Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

@Victoria.

 

Det du kaller risiko kaller jeg dårlig posisjonering og samhandling, dette er helt uavhengig av hvordan resten av forsvaret spiller når det er du som bestandig havner på feil side av linja og ikke følger løp. Clichy er langt fra en klasseback, dette er en oppfatning folk fikk fordi han hadde en god sesong (på opta) for noen år siden. Da hadde han ja et bedre forsvar med seg, ikke for å gi han ro, men for å plukke opp alle blunderne han gjorde. Og det at Clichy bidrar så voldsomt offensivt vet jeg ikke hvor du har fra, sammenligner du han med f.eks Baines (litt urettferdig?), så har Baines totalt 25 assists de siste tre sesongene mens Clichy har 2. Og Baines er en mye tryggere og bedre back enn Clichy noen gang har vært, selv med Adam i forsvaret. Og det lille jeg har sett av Santos så virker han mye bedre rustet for å "ta risiko" offensivt, bedre teknisk og har faktisk en innleggsfot. Så sier du at Sagna ikke bidrar offensivt, vel han bidrar på samme måte som Clichy kan, gjøre seg spillbar. De har vel omtrent like mange assists opp gjennom årene, på samme elendige innleggsfoten. Jeg klarer ikke helt forstå at du mener han er en "klasseback", jeg syns han er elendig, og når det kommer til andre klubber enn Liverpool og United så bruker jeg være rimlig objektiv. (Selv om Glen Johnson er søppel til 150mill uansett hvordan man ser det)

 

At jeg fremstår som usaklig, vel jeg skrev "nesten Uansett", men du må gjerne ta meg på det. Dere kunne hentet nesten hvem som helst i Premier League, og jeg er 100% sikker på at det ville vært tryggere enn Clichy.

 

Summasummarium så burde dere prise dere lykkelig over at Clichy har forsvunnet og glede dere til første kamp post-Unitedkampen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Hyrlen

Det er flere måter man kan opptre som offensiv, og de tallene behøver ikke kun basere seg på assist eller mål. Det kan også være:

- Bryte et angrep

- Skape rom til ballfører, som da kan passere back/stopper på innsiden/utsiden (2mot1)

- Trekke ut forsvarsleddet til motstanderen

 

 

Vi har i mange år hatt mer angrepsorienterte venstrebacker, enn hva tilfellet har vært på høyresiden. Nevner Silvinho, Cole, Clichy, og nå Gibbs. Er dette tilfeldig?

 

Kan det være seg slik, at Wenger faktisk har kjørt en litt "skjev" spillestil, pga styrken dette har medført fremover på banen. Tenker da også på spillertyper som har vært tilgjengelige i neste ledd, som f.eks Pires, Arshavin/Nasri. Pires var en spiller som elsket å dra seg innover på banen med ball, og fikk muligheten til det når Cole/Clichy kom sprintende opp for å gi han rom.

 

Kan da ikke si, at Silvinho/Cole/Clichy ikke har vært mer offensivt preget enn f.eks Sagna og Lauren i sitt spillemønster?

 

Ja, jeg synes det blir litt usaklig når det kommer så sterke påstander som; "Dere kunne hentet nesten hvem som helst i Premier League, og jeg er 100% sikker på at det ville vært tryggere enn Clichy."

 

Det ble etter min mening gjort flere feil fra sentral posisjon i forsvarsleddet ifjor, enn fra venstre back. Hvorfor da Clichy blir den store stygge ulven, er for meg en gåte. Velger man å henge seg opp i enkelte sine feil, og overser glatt andre sin jobb i laget?

 

Husker en kamp mot United for et par år siden, der Nani og Rooney gang på gang fikk store rom å gå i mot Clichy. Clichy hadde ingen sikring bak seg, og Song (eller noen av stopperene) kom ikke til for å stenge mulighetene innover på banen.

 

Etter kampen ble Clichy slaktet, men hva skulle han gjort?

Å møte spillere i en situasjon som back, da er man allerede dømt til å tape.

 

Var det Clichy som var dårlig, eller var det jobben rundt som gjorde jobben umulig for Clichy?

Jeg mener man må se det litt helhetlig, og kanskje ikke velge seg ut sine hoggestabber. Sier ikke at du nødvendigvis gjør det i dette tilfellet, men det er ofte slik at mange slipper unna kritikk pga sitt navn i forhold til andre.

 

Jeg mener at Clichy er en klasseback. Har han en sterk stopperduo som oser trygghet, og organiserer lagdelen på en slik måte man burde forvente av et lag som skal sloss om pokaler og champagne; så ville det blitt færre "synlige" feil. En slik stopperduo har vi ikke hatt på mange år, og det har heller ikke hjulpet at keepersituasjonen langt ifra har vært en trygg bit i puslespillet.

 

Clichy er ikke uten feil, men det er tvilsomt om flesteparten deler synet ditt av hvor "elendig" han er. Tror det er ganske mange klubber, som kunne hatt lyst på Clichy. Real Madrid, PSG, Pool, og bl.a Milan, var klubber som fulgte med tidlig i sommer. City som til slutt kjøpte han, kunne vel sikkert valgt hva de ville.

Endret av VictoriaConcordiaCrescit
Lenke til kommentar

Takk for innføringen offensiv fotball. Ikke nedlatende i det hele.

 

Ja det kan godt hende Wenger har en skjev spillestil, for all del, det luker ikke vekk og unnskylder likevel ikke alle de personlige feilene Clichy har. Og det er dem vi addresserer. Og jeg tror jeg vet hvordan kamp du snakker om, da Nani fikk sitt definitive gjennombrudd i Unitedtrøya, og Clichy solgte seg like billig som utgått melk på Kiwi. istedenfor å rygge som han burde mot Nani gikk han på hver ei finte.

 

Det kan godt hende Clichy blir en hoggstabbe, du mener det er ved en misoppfatning, jeg som stort sett alle andre ser at han er en begrenset spiller som stoler for mye på farta. Og gjør blundere på bakgrunn av akkurat dette når han møter bedre spillere og nekter å spille på deres premisser. Se på Tom Høgli, en jævlig begrenset spiller, likevel tok han ut Ronaldo som ingenting. Han forsto at han måtte rygge når han ikke hadde sikring, det gjør jo ikke clichy, det virker av og til som han får regelrette drypp og ikke har oversikt over hvem han har bak seg og foran seg. Samt at under hele sin karriere har hatt en fart som redder har. Det har han fortsatt, men det blir ikke lenger sett på som ungdommelig iver når han ruser i og selger seg, det blir sett på som ren dumhet.

 

Men jeg orker ikke diskutere dette mer, vi er uenig, ok. Og jeg tror du taler for døve ører når du hevder at Clichy er en klassespiller etter sine elendige sesonger for Arsenal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere er så alzheimer som det går ann til å få det. Utalelsene dine er som avataren din Fox. Clichy har gått på å nedover kurve, men å si han suger, huff. Veldig lett å ligge all skyld på en spiller, uten å se forutsetningene rundt. Sikter for øvrig hovedsaklig til innlegget over. Ingen som husker sesongen Almunia var en av Arsenals beste? Da han var stabil og ikke hadde masse blemmer? 07/08 sesongen om jeg ikke husker feil. Tonen var helt anderledes da. Nei, jeg sier ikke Almunia er god nå.

Lenke til kommentar

Er enig med hva Iceman #10 skriver, for jeg også føler litt perspektiv på måten man beskriver spillere på.

 

Hva mener man med

Begge suger svett

Hva betyr dette?

 

Almunia fikk kjemperos, når han tok over rollen fra Jens. Han ble hyllet, og mange var sjeleglad for at Jens (som også hadde mange tabber i sin karriere) endelig ble vraket.

I de siste årene, så klarte vel ikke Almunia å stå stabilt godt nok på dette nivået. Muligens kunne jobben vært noe enklere for han, om laget hadde hatt en mer kynisme i den defensive delen av spillet, samt innvestert i et godt stopperkjøp. Det skjedde ikke, og slik er gamet.

 

Uansett; Almunia er nok ikke en spiller som har det nivået, som man krever for et lag som skal sloss om pokaler i en liga som PL. Sikkert en helt grei keeper, for lag som har andre ambisjoner. Kanskje lag som sloss om å holde seg, eller en divisjon lenger ned? Det betyr ikke at han er ræva, for å bruke et klassisk uttrykk.

 

Clichy mener jeg holder en høy klasse, og har spilt fast i et lag med top4 plasser og CL spill i 8 sesonger. Det virker nesten som om det er en bombe, at han i det hele tatt har fått kamper ut ifra beskrivelsene.

 

Man kan mene at han ikke holder nivået, men jeg tviler på at Wenger, trenerteamet, og Frankrike (2. eller 3.valg som venstreback) tar så skammelig feil år etter år. Klart han har mer kvaliteter enn bare fart, noe annet blir bare tull.

 

Nei, jeg må si jeg savner noe bakkekontakt på måten man skal beskrive sin mening på enkelt spillere.

Endret av VictoriaConcordiaCrescit
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-140898

I may have signed for Arsenal had it not been for the 'Gervinho incident' - QPR skipper Joey Barton confirms he held talks with Arsene Wenger

 

The former Newcastle United player admits clash with Ivorian in first game of the season ruined his chances of Emirates switch, yet hails style of football at Loftus Road

 

http://www.goal.com/en/news/9/england/2011/09/21/2676388/i-may-have-signed-for-arsenal-had-it-not-been-for-the

Lenke til kommentar

Vi ender ikke opp på topp 4 i år uten videre i år, da må det virkelig tas grep. For meg virker Wenger som en arrogant idiot for tiden, og det synes helt klart at laget som en enhet ikke forsvarer seg godt nok, i tillegg til at forsvarslinjen spiller helt begredelig, både sammen og hver for seg. Hederlige unntak er Vermaelen og Sagna, med Song som bidrar fra midten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...