Gå til innhold

Acer Liquid A1 - råeste smarttelefon til nå? (med Android)


Anbefalte innlegg

Fælt så fort batteriet blir ladet ut. Selv I standby mode.

Redd jeg ikke. Har.nok til.å til å ringe drosje I natt hehe

Og jeg som lada hele natta

 

Batteriet mitt varer fint i en hel dag, men jeg har hat flere charging cycles nå så batteriet har oppnådd sitt fulle potensialet. Det ville sikkert ha vart lenger om jeg ikke var og skrev mange sms, eposter og surfet nettet hver dag. :) Levetiden blir bedre etterhvert, reagerte også på levetiden jeg også selv om det i grunn ikke er et problem for meg som kan lade mobilen både hjemme, skolen og jobben. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en fyr jobber med custom rom eller noe til liquid

http://android.modaco.com/content/acer-liq...testers-needed/

--

og fra en blogg, så stoler ikke helt på denne hehe

 

Acer Liquid to get Android 2.0 update by March 2010?

 

by Liquid on December 30, 2009

 

in Firmware, News

One of the most common questions facing current/prospective owners of the Acer Liquid is when are they likely to see the update to Android v2.0. Well according to Frandroid, the update should be hitting no later than March 2010.

 

They received word from Augustine Becquet, Director of Acer Smartphones France, on the timeline. It seems Acer is still considering on how it will deliver the update, whether it is OTA (over the air) or via the Acer support pages. We’ll keep you posted on further developments.

Endret av junkish
Lenke til kommentar

Det stemmer :p

Men det er flere (som faktisk har telefonen) som starter å koke sammen noen ROMs, deriblant basert på Nexus One-ROMen på MoDaCo: http://android.modaco.com/category/418/ace...uid-modaco-com/

 

Dere kan forresten gjette hvilken telefon jeg fikk til jul. :D

Fortsatt storfornøyd! Kan ikke tenke meg noen bedre telefon på dette tidspunkt. (Måtte være om Nexus One kom til Norge imorgen til samme pris, ikke så sannsynlig. Venter heller på noen 2.*-ROMs til Liquiden :))

Lenke til kommentar

Fikk min i går (sort), og etter en kjapp rooting med fjerning av apper jeg ikke trenger er jeg storfornøyd gitt :) Fin å se på, rask, bra størrelse, god (nok) lyd, bra med minne. Eneste jeg "sliter" litt med er at telefonen er litt glatt, og knappene på sidene er litt vanskelige å trykke på - man må liksom finne et grep som gjør at man kan trykke på de uten å trykke på andre knapper og uten at telefonen spretter ut av hånda.

Lenke til kommentar

fins det noen slags bilholdere til denne telefonen en plass? Finner ingenting under tilbehør osv. rundt om.

 

Vurderer sterkt denne telefonen, med mindre nokon her har noko å advare mot? Det som er viktig for meg er rask surfing i browser(generelt rask. Har irritert meg grøn over ein iPhone 3G det siste halve året), ok/BRA til å sjå film på, og muligheta til å adde eigne apps.

 

Vurderte lenge N1, men den blir aaaltfor dyr.

Endret av Zaltatov
Lenke til kommentar

Her er en anbefaling til alle med Acer liquid!

 

Ei Børe væske til Liquid, kjøpte den for 17 kr (inkl frakt) fra ebay. Er meget godt og komfortabel og strapsen hjelper til å få telefonen ut. Den tørker også litt smus av skjermen når du setter telefonen inn siden det er en "thight fit". Klikk her for ebay siden!

post-206508-1262862120_thumb.jpg

 

Dette er foresten min egen telefon med væsken på bildet :p

 

Flere, god kvalitet screen protectors her!

 

PS: Telefonen stikker ikke ut slik som det er på bildet, jeg dro den litt ut for å vise at det var en liquid som lå inni der ^^

Endret av Bakura
Lenke til kommentar
fins det noen slags bilholdere til denne telefonen en plass? Finner ingenting under tilbehør osv. rundt om.

 

Fant denne på ebay, er egentlig en generell mobilholder som passer til alle mobiler, men den reklameres som en spesial tilpasset sett til Liquid'en så :p

 

Det er ikke skinn regner jeg med?

 

Kunstig skin faktisk, muligens sydd rundt litt plast skiver, for selve vesken er ganske stiv. Kjøpte i grunn denne for det så ut som det ville gi bedre beskyttelse, plus at jeg kan nå se lys indikatorene om melding og anrop på toppen av telefonen uten å ta den ut av vesken! :D Brukte en "Mobil sokk" som man for på elkjøp e.l. mens jeg ventet på vesken :)

 

 

Er de interne menyene i telefonen kjøpt fra Pixmania/Expansys på norsk?

 

Flere developers jobber med saken til å portere flere språk til systemet. Har sett blant annet russiske menyer på denne telefonen og arabiske. Det er nok ikke lenge til norsk følger etter, men tror ikke det er prioritert siden de fleste nordmenn ikke har noe imot å ha et engelsk interface ^^

 

 

Foresten, DrIvar, hvordan var rootingen av telefonen? noe vanskelig, ville ha vært fint med en PM til guide eller lignende. Hva er de beste fordelene med det? Tenker selv å vente til noen gode custom ROM's kommer ut egentlig :)

Endret av Bakura
Lenke til kommentar
Foresten, DrIvar, hvordan var rootingen av telefonen? noe vanskelig, ville ha vært fint med en PM til guide eller lignende. Hva er de beste fordelene med det? Tenker selv å vente til noen gode custom ROM's kommer ut egentlig :)

 

Selve rootingen er ganske enkel å gjøre. Det du trenger å gjøre er å sjekke hva slags versjon av android du kjører i dag (Settings - About phone - Build number) laste ned en av de to .zip filene som passer til den versjonen fra denne siden:

 

http://android.modaco.com/content/acer-liq...ing-the-liquid/

 

Hvis du har en versjon som ikke er listet opp der, så bør du la være å roote.

 

Hvis du laster ned den versjonen som passer din telefon er det bare å pakke ut filene på en eller annen mappe på din PC. For å gjøre selve rootingen må du sette telefonen i "bootloader mode". Det gjør du slik:

 

- Ta ut batteriet (og koble fra evt USB).

- Koble telefonen til PC med usb kabel og vent til batteri-symbolet vises på skjermen.

- Sett inn batteriet igjen.

- Trykk og hold kameraknappen inne, og så trykker du power knappen mens du holder kameraknappen inne.

- Hvis du har gjort alt riktig så langt så står det litt hvit tekst på skjermen og det er en hvit strek som flimrer på toppen.

 

Når telefonen står i bootloader mode er det bare å dobbeltklikke på filen som heter "install-superboot-windows.bat" i den katalogen du zippet ut filene på, og noen sekunder senere kan du restarte telefonen og den er rootet.

 

Du ser ingen umiddelbar forskjell, men du skal ha fått et nytt program som heter Superuser permissions - dette programmet gjør tilsynelatende ingenting, men startes automatisk hver gang en applikasjon skal kjøre noe som trenger root rettigheter (eller su som det også heter), og du kan da velge om programmet skal få lov til det eller ikke. Du kan også sette superuser programmet til å alltid gi tilgang til den applikasjonen så du slipper å gjøre dette hele tiden.

 

Fordelene med å roote er:

- Du kan laste ned noe som heter Market Enabler (http://code.google.com/p/market-enabler/downloads/list) - her kan du "fake" en annen teleopreatør (f.eks. T-mobile USA) slik at markedet gir deg tilgang til betal applikasjoner.

- Du kan slette systemapplikasjoner du ikke trenger for å frigjøre minne og/eller gjøre telefonen raskere. Dette er litt knotete, krever at du laster ned Android utviklingsverktøy slik at du kan kjøre et program som heter ADB (lar deg blant annet kjøre unix kommandoer mot telefonen fra PC) og du må ha tunga rett i munnen så du sletter de riktige tingene.

- Det skal være mulig å kjøre wifi tether for å sette opp et wlan nett som gir PC'er tilgang til internett over telefonens internettforbindelse.

- Du kan også knote og herje med systeminstallinger, laste ned ny home screen med fler enn tre skjermer osv osv ...

 

Er kanskje for spesielt interesserte dette. Viktigste for meg er tilgang til betalte app'er og få ryddet bort noen applikasjoner jeg ikke liker :)

Lenke til kommentar

Så enkelt altså! Lurer på hvor stor sjansen er for å "brick" telefonen. Men høres generelt veldig spennende ut! Tenker at jeg leser meg klokk på modaco først før jeg begyner å root og herje. Er egentlig bare kjent med Windows Mobile flashing siden jeg hadde HTC før. :)

Lenke til kommentar

Et par tips:

 

Hvis man trykker og holder menyknappen inne så kan man enkelt vise eller skjule on-screen-tastaturet.

 

Strømstyringen (Settings - About phone - Battery use) viser at Android System bruker mye strøm, men hvis man slår av nærhetssensoren (Settings - Call settings - Advanced settings - Set P-sensor sensitivity -> Sett denne til off) så går strømbruket betraktelig ned på Android System. Vet ikke om det har en stor effekt på batteritiden, men det kan kanskje virke sånn?

Lenke til kommentar
Lurer på hvor stor sjansen er for å "brick" telefonen

 

Vanskelig å si :) Worst case så tror jeg du kan kjøre Acer update programmet som du ser i "Step 1" i bruksanvisningen her:

 

http://android.modaco.com/content/acer-liq...aco-custom-rom/

 

Den sletter alt, og reinstallerer operativsystemet slik at du ender opp med en fersk u-rootet telefon uten noen av dine data.

 

Uansett - når man fikler med noe er det alltid en sjans for at det går i stykker så alt gjøres på eget ansvar :)

Endret av DrIvar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...