Gå til innhold

Trekker meg tilbake fra Diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Helt borte var jeg ikke og helt borte blir jeg nok heller ikke. Kommer nok til å beholde brukeren min og forsette å bruke forumet som en kunnskaps kilde i de tilfeller google eller andre metoder ikke strekker til. Var for eksempel mye god hjelp å få når jeg skulle bygge meg ny data maskin.

 

Videre vil jeg si at jeg synes ikke man skal forby pupper eller konspirasjon. Problemet er ikke at det finnes slike tråder, alle må få lov til å diskutere det de ønsker. Problemet er den tendensen jeg ser at slike tråder blir stadig flere og flere.

 

Jeg ser det blir veldig fokus på sitatet i min første post. Den posten er på ingen måte grunnen til at jeg forsvinner. Jeg synes bare den illustrerer hvordan edda-media ser på sine brukere. Det er blitt helt klart at edda ikke bryr seg i det hele tatt om sine brukere, noe jeg kan forstå. De skal som sakt tjene penger, men i lengden tror jeg ikke dette er veien å følge.

 

”Trekker meg til bake” var kanskje dårlig formulert, jeg kommer som sakt til å være på forumet, men jeg gidder ikke å ta aktiv del i diskusjoner.

 

PS: Jeg blir 20 nå i desember.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser det blir veldig fokus på sitatet i min første post. Den posten er på ingen måte grunnen til at jeg forsvinner. Jeg synes bare den illustrerer hvordan edda-media ser på sine brukere. Det er blitt helt klart at edda ikke bryr seg i det hele tatt om sine brukere, noe jeg kan forstå. De skal som sakt tjene penger, men i lengden tror jeg ikke dette er veien å følge.

 

Jeg klarer ikke helt å se hvordan den posten illusterer det du påstår. Jeg har jobbet med dette forumet i noen år nå og bruker i snitt over 20 timer uken av min egen fritid på å ta meg av brukere, svare på henvendelser og prøve å tilrettelegge. Dette gjør jeg ikke på vegne av Edda eller fordi jeg ser dollartegn i horisonten, det er utelukkende av idealistiske årsaker. Å ta noe jeg skriver her på forumet og bruke det som et eksempel på at Edda Media ikke bryr seg om sine brukere syntes jeg du bør revurdere. Jeg vet jeg bryr meg om brukerne og dette forumet, jeg har investert utrolig mye av min egen tid i det. Som så mange andre brukere der ute, deg selv inkludert siden du tross alt har endel innlegg. :)

 

Jeg kunne eksempelvis lagt inn standardsvaret for sletting grunnet personangrep som er så følger:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å benytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

 

Les det og mål det opp mot hva jeg skrev. Hva er å foretrekke?

 

Jeg syntes ikke særlig om å servere brukerne ren copy+paste svar, jeg tar meg tid til å skrive litt mer folkelig og kreativt som jeg har gjort siden jeg startet med moderering i 2005. Standardsvaret er upersonlig, det er strengt og det er dørgende kjedelig å lese. Spesielt når det repeteres, siden det er et autosvar. Jeg skal være i ekstrem tidsnød for å utsette brukerne for noe slikt. At noen mistolker hva jeg skriver vil det alltid være en fare for, sjelden er intensjon bak skrevne ord og oppfatning av å lese dem noe som samstemmer 100%. Men det er far-fetched å bruke en moderering hvor personangrep ble fjernet som påskudd til å hevde at Edda Media ikke bryr seg om brukerne. Jeg brukte der minutter av min fritid til å beskytte en diskusjon og brukere fra personangrep. Det var ikke motivert av penger, om det hadde vært tilfellet ville jeg heller brukt tiden på en betalt jobb. Ser du den?

 

Nå kan jeg ikke svare på Edda folk oppover i systemet, men strengt talt har de overlatt det meste av kontroll for dette forumet til folk som er "født og oppvokst" her. Selvfølgelig finnes det folk i Edda-systemet som tenker profitt, fordi det er jobben deres. Men du finner ikke dem som moderator eller administrator på dette forumet. Og jeg tror ikke jeg er det beste eksempelet å bruke for å påstå noe om Edda. :)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg igjen i en del av det som OP skriver; i den anledning har jeg følgende spørsmål: Kan jeg filtrere bort enkelte underfora eller deler av diskusjon.no? Jeg finner ingen funksjonalitet for det i innstillingsvalgene, men det kan være at jeg ikke har sett på riktig plass. Eksempelvis ta bort alle treff fra bilforumet i 'Siste 24 timer' og 'Ubesvarte tråder' etc?

 

Beklager trådkapringen, men det er noenlunde relevant.

Lenke til kommentar

Det er jo en "våt drøm" for oss at i fremtidens forum så kan du bare "drag and drop" kategoriene i egen ønsket struktur, fjerne det du ikke ønsker osv. Rett og slett en GUI som gjør du kan tilpasse den helt etter eget ønske. Dessverre er nok det ikke på plass med det aller første, men det er absolutt noe å strekke seg etter. Videre kan "tagging" av tråder kunne hjelpe til her, som kunne vært fint å få på plass.

 

"Siste 24 timer" kan du filtrere utifra hovedkategorier med rullegardinmenyen øverst. I "Mine innlegg" kan du fjerne tråder ved hjelp av administrer-knappen. Det hjelper litt på for å finne trådene som er interessante for deg.

Lenke til kommentar
Jeg ser det blir veldig fokus på sitatet i min første post. Den posten er på ingen måte grunnen til at jeg forsvinner. Jeg synes bare den illustrerer hvordan edda-media ser på sine brukere. Det er blitt helt klart at edda ikke bryr seg i det hele tatt om sine brukere, noe jeg kan forstå. De skal som sakt tjene penger, men i lengden tror jeg ikke dette er veien å følge.

Dotten fremmer på ingen måte Eddas meninger. Ja, han er ansatt for å jobbe med forumet, men det går nok mange ganger de betalte timene i frivillig arbeid fra hans side og han representerer nok mer brukerne ovenfor Edda enn Edda ovenfor oss brukerne. Å si at Dotten og de andre som legger ned flerfoldige timer frivillig arbeid ned i forumet ikke bryr seg om brukerne viser bare at du ikke ser arbeidet de gjør.

 

Hva Edda måtte tenke, mene og ønske med tanke på forumet skal jeg ikke uttale meg om, men det er klart at mange sikkert prøver å tyne profitt ut av det. Jeg, og sikkert flere med, er hvertfall trygg på at så lenge Dotten sitter der han gjør så kommer han alltid til å fremme brukernes beste.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...