Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så dere forventer at Wenger sprenger overgangsrekorden til klubben 2 ganger i løpet av 1 vindu, og 3 ganger i løpet av 6 mnd? Urealistisk. Dessuten ligger både Dortmund og Gladback godt an i bundeliga og selger neppe sine beste spillere i januar.

 

Jeg tror helt ærlig at vi ikke får inn noen verdt merke seg i januar. Det er ikke noe Wenger typisk gjør. Sist var vel Arshavin etter at vi lå i bakevja den sesongen.

 

Når det gjeder salg tipper jeg bare Squidden forsvinner. Almunia sin kontrakt går vel ut til sommeren og klubber vil vel heller hente ham gratis.

 

Det er strengt talt ikke en eneste Arsenal supporter som forventer akkurat det der, men det er fortsatt lov til å håpe og drømme.

Lenke til kommentar

Innlegget mitt var ment som et forslag til hva jeg ville ha gjort om jeg var Wenger. Jeg forventer ikke at både Reus og Götze kommer inn i januar. Jeg tror dog ikke at det er usannsynlig at vi får én av dem. Alt tyder på at Götze er Wengers hovedmål.

 

Edit:

@MattLawExpress:

Arsenal scouted lukas podolski in cologne game on fri night - full story in tomorrow's express.

 

Interessant.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Er spent på hva som skjer i januar-vinduet. Det hadde vært digg om vi solgte unna litt søppel og brukte litt av det enorme transferbudsjettet vårt. Forslag:

 

Ut:

Andrei Arshavin - En skygge av seg selv. Har fremstår som ubrukelig i det siste. Han har bare noen få år igjen, og fortjener å tilbringe dem i en klubb hvor han kan spille i sin favoriserte posisjon.

Sebastién Squillaci - Kjempeflopp som ikke får spilletid.

Manuel Almunia - Gidder ikke å si noe en gang.

Marouane Chamakh - samme som Squiddern. Det ryktes at PSG er villige til å betale £10m for ham. Kjempedeal for oss, i så fall.

 

Inn:

Mario Götze - Har blitt linket sterkt til oss i det siste, og både han selv og Wenger har hintet til en overgang. Et av verdens største talenter, og kan spille både som playmaker og som høyrekant.

Marco Reus: Dominerer i Bundesliga, og har 10 mål på 14 kamper. Er like god på høyrekanten som på topp, og jeg innbiller meg å ha lest at han er gooner.

Enig med veldig mye, bare reagerer på en ting, var kanskje ikke slik du mente det, men du sier Chamakh har vært en kjempe flopp? Enig at han må ut av Arsenal, for sin egen del hovedsakelig, men han har da ikke vært en flopp. Gratis og bidro sterkt når RvP var ute med skade i begynnelsen i Arsenal karieren sin. Passer desverre ikke helt inn i taktikken vår, og får lite spillertid, noe som reflekterer på formen.

 

 

Når det gjeder salg tipper jeg bare Squidden forsvinner. Almunia sin kontrakt går vel ut til sommeren og klubber vil vel heller hente ham gratis.

Almunia går på free trasfer. Han har en klausul som sier han kan gå gratis.

Lenke til kommentar

Tror dere virkelig at Wenger gjør stort i januar? Følger ikke så mye med på rykter selv for tiden.

Selv om Wenger kanskje innså krisa etter salget av Cesc og Samir, er jeg redd for at de siste hasteinnkjøpa og lagets prestasjoner de siste månedene gjør at han fornøyd igjen. Vi er jo ikke milevis unna en 3. eller 4. plass, og det er jo der vi har ligget de siste åra, uten at Wenger har gjort drastiske tiltak før.

Lenke til kommentar

@Detective82:

#Arsenal will bid £30m for Götze say the Mirror. The story is not going away. Götze and Podolski incoming changes the squad entirely.
The story in the Mirror is run by John Cross. He gets things wrong occasionally but very rarely when he repeats it. He has top sources.
Götze would take Arshavin's place in the squad. The little Russian is losing Wenger's faith.

 

Edit: Her er artikkelen.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

30£ mill? Skjer aldri på like mange millioner år. Det finnes bedre spillere der ute man kan få får halvparten av den summen der. Dog kanskje ikke like gode på lang sikt.

 

John Cross spyr forøvrig ut med piss hvert eneste overgangsvindu. Tar alt han sier med en dødehav av salt.

 

Vet jeg høres veldig negativ ut, men dette har jeg rett og slett ikke tro på. Ikke mtp så mye vi brukte i sommer (ja, jeg vet vi solgte for mer, men Toure + Badybayor pengene ble aldri reinvestert. Hvorfor skal Fabby + Na$ri pengene bli det?). Da har jeg større tro på Podolski eller denne Reus.

 

Med mindre noen "viktige" (i.e. Chamakh, Arshavin som vi MÅ eventuelt ha erstattere for) forsvinner så tror jeg ikke vi kjøper noe i det hele tatt. Det er ikke Wengers MO.

 

Hvis vi snakker om sommeren 2012 så tror jeg det er mer sannsynlig at det blir forhandlet om Götze. Jeg tror likevel prisen blir en enorm hindring. Husk at Wenger ikke ville bla opp 18£ mill for Mata. En spiller som jeg ser på som bedre enn Götze for øyeblikket.

 

Til sist, som jeg har nevnt tidligere, hvorfor skal Dortmund selge en av sine beste spillere i januar når de ligger godt an i Bundesliga? Det henger ikke på greip.

Lenke til kommentar

30£ mill? Skjer aldri på like mange millioner år. Det finnes bedre spillere der ute man kan få får halvparten av den summen der. Dog kanskje ikke like gode på lang sikt.

Bedre spillere enn Götze for £15M? Neppe.

 

Ikke mtp så mye vi brukte i sommer (ja, jeg vet vi solgte for mer, men Toure + Badybayor pengene ble aldri reinvestert. Hvorfor skal Fabby + Na$ri pengene bli det?).

Husk at vi prøvde oss på mange spillere i samme prisklasse i august. Dessverre var det for sent i vinduet til at noen ville selge.

 

Husk at Wenger ikke ville bla opp 18£ mill for Mata.

Det vet verken du eller jeg noe om.

 

Til sist, som jeg har nevnt tidligere, hvorfor skal Dortmund selge en av sine beste spillere i januar når de ligger godt an i Bundesliga? Det henger ikke på greip.

Så lenge spilleren vil bort, trenger ikke det å være noen hindring. Bare se på Ronaldo og Cesc, for å nevne et par.

 

Når det er sagt forventer jeg ikke på noen måte at Götze kommer i januar, men det er helt tydelig at vi er interesserte i ham. Wenger ser ut til å ha et godt forhold til både Klopp og Mario selv, så vi får håpe på det beste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

30£ mill? Skjer aldri på like mange millioner år. Det finnes bedre spillere der ute man kan få får halvparten av den summen der. Dog kanskje ikke like gode på lang sikt.

Bedre spillere enn Götze for £15M? Neppe.

 

Ikke mtp så mye vi brukte i sommer (ja, jeg vet vi solgte for mer, men Toure + Badybayor pengene ble aldri reinvestert. Hvorfor skal Fabby + Na$ri pengene bli det?).

Husk at vi prøvde oss på mange spillere i samme prisklasse i august. Dessverre var det for sent i vinduet til at noen ville selge.

 

Husk at Wenger ikke ville bla opp 18£ mill for Mata.

Det vet verken du eller jeg noe om.

 

Til sist, som jeg har nevnt tidligere, hvorfor skal Dortmund selge en av sine beste spillere i januar når de ligger godt an i Bundesliga? Det henger ikke på greip.

Så lenge spilleren vil bort, trenger ikke det å være noen hindring. Bare se på Ronaldo og Cesc, for å nevne et par.

 

Når det er sagt forventer jeg ikke på noen måte at Götze kommer i januar, men det er helt tydelig at vi er interesserte i ham. Wenger ser ut til å ha et godt forhold til både Klopp og Mario selv, så vi får håpe på det beste.

 

Du har kanskje rett angående spillere til 15m. Tok en titt på div. høyrekanter i verden og fant vel bare Douglas Costa, Willian som kanskje kunne tenkes å være tilgjengelig for rundt 15m.

 

Angående Mata så vet vi noe. Vi vet at han hadde en klausul som gikk ut og vi vet at Wenger var interessert. Dagen etter klausulen gikk ut fortalte Wenger at vi ikke kom til å gjøre en deal med Mata. Vi kan derfor nokså sikkert konkludere med at det var prisen som var problemet. Eventuelt at Mata krevde for mye lønn.

 

Til slutt så synes jeg Cesc og Ronaldo er dårlige eksempler. De gikk i sommervinduet og hadde lenge ønsket seg bort begge to. Arsenal var dessuten i krise på tidspunktet Cesc gikk. Tviler på at Götze har et like sterkt ønske om å forlate klubben han vokste opp i som i tillegg gjør det bra i hjemlig serie.

 

Når det er sagt så ser jeg på sannsynligheten som betraktelig større til sommeren. Jeg mener bare at januar er meget usannsynlig med mindre noe drastisk skjer.

Lenke til kommentar

Arsène Wenger says it is unlikely he will make a move for another striker in the January transfer window.

 

Så vi vil fortsette med å ha 2 spisser bak van Persie som ikke er gode nok, men samtidig forsvinner Chamakh til ACN i januar så da står vi igjen med Park. Og selv om Wenger sier at han er åpen for å kjøpe en "fantastisk" spiller (Götze) så tviler jeg virkelig på at han vil kjøpe noen grunnet at prisen mest sannsynligvis blir for høy for den gniene franskmannen som vanligvis ikke er villig til å betale mer enn 50-60% av det klubben egentlig vil ha for spilleren.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...