Gå til innhold

Diskusjon.no kårer: Tidenes beste skrekkfilmer 27.11 - 11.12


Jonas2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Veldig vanskelig

1. The Shinning

2. Alien

3. Blair Witch Project

4. King Kong (1933)

5. Dracula (1992)

6. Psycho

7. Nosferatu

8. The Orphanage

9. Evil Dead

10. Halloween

 

------

Mange lurer nok på hvorfor jeg har satt Dracula 92 over 31, men når sant skal sies så er det pga den filmen minner meg så om Cradle of Filth's EP: Vempire or Dark Farytales In Phalluenstein. Begge filmene har samme atmosfære og stemmning. Derfor setter jeg den høyere.

Endret av Batnobbit
Lenke til kommentar

"I don't drink... wine." Legendarisk! Løftet filmen opp til 4/10. Men Bram Stoker's er også svak

 

Men den parodierer skrekk sjangeren, ergo det er skrekk også. Så har den jo noen scener der som ikke bare skal være morsomme også da. Og mye blod og gørr + monstre er alltid = skrekk : )

 

Uenig. Jeg vil si at hensikt er viktigere enn innhold i denne sammenhengen. Selv om Shaun inneholder zombier, er det ikke meningen at den skal skremme. Du skal le høyt, ikke bli redd

Lenke til kommentar

1. The shining

2. The silence of the lambs

3. Dawn of the dead (1978)

4. The Exorcist

5. Psycho

6. The ring

7. Alien

8. Night of the Living Dead

9. Haloween

10. The mist.

 

Fredag den 13th filmene er ikke akuratt likt av veldig mange,men jeg er "oppvokst" med filmene og så mye på dem når jeg var liten,derfor synes jeg den fortjener en plass på lista mi.

 

EDIT: Når jeg tenker meg,fortjener Stephen's The mist heller en plass.

Endret av spetwols
Lenke til kommentar
Jeg må virkelig få sett Vargtimmen snart. Det er endel Bergman-filmer jeg har lyst til å se nå. Jeg digget Det Sjunde Inseglet, så om du har rett Cyph, vil jeg sikkert digge Vargtimmen også.

Når sant skal sies, er jo Sjunde Inseglet (og Persona) de mest kjente fra ham, så om du ikke syntes Vargtimmen er like bra så er det jo naturlig. Bortsett fra meg og BadSmile har vel de fleste andre gitt denn 6 eller 7 på tierskalaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...