Gå til innhold

Acer Liquid A1 - råeste smarttelefon til nå? (med Android)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært og snoket litt mer på Modaco. Ser ut som dette kommer til å bli et velutviklet comunnity for denne telefonen, ser frem til når flere custom ROM's kommer ut fra utviklere samt Acer's eget 2.* ROM upgrade.

 

Fant forresten en tråd angående 3. parts batterier til telefonen (Link).

 

De referer til dette batteriet som vistnok skule være 2000 mAh, som er meget imponerende og burde øke levetiden kraftig. Men er nok skeptisk til ebay postander til yttelse men er verd å ta en titt 132 kr er ikke så dyrt for et batteri :p

 

Link til Ebay siden.

 

!BiZoEtwBWk~$(KGrHqQOKkQEsnuUi%20Q%20BLOvYHh(UQ~~_12.JPG

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Heller mye mot denne telefonen for tiden, fordi jeg har oppfattet det som at det er Android som er tingen! MEN, har heller dårlig erfaring med Acer i fra bærbare pc´er. Er det noen kjente problemer med disse telefonene? Er det andre android telefoner som er å anbefale fremfor denne? Nå må vi ta prisen i betraktning, fordi jeg setter meg grense på 4k. Er så ufattelig usikker. Vil jo velge det riktige i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Hei igjen!

 

Heller mye mot denne telefonen for tiden, fordi jeg har oppfattet det som at det er Android som er tingen! MEN, har heller dårlig erfaring med Acer i fra bærbare pc´er. Er det noen kjente problemer med disse telefonene? Er det andre android telefoner som er å anbefale fremfor denne? Nå må vi ta prisen i betraktning, fordi jeg setter meg grense på 4k. Er så ufattelig usikker. Vil jo velge det riktige i forhold til pris.

 

Det er ikke negativt på denne telefonen, det eneste som jeg kanskje savner er fysisk qwerty-tastatur siden jeg brukte det på min forrige telefon. Akkurat nå begynner jeg å bli mer vant til on-screen qwerty som jeg er ganske imponert med. Vil nok anbefale denne telefonen siden man for så mye for pengene. Betalte selv 2600 for min når jeg bestilte den vis expansys. Så den kommer fint under ditt budsjett. Jeg vil anbefale å søke litt etter den på youtube for å se på reviews og sammenligninger for å få deg et bedre bilde over telefonen. Om du tar ordet mitt for det så er det generelt veldig positiv inntrykk av telefonen fra kritikere (undersøkte mye selv før kjøpet). Du kan starte med å ta en titt på disse videone (link).

 

Når det kommer til Acer bærbare så eier jeg en Aspire 6930 som jeg er MEGET fornøyd med! Aldri opplevd noen problemer med den siden jeg kjøpte den på slutten av sommeren. Kan jeg spørre hvilken modell du eide?

Lenke til kommentar
Korleis får dere festa den skjermbeskyttelsen uten å få luftbobler i den?

begynn oppe eller nede, eller i eit vilkårlig hjørne. Så tek du fram eit kredittkort eller liknande og bruker det til å skrape deg hardt, men sakte nedover. Til slutt dreg du over heile med kortet om det er nokre få luftbobler. ;)

Lenke til kommentar

I teorien: ja.

 

Men noen med tilgang til kjernekoden må tilpasse android til telefonen (for at android skal kommunisere riktig med hardwaren) såvidt jeg har skjønt.

Så når det gjelder Liquid må vi vente til kjernekoden blir sluppet av Acer (ryktene sier at det skal skje innen slutten av måneden) og at noen skal lage en ROM med den (flere som kommer til å gjøre det :)) eller at Acer lager en oppdatering.

Lenke til kommentar

kanskje vi får update på telefonen snart

fra htcpedia.

http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=1873

dette skal være en rom leak, jeg tror fra en asiatisk version eller noe

jeg kommer ikke til å legge inn før acer slipper noe selv men

 

-IM NOT RESPONSIBLE FOR ANY DAMAGES, BRICKS, NUCLEAR WARS, EXPLOADING CARS OR MARRIAGE SEPERATIONS MADE BY FLASHING THIS ON TO YOUR PHONE. YOU DO ALL THIS AT YOUR OWN RISC!

 

This is a leak of update Acer_Liquid_2.000.03_AAP_GEN2. It's in bin format so use Acer download tool to flash. It's not rooted or such, these things you have to do yourself.

 

Whats new (according to my testing):

 

Acer Weather

Speed increase

New DRM settings (new?)

New input methods (chinese, pen etc)

New baseband ver. A1-02-01-01

Nemo Player updated to ver. 0.96.1

Endret av junkish
Lenke til kommentar

Vil gjerne høre noen erfaringer på de batteriene. Levetiden på batteriet er det eneste som hindrer meg i å kjøpe en Liquid nå.

Men etter det jeg har forstått så ligger mye av problemet i software på telefonen. Håper Acer slipper noen oppdateringer til denne snart, da kommer mest sannsynlig jeg til å skaffe meg en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...