Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker


Varmo

Anbefalte innlegg

Blitt klart at Liverpool har ikke vist interesse for Bent, som enkelte aviser har hevdet.

 

 

@liam_tomkins

No bid for Bent, not even an enquiry: kopsource.com/villa-no-bent-… #LFC

 

men det er løse rykter om Lucas Podolski.

.

@Dane1892

Lucas Podolski apparently seen being chauffered away from Anfield today.

Luis Remy og Luuk De Jong skal også være i liverpools søkelys.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spør du meg burde vi erstatte Lucas fra egne rekker. Jordan Henderson sin rolle i stallen har jo vært mest ving. Desverre har ikke vår fantastiske manager klart å se at Henderson burde spille sentralt.

 

Hvis vi hadde brukt Henderson utelukkende sentralt ville vi hatt følgende alternativer:

Henderson - Adam - Gerrard - Shelvey - Spearing. Det burde holde når vi spiller 4-4-2.

 

Regner med du tenker mest kortsiktlig nå siden du refererer til å erstatte Lucas, men i lengden vil desverre ikke disse spillerne holde mål hvis vi skal satse på å etablere oss i toppen.

 

Henderson har gjort det noenlunde greit sentralt, uten å virkelig imponere. Som type mangler han vinnervilje, og er en av de mest "sjenerte" spillerne jeg har sett i Liverpooltrøya. Er ikke trygg med han som fast inventar sentralt på midten fremover, og noen erstatter for Lucas er han absolutt ikke. Tror ikke han kommer til å utvikle seg så voldsomt heller, og har mer tro på Shelvey som har den nødvendige vinnerviljen - men håper jeg tar feil.

 

Adam har vært ujevn, og sliter gjerne mot de bedre lagene. En grei spiller å ha i laget pga hans ekstremferdigheter, men en som helst bør spille mot mindre gode lag, da han skaper flere mål enn de andre sentrale midtbanespillerne vi har.

 

Gerrard er mye skadet, og det er vanskelig å se at han noen gang skal finne toppformen igjen. Samtidig synes jeg at han ikke er en naturlig sentral midtbanespiller, da svakheten hans er at han vandrer litt for mye rundtforbi, og er ikke så god som partner til den andre midtbanespilleren. Tror faktisk heller jeg vil se ham i en rolle bak spissen, eller på kanten, der han har spilt med hell før.

 

Shelvey liker jeg, men han er urutinert og uferdig. Spearing må nok innfinne seg med å være backup sålenge han er i Liverpool, men for min del kan han bli i klubben siden han er local lad. Lite lønn og masse innsats. :)

 

Med andre ord -> Langsiktig trenger Lucas en ny partner, da ingen av de vi har (bortsett fra Gerrard, som er et usikkert kort nå for tiden), holder det nivået vi ønsker av våre faste sentrale midtbanespillere. Mener at vi må få lov til å ha litt ambisjoner når vi har midlene tilgjengelig. Spørsmålet blir da om vi skal gjøre et hastekjøp i Januar, eller å planlegge lure kjøp til sommeren. Mtp at vi er så nær fjerdeplassen, og siden Lucas er ute, heller jeg mest mot Januarkjøp. Vi har vel uansett midler nå til å bruke penger i begge vinduene. :)

Lenke til kommentar

En sentral midtbanespiller vi hjelpe oss i 6 mnd og gi oss hodebry det neste året fra sommeren.

 

Problemet til Liverpool i inneværende sesong blir ikke å fylle opp sentral midtbane. Men heller å score mål.

 

Ergo mener jeg at fraværet av Lucas skal erstattes med Henderson inn sentralt og gi Spearing og Shelvey mer spilletid som innhopp og i skadefravær.

 

Da kan vi bruke midlene vi har tilgjengelig til å hente en kvalitetsspiller som kan spille kant og spiss. Eks en Podolski eller Agbonlahor type.

 

Hvis vi bruker midlene på å hente en sentral midtbanespiller får vi en overfylt midtbane til sommeren når Lucas er tilbake, Aquilani er tilbake i klubben og Shelvey for alvor banker på døra til førstelagsspill.

 

En ekstra midtbanespiller blir da vanskelig å utnytte, men jeg ser veldig for meg at vi heller kan utnytte en Podolski type kontra en sentraltmidtbanespiller.

 

På kort sikt er det usikkert å ikke hente en sentral midtbanespiller, men på langsikt så bygger vi et lag og en stall som blir bedre.

 

Offensivt har vi flere usikre kort en på sentral midtbane. Kuyt begynner å miste alt av målteft, Downing har ikke slått til og Carroll virker som tidenes bomkjøp.

 

Sumasumarum: Bruk midler på en offensiv spiller i 24-28års alder. I tillegg kan man låne inn en sentral midtbanespiller eller hente inn en 30 åring som kan få 1,5års kontrakt. Denne spilleren blir da brukt mye det neste halve året og blir backup kommende sesong.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aquilani er så godt som ute av Liverpool, er nok bare å glemme at han spiller mer for oss. Gerrard er et usikkert kort pga. skader. Hendo har ikke slått alt for bra til og det samme vil jeg si om Adam. Shelvey er veldig lovende, men må få spille. Å hente en midtbanespiller synes jeg ikke er dumt, en offensiv en. Defensivt er vi så heldig å ha et veldig potent forsvar og keeper. Lucas er bare midlertidig ute, om enn lenge. Der gjør Spearing en bra jobb. Synes det er opplagt at hvis vi henter en midtbanespiller så må det ikke bli en Lucas-erstatter, heller en Gerrard-erstatter.

 

Sesongen så langt har lært oss at vi har spisser som ikke scorer mål, men i går så vi en Gerrard som i løpet av en halvtime serverte Carroll de herligste baller. Så det er ikke bare spissene som har feilet. Vi trenger bedre midtbanespillere/vinger. Skulle vi kjøpe en spiss vil jeg ha en type som Raul/van Nistelrooy/Higuain/Dzeko. Altså tap-in spisser som er på rett plass til rett tid. Vi har mange baller inn i boksen som ikke ender hos noen, men som en slik spiss ville satt i mål.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen tvil om at eks Harald Martin Brattbakk hadde stått med 10-12 scoringer for oss med alle sjansene han hadde fått. Ref: Tap-in spiss.

 

Mine urelistiske ønsker for Transfervinduet:

 

Angrep: Lukas Podolski

Offensiv midtbane: Christian Eriksen

Defensiv midtbane: En på lån som er 28-30 år, kan sitte på benken bak Spearing og være cover.

 

Realistiske ønsker:

Mer innhopp/spilletid for: Kelly, Coates, Spearing og Shelvey får spilletid

Craig Bellamy: Går fra rotasjon til tilnærmet fast i elleveren de neste 2-3 mnd.

 

Kjøpe inn en offensiv spiller som er god nok for å gå rett inn i matchtroppen. Gjerne en spiller som kan spille kant og spiss.

Lenke til kommentar

Realistiske ønsker:

Mer innhopp/spilletid for: Kelly, Coates, Spearing og Shelvey får spilletid

Craig Bellamy: Går fra rotasjon til tilnærmet fast i elleveren de neste 2-3 mnd.

 

Kjøpe inn en offensiv spiller som er god nok for å gå rett inn i matchtroppen. Gjerne en spiller som kan spille kant og spiss.

 

Hvorfor mer spilletid for coates nå når vi har et så godt midtstopperpar?

Shelvey er nok for ung enda for premier league.

 

Luuk de jong er vist et hett tips nå for januar.

Lenke til kommentar

Bent passer jo ikke inn i hvordan eierene tenker(ungt), samt Bent ble da nylig kjøpt opp av Villa. Selges ikke allerede nå. Så jeg tar det helt med ro angående Bent.

 

Syns Liverpool kan fikse skilte sitt, så slipper vi å høre flere rykter.

 

Tja han passer inn i hvordan eierne tenker (engelsk) og er vel omtrent like gammel som Adam. Tror heller ikke vi kommer til å gå for ham nå, men skulle ikke forundre meg om det er en spiller vi ser på til sommern.

Lenke til kommentar

Adam var\er 25, Bent 28. Det er big diff. Man kan glatt si at Downing var et bomkjøp, og han er nærmere alderen til Bent.

 

Kan ikke se hvorfor eierne ønsker Bent.

 

Edit:

Agent_ITK Agent_ITK

@

@PhilippeAuclair Walcott's last game for Arsenal.

47 minutes ago

Usikker om jeg ønsker Walcott. Har slit i noen sesonger nå.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...