Gå til innhold

Pc i Mineralolje @ Oljeskvetten - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt ganske grundig gjennom dette..

Det er vel egentlig en selvfølge at jeg skal bruke denne HW i oljen.

 

Leste at hvis man skulle fjerne oljen kunne man bruke Alkohol.

 

 

Pedersen: ja. Det står ganske stille, har begrenset med penger og da må jeg finne god olje/pris.. Og ikke for å være skrytende men har enda en sponsor :thumbup:

Skriver enda et innlegg nå med info..

 

 

Men vil dere at jeg bare skal skru sammen HW inn i den gamle igjen?

Eller vil vi ha en senket pc først og så noe godware :ph34r: ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

veldig imponerende, og kanskje originalt. jeg har aldri hørt om noe slikt før.

 

edit: om du renser med alkohol, vil ikke den løse opp svake saker om det er noen?

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar

Jeg har planer om å sette i gang med et lignende prosjekt snart(skal få en del ting på plass før jeg evt lager tråd om det), og etter å ha rådført meg med kjemilæreren har jeg kommet frem til at lengre alkaner er ideelt i denne sammenhengen. Dodekan kan være et eksempel, det eneste problemet er at ren dodekan koster ca 1000kr/L. Det som da blir den rimeligere versjonen er medisinsk parafin, som er en blanding av diverse alkaner hvorav noen er lengre enn dodekan og noen er kortere. Medisinsk parafin får man på apoteket til ca 300kr/L. Hvis noen vet om et sted man kan kjøpe det enda billigere så si gjerne ifra.

 

Mvh Håkon

Lenke til kommentar

Bare som en liten kommentar til hva slags HW som skal senkes.

Han må jo bruke de produktene som han har fått tillsent fra diverse sponsorer. De har jo sponset produkter til dette prosjektet, ikke så han skal få seg en fet maskin. Men jeg ville nok stappet en gammel klokkeradio eller noe slikt i oljen først, for å forsikre meg om at det er riktig type olje.

Angående dykking av harddisker, WD som produsent og sponsor burde vel vite om hullene kan tettes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...