Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker


Varmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

''Sunderland boss Steve Bruce admits a Liverpool offer of £15m for striker Kenwyne Jones would be seriously considered.

 

Reds boss Rafa Benitez was keen to land the striker in January but failed to come up with a suitable offer with Bruce determined to keep hold of the Trinidad and Tobago international.

 

"If Liverpool had put the money down (in January) I would have had a decision to make and it is one the player usually dictates," Bruce said.

 

"You would find it difficult when there is £15million on the table from Liverpool. Then there is a decision, but there wasn't.

 

"Of course it will always be a fight to keep a player here from Liverpool. But the one thing they are going to have to do is do it right and do it with proper money because we don't have to sell. ''

Lenke til kommentar

se det fra Sunderland sin side.

 

1) De har en spisstype som går veldig bra med Bent.

2) Han er forholdsvis ung

3) Jones er en spisstype som IKKE er lett å erstatte. Finnes kanskje 10 spillere i verden som har de samme fysiske egenskapene og samtidig så mye erfaring fra øverste nivå.

4) Sunderland har veldig god økonomi og trenger aldeles ikke selge for å overleve.

 

De har råd til å takke nei til selv £10-12M.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Har også hørt Rafa følger med Cristiano Ronaldo...

Har mer tro på Frank Strandli-teorien min.

 

Eller står jo bare at Rafa følger med Ronaldo, det gjør jo jeg også. Men det betyr ikke at jeg skal hente han til Orkla IF.

 

Tror Giallorossi mener at det er UAKTUELT for Liverpool å hente Higuain som er toppscorer på Real Madrid. Da kan vi likesågodt prøve oss på Ronaldo. Sjansen for å få en av de to er 0%.

Lenke til kommentar

Ønske for sommeren:

 

- En god klassisk ving på venstrekant (Riera ut)

- Høyreback, backup for Johnson

- Venstreback, Aurelio forsvinner.

- Spillende sentral midtbanespiller som kan steppe inn for Aquiliani. Vi må slippe å spille med Lucas som "ballfordeler" i 7 av 10 kamper.

 

Personlig ønsker jeg meg disse 4:

 

¤ Juan Manuel Mata. 21 år - Valencia, pris rundt £16-20M.

¤ Vasilis Torosidis. 24 år - Olympiakos, linket til Pool for £6M.

Grekeren spiller mest på høyre back. Men også vikariere på venstreback samt i "Macherano" rollen og høyre midtbane.

¤ Charles N'Zogbia 23 år - Wigan, pris rundt £6-8M. Kan spille venstre back og venstreving.

¤ Kim Kallstrøm 28 år - Lyon. Free Transfer til sommeren. Står med rundt 244 kamper og 41 mål fra fransk toppfotball. I tilegg til 72 landskamper og 13 mål for Sveriges landslag.

 

Hvordan vi skal finansiere kjøp for £30-32M har jeg ingen formening om. Med dette er mine ønsker som jeg tror vil styrke laget betrakelig.

 

Salg av Riera og Babel vil få inn ca £15M. Kan eierne klare å gi oss resten? Tviler.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Idag mener Ian Wright at vi bør la Stevie G gå, for å la ham vinne en tittel. Skjønner ikke Ian det at om Stevie vinner PL med Liverpool, så BETYR det noe, mens å vinne det med Chelsea eller Arsenal, så hadde det ikke betydd noe særlig for en scouser? Å la ham gå til Real eller Inter...Jeg tror ikke det ville vært noe lurt å rykke opp en familie å dra til utlandet. Stevie er for mye familiemenneske til at det ville gjort ham lykkelig.

Målet må være å kjøpe en ny spiss a la Torres, og en venstreback som VIRKER.

Lenke til kommentar

Jeg håper ikke det skjer, men jeg kan ikke si jeg ikke skjønner verken Torres eller Gerrard om de har et ønske om å dra. For at de skal bli må noe drastisk gjøres i klubben asap. Er dog mer redd for at Gerrard stikker i år enn Torres, han tror jeg blir et år til minst. Men som sagt, noe må gjøres. Klubben må satse det de kan for å vinne PL, og de må vise det sånn at de profilerte spillerne blir. Fortsetter det sånn som nå både sportslig og økonomisk kommer vi til å ende opp som Tottenham, Villa, Everton osv som ligger på 4-10 plass hver sesong.

Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt VDS er bedre og har ment det lenge, men en Liverpool-supporter vil aldri være enig med meg. Han er uansett ikke langt fra sannheten. Liverpool er et lag som uten Torres og Gerrard hadde måtte belage seg på en tilværelse midt på tabellen.Det er naivt å tro at det ikke ville bety "noe" for Gerrard å vinne Premier League med et annet lag, det ville det utvilsomt. Gerrard har vel selv skrevet i selvbiografien sin at det ikke ville betydd noe for et annet lag, men dette var jo en tid da det faktisk var muligheter for kjære Stevie G å ta et gull med Liverpool. Spørsmålet er om det ikke forandrer seg hvis Liverpool skulle ende på 5. eller 6. i år. Jeg har liten tro på at Gerrard er tilfreds med å spille i Liverpool uansett hvilke tabellplasser de kjemper om.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk helt enig jeg også. Torres og Gerrard er de eneste verdensklassespillerne vi har, er ingen andre spillere på Liverpool som kunne gått rett inn på nesten (legg merke til nesten) etthvert lag i verden. Så kommer som nevnt Reina og Masche og ikke stort mange andre, Carra i sine gode dager kanskje, på neste hylle, så har vi en hel drøss med spillere på 3. og 4. hylle og nedover.

 

Skal man vinne ligaen burde stammen i laget bestå av spillere fra 1. og 2. hylle med potetspillere fra 3. hylle som blør for drakta og virkelig vil noe når de andre svikter eller er skada eller whatever.

Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt VDS er bedre og har ment det lenge, men en Liverpool-supporter vil aldri være enig med meg.

 

VDS er en bedre keeper på sitt beste. Men forskjellen er veldig liten synes jeg.

 

Kan jo heller spørre slik; hvem vil du helst ha i troppen? VDS som blir 40 år i oktober eller Reina som blir 28 år i August?

Lenke til kommentar

Ian Wright sine meninger kan han holde for seg selv, og hvertfall når meningene kommer fra en spalte i The S*n så bryr jeg meg fint lite om hva mannen mener. Gerrard tror jeg ikke kommer til å gå, noensinne. Jeg sier det mest med hjertet, men litt med hodet også. Hvis han får nok forsikringer om at laget vil styrkes, og at alt pengestyret vil løse seg, så tror jeg han blir.

 

Jeg håper han blir.

 

Av spillere inn så er det opplagte posisjoner som må forsterkes:

 

- Venstre ving førstevalg. Babel alene er ikke godt nok, og vi må slutte å spille med to venstrebacker på banen.

- Back (både høyre og venstre) backup. Aurelio er dessverre blitt en kjeks, og hvem har vi bak Johnson i køen?

- Sentral midtbane, backup/førstevalg. Aquilani er god når han får spille, men Rafa liker tydeligvis defensiv sikkerhet og spiller heller med to defensive for tiden. En spiller som er bedre enn Lucas på offensive pasninger og bedre enn Aquilani på det defensive vil være fint...

Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt VDS er bedre og har ment det lenge, men en Liverpool-supporter vil aldri være enig med meg.

 

VDS er en bedre keeper på sitt beste. Men forskjellen er veldig liten synes jeg.

 

Kan jo heller spørre slik; hvem vil du helst ha i troppen? VDS som blir 40 år i oktober eller Reina som blir 28 år i August?

 

Jeg ville hatt VDS så lenge han spilte, men selvsagt: Reina i 12 år til > VDS i 1 - 2 år til. Det er liten tvil om at Reina er blant verdens aller beste keepere, helt i toppklassen (Topp 15. i verden) og en dag blir han muligens den aller beste, dog har han svakheter som han kan jobbe med som de fleste andre keepere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...