Gå til innhold

Diskusjon.no kårer: Tidenes beste skrekkfilmer 27.11 - 11.12


Jonas2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Lost Highway

2. The Shining

3. Eraserhead

4. The Silence of the Lambs (den jeg liker best på listen, men neppe den skumleste. Ser egentlig ikke på den som en skrekkfilm)

5. Saw

6. Låt den rätta komma in

7. 28 days later...

8. El orfanato

9. Shaun of the Dead (hirr hirr)

10. Don't look now

 

EDIT: Byttet Inland Empire med Don't look now. Ble mer skremt av IE, men Don't look now var hakket bedre.

Endret av Skreifiskaren
Lenke til kommentar

Første utkast.

 

01. The Shining (1980)

02. Eraserhead (1977)

03. Day of the Dead (1985)

04. The Evil Dead (1981)

05. The Texas Chain Saw Massacre (1974)

06. Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)

07. The Thing (1982)

08. Psycho (1960)

09. The Mist (2007)

10. REC (2007)

 

Honorable: Braindead, Alien, Vargtimmen, Night of the Living Dead, Dawn of the Dead, Evil Dead II, Army of Darkness, Frankenstein, King Kong (egentlig en av mine favoritter og ville vært høyere, men ser ikke på den som noe veldig skrekkfilm --), Re-Animator, Angst, Gremlins, Saw, osv osv osv....

Lenke til kommentar

Foreløpig liste:

 

1. 28 Days Later

2. The Exorcist

3. The Thing

4. The Descent

5. Låt den rätte komma inn

6. Evil Dead 2

7. Alien

8. Dawn Of The Dead (2004)

9. A Tale Of Two Sisters

10. [REC]

 

Hvor blir det av Exorcist egentlig? Ville tro den var på de fleste listene. Kanskje bare jeg som liker den unormalt mye...

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar
Jeg skjønner visst ikke helt hva som klassifiserer en skrekkfilm til skrekkfilm, for her var det mye rart jeg ikke ville satt i den kategorien.

 

Kan noen komme med retningslinjer?

 

Hva med The Descent f.eks?

 

The Descent kan ikke være noe annet enn skrekk. Mer eller mindre alle monsterfilmer faller inn i skrekksjangeren.

 

Skal vi se da. Retningslinjer? Hmm. En film som er "creepy" vil vel være den eneste måten å forklare det på. Så alt som er "creepy" er (mer eller mindre) skrekk.

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar

Shaun of the Dead (regner med det var et litt artig påfunn fra flere her)

Drag me to Hell var mer enn komedie enn skrekkfilm for meg.

Andre filmer jeg ikke kvalifiserer som skrekk er f.eks 28 days/weeks later, dawn of the dead (2004), Låt den rätte komma inn, An American Werewolf in London (1981) (fytti helvette for elendig film forresten), the Thing...

Ikke tvil om at jeg er sær på sjangeren...

Lenke til kommentar
Shaun of the Dead (regner med det var et litt artig påfunn fra flere her)

Drag me to Hell var mer enn komedie enn skrekkfilm for meg.

Andre filmer jeg ikke kvalifiserer som skrekk er f.eks 28 days/weeks later, dawn of the dead (2004), Låt den rätte komma inn, An American Werewolf in London (1981) (fytti helvette for elendig film forresten), the Thing...

Ikke tvil om at jeg er sær på sjangeren...

 

Skrekk parodier/komedier havner fremdeles i skrekksjangeren. Alle de filmene du lister er utvilsomt skrekk. Hvorfor trodde du ikke at "28 days/weeks later, dawn of the dead (2004), Låt den rätte komma inn, An American Werewolf in London (1981) og the Thing var skrekk?

Lenke til kommentar
Shaun of the Dead (regner med det var et litt artig påfunn fra flere her)

Drag me to Hell var mer enn komedie enn skrekkfilm for meg.

Andre filmer jeg ikke kvalifiserer som skrekk er f.eks 28 days/weeks later, dawn of the dead (2004), Låt den rätte komma inn, An American Werewolf in London (1981) (fytti helvette for elendig film forresten), the Thing...

Ikke tvil om at jeg er sær på sjangeren...

 

Hm ja da så - gi oss heller noen eksempler på hva du kategoriserer som skrekk da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...