Gå til innhold

Test: Noctua NH-D14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke skal overklokke noe nevneverdig så tror jeg ærlig talt denne kjøleren blir overkill. Hadde nok heller vurdert TRUE eller NH-U12 da, med en 120mm på lav rpm. På laveste hastighet vil jeg betegne 120mm-vifta som følger med NH-U12P for knapt hørbar.

Ok. Da går jeg heller for den. Må jeg inn å stille på farten i biosen hver gang og må jeg følge med hvilken rpm som blir for lav osv?

Nå har jo klokket prosessoren fra 2.6 til 3.2 ghz omtrent med stock kjøler. Det går fint, men synes den er litt støyende under idle

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å gå inn i BIOS nei. Det følger med to spenningsregulatorer du kobler mellom vifta og kontakten på hovedkortet som styrer rpm. Jeg husker ikke helt hvor mange rpm det laveste er - jeg tror det er rundt 900. Selv på den hastigheten gjør den nok fortsatt en bedre jobb enn boxed-kjøleren til Intel noen sinne kan drømme om å klare ;)

 

Edit: Husk å sjekke at du bestiller versjonen som er tilpasset LGA1156/Core i5.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Du trenger ikke å gå inn i BIOS nei. Det følger med to spenningsregulatorer du kobler mellom vifta og kontakten på hovedkortet som styrer rpm. Jeg husker ikke helt hvor mange rpm det laveste er - jeg tror det er rundt 900. Selv på den hastigheten gjør den nok fortsatt en bedre jobb enn boxed-kjøleren til Intel noen sinne kan drømme om å klare ;)

 

Edit: Husk å sjekke at du bestiller versjonen som er tilpasset LGA1156/Core i5.

Takker for god info :) Ja, jeg så det var to versjoner av samme vifta.

Lenke til kommentar

Jeg trodde det var cpuvifta som gav fra seg det meste av støyen. Hos meg skal visst strømforsyningen være noe av det mest stillegående på markedet. Da er det vell bare skjermkortet igjen. Har tenkt å sette på en noctua der og om det lar seg gjøre. Har ingen kabinettvifter koblet til.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...