne Mist sine vifter. Men er du ute etter potensiell ennå høyere ytelse, så er Scythe Slip Stream eller Ultra Kaze en mulig vei - dog med hørselskader som resultat av den råeste.

Finnes det noen tester på den vifta andre steder? lurer på om den er god til å suge også... -og med det mener jeg om den egner seg til å sette fremme i kabinettet for å suge inn kald luft.

 

 

Luftkjølerene er jo blitt så gode at det ikke er mye poeng å knote med vannkjøling lenger :)

Problemet er å få ut varmlufta, slik at den ikke blir stående inne i kabinettet og resirkuleres -av den grunn kjører jeg vannkjøling. Lettere å få varmlufta UT av kabinettet.

Lenke til kommentar
Det står da 536,- på Datakjeden.no's nettsider

 

Nei, nå er prisen der på 699,- på webshop, eller 1029,- i butikk. Men jeg kjøper ikke hos Datakjeden uansett, etter at de ble oppkjøpt av Amentio.

Ja, de har tydeligvis forandret prisen. Mistenkelig at de skulle prise den til 536,- akkurat den dagen hw.no publiserte en test av den, for så å sette den opp dagen etterpå :hmm:

 

Aha..konspirasjoner og lokketilbud..? :!: -kan hende for å ha et slags "tilbud".

 

Finnes det noen tester på den vifta andre steder? lurer på om den er god til å suge også... -og med det mener jeg om den egner seg til å sette fremme i kabinettet for å suge inn kald luft.

 

Kjøleren er også testet hos Xbit labs

 

Her er kun vifta testet.

Synd de "bare" konsentrerte seg om å måle støy. Jeg hadde gjerne sett en test der man også måler luftgjennomstrømming både ved avsuging og påtrykking, for å si det sånn.

 

Jeg lurer litt på å skaffe meg et par av disse, en til å sette i front av mitt P182, og en på vannkjøling som står med to vifter i push-pull for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...