Gå til innhold

Acer Liquid A1 - råeste smarttelefon til nå? (med Android)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første inntrykket er litt jalla. Har ikke starta den opp enda siden jeg er ute å kjører. Men tok av batteridekslet, og må si Heron gir ett bedre kvalitets inntrykk. Men den ser ok ut, syntes Heron er bedre å holde i også. Kommer tilbake etterpå når jeg har fyra den opp.

Endret av B1ny
Lenke til kommentar

Har brukt den litt nå. Og må si jeg syntes Heron er en del mer gjennomført med sense osv. Men det er helt klart en del mer drag i Liquidn. Litt skuffet av skjermen. Savner en del program i market også med 1.6. Er også køddete å skrive uten joystick. Men regner vel med at jeg blir mer fornøyd etter litt tilvenning, hvis ikke så blir det Liquid på dama istedenfor Hero: -)

Lenke til kommentar

Hadde nesten bestemt meg for å kjøpe Hero nå, før jeg fant ut at Liquid kan kjøpes fra Expansys og Pixmania (litt billigere).

 

@ B1ny : På hvilken måte er du skuffet over skjermen? Som Ed Hunter påpeker skulle alt tilsi at den er bedre enn Hero sin. Har sett et par steder at folk sier touch-skjermen er mindre responsiv i kantene, er det dette du mener / har du opplevd dette?

Hadde satt stor pris på om du skrev mer om ditt inntrykk av Liquid, gjerne sammenlignet med Hero. :)

Elkjop har Hero på tilbud ut helga, så må bestemme meg. :p

Lenke til kommentar

Skjermen er liksom litt "blass" Mye blir også litt smått med så stor oppløsning og så liten skjerm. Responsen over hele skjermen er bedre enn på Hero, og selv om noe blir litt smått så foretrekker jeg det siden det blir plass til mer på skjermen. Litt kipt at den heller ikke støtter multi touch når det gjelder browser zoom.

Lenke til kommentar

Men det er helt klart at jeg anbefaler Liquid framfor Hero. Fordelene med cpu/power og oppløsningen oppveier langt svakhetene. Og dessuten finnes det programmer, eller vil komme programmer og oppdateringer/custom rom som vil fikse det meste. Når det gjelder root så ser det ut for at få(inkl meg selv) har den rom som Modaco har klart å roote så langt. Venter i spenning da jeg savner å få lagt inn en del apps jeg har kjøpt som trenger market enabler og også root.

Lenke til kommentar

Takker for info! :)

 

Hmm, heller veldig mot Liquid ...

Hvordan opplever du størrelsen på Liquid? Hvordan er det å ha den i lomma? Hvordan er det å holde den?

Android-spørsmål: Har den autocomplete (ala T9) på norsk?

 

Mine pros & cons, Liquid vs Hero:

HTC Hero ...... Acer Liquid

- 320x480 ..... + 800x480

- 528 MHz ..... + 786MHz

- Android 1.5 . + Android 1.6

- few tabs .... + more tabs

+ Pinchzoom ... - nope

+ 2.0:early10 . - 2.0:mars/april

+ Design/size . - Design/size

+ Trackball ... - nope

+ Sense UI .... o Acer UI

Enig/uenig/noe som mangler?

Lenke til kommentar

>Hvordan opplever du størrelsen på Liquid?

Størrelsen er ok, godt utnyttet, nesten bare skjerm.

 

>Hvordan er det å ha den i lomma?

Ok, men Hero er bedre i lomma, selv med det store 2200 mAh batteriet, pga knekken.

 

>Hvordan er det å holde den?

Ok, men Hero er også bedre her pga knekken.

 

>Android-spørsmål: Har den autocomplete (ala T9) på norsk?

Nei, den kjører vel mer eller mindre ren Android 1.6, ikke mye Acer har lagt til eller gjort med det. Så du må laste ned fra Market. Hero med Modaco er mye bedre med tanke på tastatur og stavekontroll, ordforslag osv. Men siden Liquid har litt større skjerm så er det alikevel lettere å skrive på tastaturet i full qwerty.Men Hero har kompakt qwerty og det vanlige mob tastaturet, det har ikke Liquid, der er det kun full qwerty.

 

 

>Mine pros & cons, Liquid vs Hero:

HTC Hero ...... Acer Liquid

- 320x480 ..... + 800x480

- 528 MHz ..... + 786MHz

- Android 1.5 . + Android 1.6

- few tabs .... + more tabs

+ Pinchzoom ... - nope

+ 2.0:early10 . - 2.0:mars/april

+ Design/size . - Design/size

+ Trackball ... - nope

+ Sense UI .... o Acer UI

Enig/uenig/noe som mangler?

 

Det er en masse små forskjeller mellom de som ikke er så lett å ramse opp.

Men ihvertfall slik som jeg ser det så har jeg ikke noe valg, CPUn i Hero blir for liten for alt jeg liker å holde på med. Og skjermen blir for liten og har for liten oppløsning. Begge disse tingene er også for dårlig og for lite på Liquid, men det er bedre enn på Hero.

Derfor så beholder jeg Liquiden og dama får Heron, så får jeg heller slite med de dårlige tingene fram til neste telefon. Hadde Hero hatt samme CPU og skjem hadde det vært en KLART overlegen telefon mot Liquiden.

 

Så det kommer litt ann på hva du holder på med, skriver du feks mye så er det noe dritt uten joystick. Men kjører du mye ting samtidig, leser mye osv så er det fint med stor CPU og stor oppløsning på skjerm.

Men skriver du mye så tror jeg at jeg hadde gått for en av de andre nye, som har kommet eller er på vei. Hero er en utrolig bra telefon, bare synd at den ikke kom med Snapdragon og 800x480 oppløsning. Men money makes the world go round, så da får en jo hjulpet litt til nå og da ;-)

Lenke til kommentar

Er du klar over hvem som har lagd den videoen du refererer til?? Tror nok jeg hadde sjekket det og så slettet innlegget ditt hadde jeg vært deg :)

 

relatert til unboxing videoen: Har dere også lagt merke til at alle unboxing or previews på youtube har en tendens til å bli gjennomført av mennesker som tydeligvis ikke aner hva de snakker om.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...